Skocz do zawartości

528iA kilka pytań do uzytkowników automatu (5hp18)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka pytań do uzytkowników 528i z autoamtami 5hp18 (steptronic).

 

w trybie D, przy gazie "do deski" przy jakich obrotach zminia bieg na wyższy?

U mnie zawsze nieco więcej niż przy 3500 i jak na gaz do końca wydaje się ciut mało...

 

to samo pytanie, tylko w trybie S.. U mnie przerzuca dokładnie o tysiąc obrotów więcej czyli ok 4500.

 

Czy jedyna metodą na przeciągnięcie wyżej jest trzymanie wcisniętego kick-downu? (poza steptroniciem)

 

Czy wcisnięcie kickdownu przy starcie spowoduje szybszy start?

 

Z góry dzieki za odpowiedzi. Pytam, bo nie wiem czy mam wszystko ok ze sterowaniem skrzyni. I czy jezeli to nie jest ok, czy może na to miec wpływ usterka lambdy, przepływki lub czujnika połozenia wału?

 

pzdr

LETki

Opublikowano

Witaj

malo jezdze w trybie s, ale w trybie d jak wcisne gaz do dechy to nawet pod 6tysi ciagnie

przy 3500tys obr to mi zmienia jak gaz do polowy wcisne:)

pozdrawiam

Opublikowano
U mnie na D kręci do 6000 a na S troszke więcej aż do czerwonego pola. A co do ruszania z wciśniętym kickdownem czy nie, to nie odczuwam różnicy. Coś chyba masz nie tak ze skrzynią. Ja Ci nic nie poradzę bo się na skrzyniach kompletnie nie znam. Pozdrawiam i powodzenia
Opublikowano

i właśnie tak wydawało mi się, że powinno być.

Nie wiem, czy ze skrzynią, ale podejrzewam wadliwe działanie któregoś z czujników, z którego skrzynia czyta parametry.

POjawiła się tez hipoteza linki gazu - i jest to ciekawy trop (na kompie zero błędów...)

Opublikowano
Czy w trybie ręcznym (M) możesz pociągnąć na czerwone pole i czy skrzynia przerzuci wtedy bieg na wyższy?
Opublikowano

i po problemie. Dzieki poradzie z innego forum sprawdziłem linkę gazu, poprawiłem naciąg i juz ciągnie do końca :)

fachowiec od skrzyń okazał sie zbędny ;)

Opublikowano
Czy w trybie ręcznym (M) możesz pociągnąć na czerwone pole i czy skrzynia przerzuci wtedy bieg na wyższy?

skrzynia zmieni biegna wyzszy,przynajmniej tak jest u mnie,a takze redukuje bieg do dwojki gdy sie zatrzymuje ,np.na swiatlach

Opublikowano
no wlasnie redukuje do 2, i co wtedy recznie przerzucasz na 1 czy ruszasz z 2??
Opublikowano
no wlasnie redukuje do 2, i co wtedy recznie przerzucasz na 1 czy ruszasz z 2??

 

 

to nie ma znaczenia jak nie zrzucisz to ruszasz z dwójki, ale generalnie powinno być tak że jak wciskasz do dech, ale bez kickdownu to silnik kręci do około 6 tysi , a jak dajesz gaz do połowy to zaleznie od wzniesienia prędkości itd. zmienia bieg wcześniej nie jestem pewny na 100% ale może kończyć Ci się winkler, a zawsze niezależnie czy na sport czy nie jak wciśniesz z kick downem to kręci do około 6,5 tysiąca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.