Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem w aucie 2 opony na przodzie z 1,5 mm bieżnika i na tyle z 5mm. Opony z przednich kół wymieniłem na nowe. Zastanawiam się tylko czy montować je na przednią oś czy może nowe oponki dać na tył a do przodu te z tyłu.

Może ktoś coś poradzić, bo nie wiem jak będzie najlepiej?

Mam na wszystkich 4 kołach te same opony i da radę.

 

Z góry dziękuję za pomoc:)

BMW - The Ultimate Driving Machine
Opublikowano

:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: jakbys poszukał to byś wiedział leniu :twisted:

 

Zawsze lepsze na TYŁ!nie ma znaczenia czy auto jest przednio lub tylno napędowe.

Tył, tył , tyłłłł...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: jakbys poszukał to byś wiedział leniu :twisted:

 

Zawsze lepsze na TYŁ!nie ma znaczenia czy auto jest przednio lub tylno napędowe.

Tył, tył , tyłłłł...

 

tak na logikę, to dlaczego lepiej jest dawać lepsze opony (czyli zapewniać lepszą przyczepność) na osi odpowiadającej za napęd, a nie na osi odpowiadającej za kierunek jazdy?

Opublikowano
:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: jakbys poszukał to byś wiedział leniu :twisted:

 

Zawsze lepsze na TYŁ!nie ma znaczenia czy auto jest przednio lub tylno napędowe.

Tył, tył , tyłłłł...

 

tak na logikę, to dlaczego lepiej jest dawać lepsze opony (czyli zapewniać lepszą przyczepność) na osi odpowiadającej za napęd, a nie na osi odpowiadającej za kierunek jazdy?

Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Nie ma znaczenia czy to BMW czy VW. Lepsze opony zawsze zakładamy na oś tylna, pomijajac fakt czy to naped tył jak BMW czy przód w VW.

przy hamowaniu wystepuje tendencja do dociskania przodu a podniesienia tyły, w kazdym aucie. Wiec jesli na tyle beda opony łyse to w połaczeniu ze sliska nawierzchnia( powiedzmy opady deszczu) bardzo szybko opony traca własicwosci trakcyjne ( przy deszczy zjawisko aquaplaningu ) i tanczy ci tył.

zrob doswiadczenie. w resoraku zaklej przedni koła i go popchnij do przdu, potem zrob to z kołami z tyłu. Zobaczysz ze w 1 wypadku pojedzie/posunie sie prosto a w 2 bedzie chciał sie okrecic.

Opublikowano
Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Nie ma znaczenia czy to BMW czy VW. Lepsze opony zawsze zakładamy na oś tylna, pomijajac fakt czy to naped tył jak BMW czy przód w VW.

przy hamowaniu wystepuje tendencja do dociskania przodu a podniesienia tyły, w kazdym aucie. Wiec jesli na tyle beda opony łyse to w połaczeniu ze sliska nawierzchnia( powiedzmy opady deszczu) bardzo szybko opony traca własicwosci trakcyjne ( przy deszczy zjawisko aquaplaningu ) i tanczy ci tył.

zrob doswiadczenie. w resoraku zaklej przedni koła i go popchnij do przdu, potem zrob to z kołami z tyłu. Zobaczysz ze w 1 wypadku pojedzie/posunie sie prosto a w 2 bedzie chciał sie okrecic.

 

ok dzieki za rozjasnienie tematu :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.