Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu nie chodzi mi wentylator klimy. Jednak postanowiłem się za to zabrać i powierzyłem misje mojemu znajomemu ( elektronik samochodowy ). Podłączył on wentylator na krotko i co się okazało ? że wentylator jest sprawny. Klimatyzacja chodzi, chłodzi wszystko elegancko pracuje tylko po prostu wiatrak odmawia posłuszeństwa. Czy oto te wiatrak ma jakiś bezpiecznik ?? może tam jest usterka czy szukać bardziej w przewodach ?? Pozdrawiam !
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano

nie chce krytykować Twojego elektryka, ale jaki z niego elektryk skoro nie wie co z czym dalej robić. Nie ważne. Proponuję wziąć się za to samemu. Napisz mi tylko który masz rok auta, bo były dwa rodzaje wentylatorów. Do 98 zwykły wentylator 3 biegowy sterowany przez dwa oporniki, od 98 wentylator sterowany sygnałem prostokątnym z ECU. Ten pierwszy prosty i tani w naprawie ten drugi drogi i bardziej skomplikowany. Skoro kolega podłączył na krótko obstawiam że masz ten do 98 bo nowszego od 98 w góre na którko nie bardzo da się sprawdzić. Poznasz w prosty sposób. Jak patrzysz z przodu auta to przy lewej lampie masz kostkę. Ta Twoja jest prawdopodobnie na 4 kable. Jak masz nowszy wentylator to masz w niej trzy kable dwa grube i jeden cienki. W pierwszym przypadku rozepnij kostkę i sprawdz czy masz w niej zasilanie po włączeniu klimy. Powinien tam być jeden plus odrazu po włączeniu klimy. Jeśłi jest ten plus to masz uwalony opornik biegu pierwszego (najbardziej prawdopodobne). Oporniki te masz na obudowie wentylatora. Jak popatrzysz z przodu to je zobaczysz pod wiatrakiem na stelarzu. Takie podłużne spore dwa klocki. Jeden jest od biegu pierwszego a drugi od drugiego. Trzeci bieg nie ma opornika bo silnik jest załączony bezpośrednio pod 12V przy 3 biegu. Możesz też sprawdzić sam wszystkie biegi. W tym celu rozepnij kostkę przy lampie. Weż dwa przewody podłącz je do akumulatora. Znajdz masę w kostce (brązowy) Daj na nią minusa, plusem dotykaj kolejno pozostałych trzech pinów w kości. Sprawdz które biegi masz a których brak. Napewno powinien być bieg trzeci bo tak jak już pisałem ten nie idzie przez opornik a bezpośrednio. Wentylator powinien ruszyć całą parą. W razie braku absolutnego zasilania bezpiecznik masz pod osłoną plastikową w komorze silnika tam gdzie masz też standardowe bezpieczniki. Musisz tą osłonę odkręcić i zobaczysz jeszcze kilka ukrytych bezpieczników znanych tylko dla upoważnionych. Bezpieczniki te będą niestandardowej wielkości ( duze). W razie pytań pisz podam dalsze instrukcie.

 

PS zmień elektryka skoro nie wie co i jak :8)

Opublikowano
Kolego mój wentylator jest dwubiegowy.Auto jest z 95 roku. Chodzi każdy bieg bo był sprawdzony po podłączeniu na krótko. Czyli nie obstawiam na rezystory. znajomy mi podpowiedział że może to też być czujnik temperatury lub przekaźnik...Powiedział mi abym podał na krótka prąd na przekaźnik. Ale sprawdzę te bezpieczniki o których mówisz może tam coś znajdę. Dzięki za wyczerpująca odpowiedź. pozdrawiam.
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.