Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Czy ktoś z was szanownych kolegów próbował zamontować głowicę silnika M50 Vanos do silnika M50 bez Vanosa?

Jeśli tak to proszę o komentarze.

Czy trzeba wymieniać sterownik silnika?

Pozdrawiam!!!!!!!

Opublikowano
też chętnie bym sobie poczytał co o tym sądzicie, jakiś czas temu zastanawiałem sie nad tym, myśle że sterownik ma troszke inny program zwłaszcza zapłon i skład mieszanki nieco inny po załączeniu się Vanosa. A tak z ciekawości to Vanos jest załączany jakimś mechanizmem odśrodkowym, czy steruje tym jakiś komputer??

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
VANOS jest sterowany elektrycznie więc musi dostawać sygnały z komputera, co za tym idzie komputer musi mieć możliwość sterowania Vanosem. Gdzieś czytałem, że komputery są inne.
Opublikowano
Kompa mozesz przeprogramowac i zostawic, a co zreszta okablowania? jezeli znajdziesz wszystko (wiazki i inne szpargaly) to mozesz sie cieszyc znienna faza. Jezeli sciagasz czesci zadbaj o wszystko co na gorze silnika lacznie z kompem chyba ze juz nabyles sama czapke PZDR
Opublikowano
Kompa mozesz przeprogramowac i zostawic, a co zreszta okablowania? jezeli znajdziesz wszystko (wiazki i inne szpargaly) to mozesz sie cieszyc znienna faza. Jezeli sciagasz czesci zadbaj o wszystko co na gorze silnika lacznie z kompem chyba ze juz nabyles sama czapke PZDR

 

Nie moze, bo komputer od silnika bez VANOSa nie ma stopnia koncowego

sterujacego elektrozaworem.

 

Co prawda mozna by go wysterowac z zewnetrznego zrodla np jakiegos

piggybacka SMT itp, bo parametrycznie to banal, ale to juz rzezba i duze koszty.

 

Ewentualnie mozna by sprawdzic czy tego koncowego tranzystora nie

da sie w istniejacym sterowniku dolepic

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Kompa mozesz przeprogramowac i zostawic, a co zreszta okablowania? jezeli znajdziesz wszystko (wiazki i inne szpargaly) to mozesz sie cieszyc znienna faza. Jezeli sciagasz czesci zadbaj o wszystko co na gorze silnika lacznie z kompem chyba ze juz nabyles sama czapke PZDR

 

Nie moze, bo komputer od silnika bez VANOSa nie ma stopnia koncowego

sterujacego elektrozaworem.

 

Co prawda mozna by go wysterowac z zewnetrznego zrodla np jakiegos

piggybacka SMT itp, bo parametrycznie to banal, ale to juz rzezba i duze koszty.

 

Ewentualnie mozna by sprawdzic czy tego koncowego tranzystora nie

da sie w istniejacym sterowniku dolepic

 

 

czyli odpowiedziales sobie w koncowej czesci posta na zaprzeczenie w poczatkowej...

 

to tyle nie zaglebiajac sie w szczegoly (tranzystory) i inne >cenzura<

 

napisz co juz masz kupione.... czy dopiero sie przymierzasz do zabawy...

 

z elektronika da sie zrobic wszytko tylko pytanie za ile i dlaczego...bo jezeli masz tylko prefabrykaty do tej zabawy to daj sobie spokoj. W dawnych czasach gdzie dostepnosc do BMW czesci byla znikoma takie zabawy mialy sens dla fanatykow takich i podobnych swap-ow..sama glowica to nie szystko....

 

szukaj dawcy organow (wiazki, czapka, komp itd) a wtedy nawet do E30 mozesz przekladac.... jezdza juz takie autka w Polsce i nie tylko...

 

dobrze bylo by jezeli widales juz taki motor w E34 jak wyglada, porownac ze swoja co rozni sie naocznie.. i wtedy uzmyslowisz sobie jak wyglada swap... czapki i gadzetow. Szukaj calego kpl...(silnik i osprzet +komp) a zabawa bedzie mniej uciazliwa z nowo powstajacymi zagadkami przy przekladce...

 

BTW na ktoryms z amerykanskich for poswieconych modyfikacjom BMW poruszana byla problematyka swapa VANOS-a PZDR

Opublikowano
ale czy taki zabieg jest wogóle uzasadniony czy aż tak dużo kożyści z tego wynika aby bawić sie w takie przeróbki, czy dynamika Vanosa jest dużo lepsza od zwykłego M50 ?? bo różnica jest tylko 5Nm momentu i niecały 1l spalania mniej w mieście, bo podobno przyspieszenie mają takie samo

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
ale czy taki zabieg jest wogóle uzasadniony czy aż tak dużo kożyści z tego wynika aby bawić sie w takie przeróbki, czy dynamika Vanosa jest dużo lepsza od zwykłego M50 ?? bo różnica jest tylko 5Nm momentu i niecały 1l spalania mniej w mieście, bo podobno przyspieszenie mają takie samo

 

Jesli operacje masz wykonywac sama dla siebie tzn. dla uzyskania lepszych osiagow to zdecydowanie nie warto, bo koszta przekrocza

ekonomiczne korzysci.

 

Jesli z jakichs przyczyn i tak musisz wymienic glowice, to mozna sie

zastanawiac. Ale moze faktycznie taniej bedzie znalezc kompletny

silnik z wiazkami, osprzetem i komputerem? Albo wrecz nowe auto (to nie zart).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

czyli odpowiedziales sobie w koncowej czesci posta na zaprzeczenie w poczatkowej...

 

Technicznie wszystko jest mozliwe. Mozna nawet zrobic sterownik

do R6 ze sterownika od czterocylindrowki. I pewnie przy moim zasobie

sprzetu i narzedzi pordzil bym sobie z tym w domu, ale pytanie, po

co i czy jest to ekonomiczne uzasadnione ?

 

Mk

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale czy taki zabieg jest wogóle uzasadniony czy aż tak dużo kożyści z tego wynika aby bawić sie w takie przeróbki, czy dynamika Vanosa jest dużo lepsza od zwykłego M50 ?? bo różnica jest tylko 5Nm momentu i niecały 1l spalania mniej w mieście, bo podobno przyspieszenie mają takie samo

 

Wiesz, tu nie rozchodzi się o te 5Nm, tylko o to, że są wcześniej dostępne (4200rpm zamiast 4700rpm), czyli charakterystyka, oprócz tego, że jest troszkę wyżej, to jeszcze została bardziej wyrównana.

Nie jeździłem M50 bez Vanosa, ale tak na zdrowy rozsądek, to powinna lepiej ciągnąć albo przy tych samych osiągach mniej palić.

Kai
Opublikowano

Dziękuję za komentarze!!!!!!!!!!!!!

Przekładkę planowałem w związku z tym że zamontowana głowica bez Vanosa wykazuje się głośną pracą w zakresie od 3200 obr. do góry, a głowicę z Vanosem mam w zapasie. Ale jeżeli przekładka miała by się wiązać z przeróbkami instalacji oraz kompa to dam sobie spokój i zajmę się naprawą tej zamontowanej.

A moż ktoś z szanownych posiadaczy bawarek ma zdanie na temat głośnej pracy głowicy bez vanosa w górnym zakresie prędkości obrotowej w połączeniu z wahnięciami mocy. Prowadnice zaworowe? A może uczepić się któregoś z czujników? Czy układ sondy lambda - ich podgrzewanie może powodować takie objawy?

Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.