Skocz do zawartości

M40 318i Na benzynie przerywa, dławi do 2,5 tyś


seth6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opiszę trochę sytuację.

Od pół roku miałem problem opisywany na forum, czyli przerywanie od 5,5 tyś obrotów (palenie na 3 gary), potem to samo przy 5 tyś, potem przy 4,5 tyś. Przejeździłem tak z 50 tyś km, pewnego razu przy 4 tyś obr całkiem zaczęła przerywać. Dodam, iż do tych obrotów wkręcała się wyśmienicie. Dojechałem tak do serwisu 10 kilometrów, który z resztą zajmuje się tylko serwisem BMW. Tam stwierdzili, iż "przekręciłem silnik" i pękła sprężyna zaworowa. Zawór się wygiął i kompresja była zerowa. Pytałem z 3 razy czy wałek (chociaż cichy) jest oprócz tego do wymiany, popychacze, dźwigienki. Wszystko zweryfikowali i stwierdzili, że jest w dobrym stanie. Więc zmienili tą sprężynę, komplet zaworów, zregenerowali głowicę( panowanie, polerowanie gniazd zaworowych itd). Zaraz jak odebrałem auto testowałem je z mechanikiem z tego serwisu. Tu najlepsze- przerywa dalej ale od 5,5 tyś obr. To szczegół. Bo dzieje się tak przy prędkości ok 178 km/h- wystarczy przy normalnej eksploatacji, tym bardziej, że mam już w planach nowszy model BMW.

Oprócz tego jak w temacie- do 2,5 tyś obr muli się, przerywa, słychać tak jakby wypadający zapłon co pewien czas. Jaj ją zagazowaną (Stag 300- III generacja). Na gazie tego nie ma oprócz wypadającego zapłonu. Dodam, że zmieniałem przed awarią świece- Ngk, kable wn Ngk. Błąd jaki się pojawia to sonda Lambda, ale ona jest martwa od 4 mcy. Mechanik stwierdził, że to wtrysk paliwa, ale tak nagle po naprawie? Wcześniej tego nie było. Mam tam podjechać ( to nie jest takie łatwe bo mam do tego serwisu 150 km) i włożą mi testową sondę, cewkę, przepływki aktualnie nie mają.

Proszę o pomoc, jeśli ktoś jest cokolwiek w temacie.

Jeśli napiszecie aby najpierw zmienić sondę, to napiszę po wymianie, ze to nic nie dało. (zmienię ją i tak, chociaż nawet spalanie mi nie wzrosło, zatrzymała się na 0,45)

Zdam relację po diagnostyce z serwisem, który wykonywał naprawę, tylko chciałbym usłyszeć Waszą opinię.

I jeszcze pytania.

Jakie są objawy zepsutego przepływomierza powietrza?

Czy po podłączeniu do kompa widać parametry pracy poszczególnych wtryskiwaczy paliwa lub po prostu błąd?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Ja bym zobaczył stan kopułki i palca. Bo to bardzo często powoduje przerywanie w wyższym zakresie obrotów.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to była taka błachostka to bym nie pisał posta, palec zmieniany, kable. Już mam większą wiedzę na ten temat, ale nie będę drążył, bo widzę, że słabe zainteresowanie na tym forum, na innych na ten sam post odpisała masa osób.

Pozdrawiam. Przerywa bo hydropopychacze puszczają, a dławienie?? Może wtryski, ale nalałem wiadro ceramizera i Bmka ożyła, zobaczymy na jak długo...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.