Skocz do zawartości

Niskie ciśnienie oleju w silnik 5.0 V12 prośba o radę


ml4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Nie jestem w prawdzie użytkownikiem żadnego z modeli BMW, ale chcę nabyć auto terenowe zbudowane do rajdów z silnikem z BMW 7 5.0 V12 i bardzo wdzieczny będę za poradę. Z informacji pewnych na temat silnika wiem, że pochodzi z auta o przebiegu 258000km, do końca auto z tym silnikem jeżdziło i został wymontowany po awarii skrzyni biegów automatycznej. Silnik przejechał w zmocie - rama UAZ, mosty Land Rover, reduktor i skrzynia Patrol :) - jeden sezon, tj. poniżej 1000km, ale oczywiście ekspoloatowany był ekstremalnie. Problem jest następujący: otóż wyświetla się komunikat o niskim ciśnieniu oleju i zapala sie czerwona kontrolka oleju, dzieje sie to po rozgrzaniu silnika i znikaja oba komunikaty po wejściu( nawet niewielkim )na obroty. Stan oleju jest do połowy na miarce, ale olej jest zupełnie czarny i na oko żadki, pachnie benzyną. Silnik chodzi dość ładnie, nie słychac zaworów czy panewek, ale jest wrażenie jakby nie na wsztstkie cylindry.Czasami tez cos dość mocno wali na wolnych obrotach i przestaje, gdy doda się gazu( nie w silniku, jakby pasek czy cos podobnego, ale metalicznie, szybko i głośno ) Właściciel twierdzi, że przyczyna tych komunikatów jest taka, że auto po sezonie( ostrym jak zaznaczyłem )nie miało wymienionego oleju i świec a stoi od tego czasu prawie 2 lata tylko parę razy odpalane i robiona krótka runda 'wokół komina'; twierdzi, że olej jest za żadki, gdyz swiece przepuszczają paliwo i sie rożedził, i że daje głowę, że objawy ustapią po tych zabiegach.

Nie miałem nigdy wcześniej do czynienia z takim silnikem( ani wogóle z większym niż V8 ), na aucie zalezy mi bardzo, gdyz jest znakomicie zbudowane, spełnia wszystkie moje oczekiwania itd - jedyna wątpliwość to ten silnik... Byc może dla kogoś 'w temacie' sprawa jest oczywista i posłuży radą: czy mysleć o tym aucie wogóle? czy jest duże prawdopodobieństwo, że po tych zabiegach mankamenty ustaną czy odpuścić temat z punktu?( bo w naprawy silnika z przyczyn finansowych wchodzić nie mogę ). Dodam, że auto uzytkowac zamierzam ok. pół roku, nie zrobię nim w tym czasie więcej niż 1000km, no i dalej bede chciał je odsprzedać z czystym sumieniem.

Z góry dziękuję za odpowiedzi/rady/sugestie

Pozdrawiam

Maciej

p.s. na wstepie napisałem, że nie jestem posiadaczem BMW, ale na wiosnę planuję nabyć BMW 325 cabrio z lat osiemdziesiątych( nie potrafie podać oznaczenia medelu :) )

 

Dodam jeszcze, że raczej nie ma tam nigdzie w okolicy mozliwości sprawdzenia auta na komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rady niestety nie udzielę, niemniej jednak mam dwa takie silniki wraz z pełnym osprzętem i chętnie się ich pozbędę. Cena będzie niższa niż koszt wymiany wspomnianych przez Ciebie materiałów eksploatacyjnych. Gdybyś przypadkiem miał dość pytań bez odpowiedzi, zapraszam na oględziny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rady niestety nie udzielę, niemniej jednak mam dwa takie silniki wraz z pełnym osprzętem i chętnie się ich pozbędę. Cena będzie niższa niż koszt wymiany wspomnianych przez Ciebie materiałów eksploatacyjnych. Gdybyś przypadkiem miał dość pytań bez odpowiedzi, zapraszam na oględziny.

Witam

Proszę o info jaka cena za silnik?( na forum lub na maila: maciejlipiecki@gmail.com )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.