Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

byłem ostanio zmuszony do ostrego chamowania, przy prędkości 60km/h wcisnąłem pedał hamulca na maxa i usłyszałem lekkki pisk opon- czy to normalne. wczesniej (w zimie) ABS napewno był sprawny. a teraz mialem pierwszy raz okazje wcisnac hamulec do konca i jestem troche zaskoczony- czy mam sie czym martwić :?:

dodam ze było sucho i bardzo gorąco, asfalt był nagrzany

Opublikowano

to calkiem normalne !!!

 

abes zmniejsza sile chamowania wlasnie gdy zablokuja sie kola....... kola zapiszcza szczegolnie na nierownej nawierzchni - wiadomo ze nie jest to pisk taki jakbys jechal na zablokowanych kolach - powinien on byc krotki ( ewentualnie sie powtarzac cyklicznie) - ale nie ciagly!!

 

wiec nie masz sie czym martwic

Opublikowano

witam

ja równiez osttnio sobie konkretniej depnołem na hampel i piskło ale na chwilke

generalnie abs ma utzrymywac koła na pograniczu poslizgu tak ze mozliwe zeby był słyszlny pisk opon

 

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano
Awaryjne hamowanie - przerywany pisk opon (coś jak nadawanie alfabetem Morse'a), plus wyczuwalne pulsowanie pedału hamulca, plus słyszalny terkot modulatorów ABS-u - czyli wszystko działa OK.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Awaryjne hamowanie - przerywany pisk opon (coś jak nadawanie alfabetem Morse'a), plus wyczuwalne pulsowanie pedału hamulca, plus słyszalny terkot modulatorów ABS-u - czyli wszystko działa OK.

 

Nowsze ABSy zostawiaja nawet na jezdni tzw. marker, czyli celowo

na nieco dluzszy ulamek sekundy blokuja kola, tak aby przy ew.

odtwarzaniu przyczyn kolizji mozna bylo ustalic poczatek drogi

hamowania, jest na tyle krotki ze nie ma wplywu na droge hamowania.

Ot ciekawostka:)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Nowsze ABSy zostawiaja nawet na jezdni tzw. marker, czyli celowo

na nieco dluzszy ulamek sekundy blokuja kola, tak aby przy ew.

odtwarzaniu przyczyn kolizji mozna bylo ustalic poczatek drogi

hamowania, jest na tyle krotki ze nie ma wplywu na droge hamowania.

Ot ciekawostka:)

no to foaktycznie ciekawostka- bo ja juz myslałem , że te nowsze ABS-y sa skutecziejsze i nie piszczy spod kół. ale faktycznie to co mowisz ma sens

Opublikowano

Nowsze ABSy zostawiaja nawet na jezdni tzw. marker, czyli celowo

na nieco dluzszy ulamek sekundy blokuja kola, tak aby przy ew.

odtwarzaniu przyczyn kolizji mozna bylo ustalic poczatek drogi

hamowania, jest na tyle krotki ze nie ma wplywu na droge hamowania.

Ot ciekawostka:)

no to foaktycznie ciekawostka- bo ja juz myslałem , że te nowsze ABS-y sa skutecziejsze i nie piszczy spod kół. ale faktycznie to co mowisz ma sens

 

Piszczec piszczy tak samo jak piszczalo przy poprzednich generacjach,

a to wynika z prostego faktu ze najskuteczniejsze opoznienie (hamowanie)

wystepuje przy...oj, nie pamietam - 10? 15% procentowym poslizgu kola.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.