Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mógłbyś opisać jeszcze dokładnie o jakie auto chodzi

ze screenu jak i twojego podpisu wnioskuję że chodzi o auto e46 z silnikiem 1.8 z kompem simensa

 

więc błąd dotyczy czujnika ciśnienia w rurze dolotowej-mówi o przewyższonym ponad normę sygnale lub zwarciu obwodu do +

plus jest taki że błąd w tej chwili nie występuje

 

nie znając dokładnie modelu auta i dokładnego modelu silnika przykładowo zamieszczam schemat z umiejscowieniem tego czujnika element nr 16

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMxNTUwX3A=.png

Intake manifold system - BMW parts catalog

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW 318i 2002 r. silnik 2 litry 143 KM N42B20

A czy ten błąd oznacza ze czujnik jest nie sprawny czy moze pojawil sie z innego powodu ?

Opublikowano

powodów wystąpienia błędu możne być wiele od słabego połączenia elektrycznego między czujnikiem a ecu, zabrudzeniem czujnika w części odczytującej, niesprawność układu w którym pracuje czujnik w tym przypadku zaburzać odczyty może zasysanie lewego powietrza przez kolektor co fałszuje odczyty po samo uszkodzenie czujnika

 

u ciebie nie jest źle błąd w tej chwili nie występuje

 

jak sam widzisz inpa podaje kiedy i przy jakich warunkach wystąpił błąd

skasuj błąd pośmigaj i zobacz czy się znowu pojawi i porównaj przy jakich warunkach znowu się pokazał

profilaktycznie można czujnik wymontować oczyścić część czytającą jak i oczyścić złącze elektryczne czujnika

 

masz też w inpa coś takiego jak odczyt statusu podczas pracy silnika odpal auto wejdź w diagnozę swojego silnika i kliknij opcję status następnie poszukaj parametru który pokazuje ciśnienie w rurze ssącej (być może nazwa parametru będzie porównywalna do Diff. pressure sensor suction tube) i zobacz jakie są odczyty i czy nie ma jakichś anomalii w zachowaniu odczytu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobilem jak napisales i po skasowaniu pojechalem sie przejechac i poczulem mulenie silnika i w status read "air mass" pokazywal duzo za duze wartosci przekraczajace 200 i ten sam błąd wywaliło odrazu. Co mam o tym myslec ? Czy to padniety ten czujnik czy moze to wina przeplywki ?

A tu błąd zdignozowany DIS-em http://img.odsiebie.com/thumb.php/125361903165.JPG

Opublikowano

odłącz przepływomierz a wprowadzisz sterownik silnika w tryb awaryjny niech czyta z wartości uśrednionych zapisanych w ecu zrób jazdę próbna bez przepływki i zobacz jakie efekty na tej podstawie ocenisz czy przepływka miesza

 

mając disa poszukaj testów dla twojego silnika o ile się nie mylę powinny być testy na sprawdzenie przpływki

 

myślę ze auto może łapać lewe powietrze dlatego czujnik ciśnienia w kolektorze może łapać błędy (pierwsza część błędu mówi o wartościach ponad normę) lub po prostu czujnik pada i tyle

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na odlaczonej przeplywce byla jeszcze bardziej zamulona i obroty skakaly, czasmi spadly tak nisko ze prwie gasla. Zauwazylem ze jak lekko dodaje gazu to zaczyna normalnie przyspieszac a kiedy mocniej wcisnę to zaczyna troche mulic i juz nie przyspiesza jak powinna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.