Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam mały problem.

 

Od jakiegoś czasu słyszę metaliczne stuki przy kręceniu kierownicą.

Stuki podobne do dźwięku ping-ponga uderzanego o stół.

Ciekawostką jest to że słychać je dopiero jak auto trochę kilometrów już przejedzie, tzn. mam do pracy 10 km i rano jak jadę to w ogóle nic a nic nie stuka. Natomiast ok. 16-stej jak wracam to od razu po odpaleniu auta słyszę te stuki raz większe a raz mniejsze. Dodatkowo jak jest bardzo słoneczna pogoda i wysoka temperatura to stuka od razu, natomiast jak jest chłodniej i czasem nawet jak pada to mało co stuka albo czasem nawet wcale.

 

Miesiąc temu wjechałem na kanał i:

- podciągnąłem śruby na "krzyżaku" wychodzącym z kolumny kierownicy w komorze silnika (efekt minimalnie zmniejszyły się stuki przy kręceniu kierownicą na postoju przy wyłączonym silniku),

- pozdejmowałem oba przednie koła i posprawdzałem czy mam jakieś luzy na drążku kierowniczym, jego końcówkach i stabilizatorach i wszystko jest OK,

- podkręciłem śrubkę regulacyjną na maglownicy i te stuki jakby się zmniejszyły, ale ostatnio znów stuka tak jak wcześniej.

 

Podejrzewam że to może być maglownica do regeneracji ale może ktoś z was miał coś podobnego i jak to naprawić???

POMOCY!!!

 

BMW e46 320d 150 KM z 2002 r.

Opublikowano

A jak płyn w zbiorniczku wyrównawczym od wspomagania

Jaki kolor i ile, jak mało to dolej i zobacz czy stuka

Pokręć kierą na postoju a druga osoba niech słucha z jakiej okolicy stuka magiel pompa lub coś innego

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano

Jak patrzyłem miesiąc temu to płynu było OK.

Kolor taki rdzawy, jasno czerwony.

Ale to było miesiąc temu, jutro znów sprawdzę.

Jak miesiąc temu sprawdzałem to stukało tak jakby zza przedniego prawego koła, przez to myślałem że to coś z końcówką drążka lub stabilizatora ale nie.

Muszę znów tam zajrzeć i posłuchać.

Opublikowano
Zapomniałem dodać że jak podkręciłem śrubkę na maglownicy to przy kręceniu kierownicą był większy opór i było słychać jak pompa pracuje mocniej i jak syczy olej w maglownicy.
Opublikowano

Możesz jeszcze podjechać na podnośnik i na wyłączonym silniku kręcić kołami prawo lewo i na bak wyjdzie czy to magiel

Ewentualnie zalałbym nowym płynem grosze kosztuje i jeszcze raz na podnośnik

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano

Poziom oleju w zbiorniku wspomagania jest OK.

 

Kolor płynu jest : RDZAWY.

 

Czy to dobrze?

 

Normalnie chyba powinien być czerwony.

Opublikowano

Normalnie powinien być czerwony ale jak jest styrany to kolor podchodzi pod grafit.

Ja bym wypłukał i zmienił na nowy

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano

Byłem dziś u mechanika z tymi moimi stukami i się okazało że mam do wymiany sworzeń w prawym wahaczu oraz łączniki stabilizatora. magiel też by się przydało zregenerować ale to jak na razie nie przeszkadza.

Łączniki już sobie kupiłem i wymieniłem a na sworzeń czekam.

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.