Skocz do zawartości

POMóżCIE! przerywanie pracy silnika szarpanie kopcenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mój niebywały problem z BMW e34 525tds z roku 1993 to szarpanie pracy silnika, utrata mocy i kopcenie na czarno.

Wszystko byłoby okeej gdyby nie to, że auto od 3 miesięcy stoi u siódmego mechanika z kolei.

U pierwszego mechanika stwierdzono, uszkodzenie wtrysku sterującego. wtrysk został sprawdzony w specjalistycznym warsztacie oraz uszczelniony. usterka nadal występowała.

U drugiego mechanika stwierdzono, uszkodzenie czujnika położenia wału. czujnik jak wyżej został sprawdzony i samochód nadal szwankował.

U trzeciego wszystkie wtryski zostały zdiagnozowane i okazało się, że nie są uszkodzone.

U kolejnego stwierdzono uszkodzenie pompy wtryskowej. pompę zregenerowałem, problem z samochodem mimo wszystko nadal się pojawiał.

Następny mechanik zważywszy na to co już zostało zrobione, polecił mi wymianę całego rozrządu. Kompletny rozrząd wymieniłem, problem nie ustępował.

Następni, kolejno sprawdzali nastawnik oraz całą elektronikę auta.

Ostatni z mechaników podczas regulacji pompy wtryskowej ze zdjętym kolektorem ssącym zauważył, że z drugiego cylindra zostają wypychane spaliny. wymontował głowicę z podejrzeniem jej uszkodzenia. w specjalistycznym warsztacie rozpoznano, iż głowica jest w stanie rewelacyjnym i nic nie wskazuje na jej wadę.

 

Warto dodać, że gdy auto przerywa i traci moc zaświeca się kontrolka od wtrysków na desce rozdzielczej. co dziwne pojazd na zimnym silniku pracuje dobrze. gdy tylko nabierze odrobinę temperatury zaczyna szwankować.

Bardzo proszę, wypowiedzcie się na ten temat, bo mnie i wszystkim mechanikom w okolicy opadają ręce.

 

RATUNKU!!!

Opublikowano
Są to typowe objawy dla uszkodzonego wtrysku :/ ale po tym co miałeś robione to można to wykluczyć, chyba że masz wtrysk z 2.4TD lub końcówkę wtryskiwacza z tego właśnie silnika. Nie wiem dlaczego do tej pory też nie zdiagnozowali u Ciebie usterki. Na którymś z etapów diagnostyki ktoś musiał na pewno coś przeoczyć. Może pompa nie pompuje pod odpowiednim ciśnieniem lub w którymś miejscu masz nie drożny przewód paliwowy. Nie założył może ktoś u Ciebie w złym miejscu lub na odwrót zaworka zwrotnego? - z reszta któryś z mechaników sprawdził by to... jak miałeś cały silnik tak przejrzany to na 1000% któryś z mechaników się walnął przy sprawdzaniu
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
A czy podczas wizyt u mechaników któryś z nich dokonał pomiaru ciśnienia sprężania cylindrów - czy któryś z nich nie szwankuje. No a 2 rzecz to kwestia pompy wtryskowej, na zimnym silniku jest inna dawka ustalona [przyspieszać] w trakcie rozgrzania dawka zmienia się. No i faktycznie znajdzie się jeszcze coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.