Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

mam kilka pytań do osób posiadających już jakiś czas e65

 

1. podczas jazdy czasami podświetlają się tarcze zegarów (prędkościomierza i obrotomierza) - po chwili to podświetlenie gaśnie, zauważyłem że przy obrotomierzu pojawia sie w okolicach 6tys obrotow taka ciemniejsza kreska od 6tys to 7 tys.

2. jak sprawdzic temperature silnika w e65? przekopalem cala instrukcje, forum i nie znalazlem tego

3. czy ktos mial juz z was problem z lekkim wyciekiem na przekladni? czytalem ze to moga byc złącza doprowadzące płyn ale na 100% nie wiem

4. przy odpalaniu auto troche sie kolysze, ale po chwili dziala ok. swiece wymienione, ale to nie one byly przyczyna. wczesniej jezdzilem v6 chryslerem 300m i czegos takiego nie mialem albo bylo krocej (okolo 0,5 sekundy, tutaj jest ok. 0,7 - 1 sekunda)

z góry dziękuję za odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. To informacja, ze silnik jest zimny i pokazuje na obrotomierzu do jakich obrotów mozna go krecic. Ogolnie jak jest zimny, to trzeba unikac krecenia go wysoko.

2. Kładac ręke na silniku :D (nie zartuje) - wskaźnika nie ma.

3. Mialem lekkie pocenie sie, wymieniono simering w serwisie i od tego czasu 0 wycieków. To tez dość standardowe. Serwis nieautoryzowany. Przy Twoim przebiegu warto wymienic tez olej i filtr w skrzyni, powinna płynnieh po tym chodzić.

4. Sprawdź cewki, możliwe ze masz padnięte. U mnie były źle założone 2 i miałem podobnie. Teraz jak rano odpalam na zimnym, to autem nawet nie zatrzęsie, tylko równo wskakuje na obroty i trzyma. Poezja.

Opublikowano
Super, dziękuję za informacje. Odnośnie temperatury silnika - pytam się bo miałem poprzednio chryslera 300m i nieciekawy przypadek z przegrzaniem się silnika przez zatkanie takich małych kanalików w głowicy - od tego czasu mam zboczenie i ciągle patrzę na temperaturę silnika auta jakim jadę a tu klops :) nie widać temperatury :)
Opublikowano

Jeszcze 2 pytania :)

 

1. zaraz po uruchomieniu silnika, gdzieś w środkowej części samochodu (może trochę bardziej z tyłu niż na środku) słychać szybkie klekotanie przez chwileczę jakiegoś metalu, takie trrrrryyyt (myślę że dobrze określiłem ten dźwięk :lol: ), co to może być i czy to jest normalne?

2. jakie obroty ma wasze auto na biegu jałowym (P) jak już jest rozgrzane? Moje ma cały czas 500 , ani więcej ani mniej, silnik pracuje przy tym bardzo równo, nie trzęsie samochodem. nie wiem czy to nie za mało, może jakiś czujnik padł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie też obroty są na 550 na jałowym (wygląda jak 500), czasami komputer przełącza je na 700 ale nie wiem od czego to zależy.
Opublikowano
A ten dźwięk trrryyyt :P spod tylnej części samochodu? jakiś elektromagnes to jest może bo taki dziwięk wydaje. A może coś w katalizatorze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ten dźwięk trrryyyt :P spod tylnej części samochodu? jakiś elektromagnes to jest może bo taki dziwięk wydaje. A może coś w katalizatorze?

 

Tez to mialem, akurat nie slysze, bo prosilem w serwisie zeby to naprawili.

 

Tam jest taka blaszka na jednym z tlumikow, ktora go zamyka. Otwiera sie dopiero przy wyzszych obrotach. Chodzi o to, ze na niskich obrotach ma byc cisza, a wyzej masz slyszec ladnie ryk silnika. Po odpaleniu na zimnym ta blaszka czasami stuka. Pewnie ja przeczyscili albo coś, nie wiem, ale u mnie jest cisza jak odpalam.

 

PS. Katalizatory są 2 i są tuż za silnikiem, za kolektorem wydechowym (albo polaczone z nim jak jedna czesc, nie pamietam juz).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.