Skocz do zawartości

E32 730 klima nie chlodzi mimo ze pracuje


Conrado

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupilem siodemke o ktorej marzylem. Poprzendnio mialem kilka E34. Autko jak autko porobilem przy nim i wiele zostalo do zrobienia.

Wczoraj bylem klime nabic. Okazalo sie ze na stary czynnic rano nie wlanczalem. Po poludniu po pracy wsiadam goraco siedzenia parza. Wlanczam silnil potem klime jade do domu a tu nic. Zero chlodu z kratek nawiewu. Sprezarka sie zalancza , wentylator klimy na postoju wlancza sie co jakic czas. Jednak nie leci zimne powietrze. Gdzie szukac przyczyny. Czynnik uciekl mimo sprawdzenie na szczelnosc? czy cos przyblokowalo albo zacielo sie i nie puszcza. Rurki poijaj sd maska sa cieple te 2 od klimy. Za tydzien mam przyjechac do sprawdzenia klimy tylko chyba ta klima pocieszylem sie kilka godzin. Moze ktos cos zasugerowac co zrobic moze jakas drobnostka z zaniedbania poprzedniego wlasciciela. Mowil ze tak kupil i nie nabijal bo nie chcialo mu sie. W moich poprzednich beemkach klimy jakos doprowadzalem do sprawnosci. Nie dzialaly jka zmrazarki ale chlodzily i trzymalo 1 rok bez potrzeby nabijania. Nie wiem czy ja reanimowac do upadlego czy dac sobie spokoj i pogodzic sie z tym ze juz po klimie.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da się zrobic, pozostaje tylko kwestia ile możesz przeznaczyć na to pieniędzy. Masz nieszczelny układ. Sprężarka nadal się włącza, ponieważ do jej załączenia wystarcza nawet niewielkie ciśnienie w układzie. Z powodu tego samego niewielkiego ciśnienia gaz nie uchodzi już tak szybko, jednak jest go za mało żeby chłodzić. Opcje są dwie. Jedziesz do klimiarza, która napełnia twój układ azotem z dodatkiem zielonej cieczy zwanej kontrastem, która zostaia ślad w miejscu wycieku. W ten właśnie sposób gość lokalizuje nieszczelność. Druga opcja, sam szukasz śladów zielonej cieczy na elementach układu. To przy założeniu, że wcześniej użyto kontrastu przy nabijaniu ( z reguły jest używany ) Jeśli nie został wpuszczony, szukasz oleistych, tłustych śladów po oleju, który krąży wraz z czynnikiem, a zatem razem z nim ucieka. Druga opcja jest tańsza, ale wymaga zaangażowania. trzeba odkręcić parę rzeczy, żeby zajżeć w niektóre miejsca. Jeśli będziesz chciał się tego podjąć, napisze Ci co sprawdzić, jeśli nie, wróć do opcji pierwszej. Po znależieniu wycieku, dany element/połączenie trzeba wymienić.uszczelnić. Wymian podstawowych elementów układu, takich jak skraplacz zwany potocznie chłodnicą, osuszacz, zawór rozprężny, oraz uszczelnienie układu oryginalnymi uszczelkami BMW to koszt około 400 - 600 zł plus Twoja praca ( zakładam, że sprężarka jest w porządku )

Klimiarz weźmie za to samo ponad tysiaka. Do tego trzeba doliczyć gaz, który nie jest ani tani, ani dobry ani łatwodostępny. Można nabić układ zamiennikiem, ale do tego trzeba wykazać się inwencją i chęciami wykonania kilku telefonów. Znajdź moje posty z zeszłego roku, traktujące o zamienniku R12, może Ci się rozjaśni.

 

P.S. W jaki sposób była sprawdzana szczelność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie nie wiem bo samochodem pojechal ojciec zostawic bo w pracy siedze dlugo. Ja odebrałem juz gotowe. Mowil mi ze najpierw napopmpowal układ czy gdzies nie uchodzi. Pote proznia na jakis tam czas czy trzyma ja. Potem napompowal czynnik. Ja tam pojechalem do tego zakladu bo inny klimiarz mi powiedzial ze tam nabija tylko w moim miescie starym czynnikiem od reki. Zalezy mi na tej klimie zeby ja uruchomic tym bardziej jak moje poprzednie bawarki mialy klime sprawna i nie mialem wiele problemow aby je naprawic. Poszukam twoich postow starych to sie cos dowiem. Po tygodniu mam jechac do klimiarza na srawdzenie. Teraaz musze poszukac nieszczelnosci. Mozesz mnie jeszcze naprowadzic gdzie to sie pojawiac lubi.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czynnik uciekl mimo sprawdzenie na szczelnosc? czy cos przyblokowalo albo zacielo sie i nie puszcza. Rurki poijaj sd maska sa cieple te 2 od klimy.

 

 

 

kolego najprawdopodobniej masz nieszczelnosc na chłodnicy stad ucieka ci czynnik i niewykryto ći tego na szczelnosci,badali ći szczelnosc ultrafioletem

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wszystko sie uspokoiło. Przyczyna było nieszczelna chlodnica klimy ale napelnił czyms tam z barwnikiem i wyszlo ze podczas wibracji uchodzi. Napelnili tak jak ma byc po wymienie chlodnicy. Przeprosili za nie fachowosc. Jestem w pelni zadowolony teraz z klimy. Jak by ktos mial problem z napelnieniem starym czynnikiem to moge dac namiary na priv. Najciekawsze jest to ze we wszystkich samochodach co mialem klime zepsuta przyczyna byla nieszczelna chlodnica.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.