Skocz do zawartości

Ustawianie Car&key NCS, DIS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :)

 

Posiadam e46 po litingu. Auto fabrycznie nie posiadało ksenonów a w związku z chęcią ich posiadania niedawno kupiłem oryginalne lampy AL. Czytają to świetne forum dowiedziałem się, że samochód należy odpowiednio zakodować aby poprawnie działały w nim reflektory ksenonowe. Znalazłem informację, że "wystarczy"

 

NCS'em zmienić w LSZ wpis PWM_ANSTEUERUNG_AL: wert_01 na wert_02

 

Program ten posiadam w wersji v3.0.8 . W dniu dzisiejszym pobrałem z forum Sp-Daten v43.2 i skopiowałem [w zasadzie nadpisałem] zawartość:

c/ediabas/ecu dla e46

C/ncs/sgdat dla e46

C/ncs/daten dla e46

oraz utworzyłem profil zgodnie z opisem na pierwszej stronie wątku ;)

 

Jakie czynności należy wykonać w dalszej kolejności [po podpięciu kompa do auta] proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 825
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

moze mi ktos podpowiedziec jaki kod FA ma telefon, zestaw głosnomówiacy w e60 lub co jest nie tak. Problem polega na tym ze moge odbierac połączenia tylko nie ma dzwiku ani w jedna ani w druga strone. nie ma tez komendy po nacisniecu klawisza od wybierania głosowego a aucie. zakodowane pustym plikiem wszytko posżło ok nawet kilka razy robiłem. Od jednej osoby usłyszałem ze musze dokodowac $638 lub 639 wiec dodałem 638 do LMA i zakodowałem niestety brak poprawy. 639 nie daje sie dodac do listy FA wyskakuje bład "coapi"

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij w plik "E60AT.000"

639 jest w wersjach US, wersja EC ma 638, 633 itd. zależnie od rocznika i rodzaju telefonu.

dołożyłeś telefon czy po prostu przestał działać? przy fabrycznym wyposażeniu nie musisz w FA niczego dokodowywać.

 

na razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie dokładałem. Kiedys jak miałem oryginalne ccc to wszystko chodziło, jak sie wcisneło przycisk od wybierania głosowego to babka cos tam mówiła po niemiecku. a po wymiane ccc nie ma reakcji na ten klawisz no i podczas połaczenie ( tel E52 sparowany itd) nic nie słychac ani mnie ani ja tej drugiej osoby tez nie słysze a połączenie jest nawiazane. Własnie co dziwne w fabrycznej liscie FA nie było ani 633 ani 638 ani 639 :( teraz dokodowałem 638 ale to nie pomogło

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie!

 

Nie mam już siły do NCS Expert.

Posiadam Ver.3.1 wszystko działa tz. mam możliwość wprowadzania zmian.

 

Problem w tym że po zmianach które dokonałem w ustawieniach Alarmu(dołożony):

DWA

aktiv

DWA_NOTENTSCHAERFEN

aktiv

DWA_QUITTIERUNG

aktiv

ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

QUIT_OPT_SCHAERF

aktiv

Dioda w lusterku mruga, jeden błysk przy zamknięciu, dwa przy otwarciu.

 

Zanikły mi funkcje do aktywacji i nie mogę ich odnalźć

1. Sensor Deszczu *dołożony:

REGENSENSOR

nicht_aktiv

2. Klimatyzacji

UMLUFT_MEMORY

3. Xenon

XENONLICHT_ZUEND_OPTION

 

Samochód to E39 523i z 11.1998

Proszę o jakąś rade Sensor deszczu mi nie działa, na czym mi najbardziej zależy, resztą się nie martwię zastanawia mnie jedynie to

że przy każdym nowym kodowaniu mam coraz mniej możliwości jak by wpisy znikały albo nie czytało całości.

 

Może jest jakaś możliwości nadpisania dodania nowych opcji...

KOMFORTSCHLIESSUNG
aktiv
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_10_MS
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_20_MS
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_40_MS
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
DWA
aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung
PANIK_MODUS
nicht_aktiv
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_80_MS
aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_ENTSCH
nicht_aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
NEIGUNGSGEBER
nicht_aktiv
ALARM_AKUSTISCH
intervallton
HECKKLAPPE_ENTSICHERN
aktiv
SOFT_ON/OFF
aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
ece
FENSTERHEBER_HINTEN
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
kurz
BAUREIHE
e39
ANPRESSDRUCKVERSTELLUNG
nicht_aktiv
SCHEIBENINTENSIVREINIGUNG
nicht_aktiv
SCHEINWERFERREINIGUNG
nicht_aktiv
ALARM_OPT_ABBLENDLICHT
nicht_aktiv
ALARM_OPT_FERNLICHT
nicht_aktiv
ALARM_OPT_WARNBLINKER
nicht_aktiv
BAUREIHE_SERVOTRONIK
e39
DWA_NOTENTSCHAERFEN
aktiv
GLASDACH
nicht_aktiv
IR_FERNBEDIENUNG_BF
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNUNG
aktiv
LENKSAEULENMEMORY
nicht_aktiv
PM_SCHIEBEHEBEDACH
nicht_aktiv
PM_SITZMEMORY
nicht_aktiv
PM_SITZMEMORY_BEIFAHRER
nicht_aktiv
QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF
rom
SCA_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF
aktiv
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU
aktiv
SERVOTRONIK
nicht_aktiv
SERVOTRONIK_KENNLINIE
e39_kennlinie_01
SPIEGELEINKLAPPEN
nicht_aktiv
SPIEGELHEIZUNG
aktiv
SPIEGELMEMORY
nicht_aktiv
TUERKONTAKT_LOGIK
offen
TUERKONTAKT_VORN
an_gm
UEBERWACH_FENSTER_BF_HI
nicht_aktiv
UEBERWACH_FENSTER_BF_VO
nicht_aktiv
UEBERWACH_FENSTER_F_HI
nicht_aktiv
UEBERWACH_FENSTER_F_VO
nicht_aktiv
UEBERWACH_HECKSCHEIBE
nicht_aktiv
VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H
nicht_aktiv
WEGFAHRSICHERUNG_AUTOM
nicht_aktiv
WISCHERINTERVALL
5_sec
WISCHERPOTI
aktiv
ZV_SELEKTIV
nicht_aktiv
ABKLAPPSTELLUNG
nicht_aktiv
BC_ANFORD_WEGFAHRSICH
nicht_aktiv
CLT_AKTIV_IM_CRASH_MODE
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT_1
codierung_erfolgt
CODIERUNG_ERFOLGT_2
codierung_erfolgt
DWA_QUITTIERUNG
aktiv
ENTFALL_ZV_BEDIENST_HECK
nicht_aktiv
ENTR_KL.R_30S_NACH_SICH
nicht_aktiv
ENTSICHERN_CENTERLOCK
nicht_aktiv
FH_AUF_STUFE2_KLR_AUS
aktiv
FH_TIPP_DISABLE_TUER_AUF
nicht_aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI
nicht_aktiv
HYDRAUL_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
IB_EIN_HK_AUF
nicht_aktiv
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
aktiv
K_BUS_FB_SPERREN
aktiv
KEY_MEMORY
aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
LIM/TOURING
limousine
NOTSTROMSIRENE
nicht_aktiv
PM_SCHALTERBLOCK_FOND
nicht_aktiv
SEL_ZV_SENDER_1
nicht_aktiv
SEL_ZV_SENDER_2
nicht_aktiv
SEL_ZV_SENDER_3
nicht_aktiv
SEL_ZV_SENDER_4
nicht_aktiv
SERVO_KENNL_GESCHW
kennlinie_01
SERVO_KENNL_STROM
kennlinie_01
SONDERFHZG_MIT_WSA
nicht_aktiv
SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.2_S
aktiv
SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.4_S
aktiv
SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.8_S
aktiv
SPERRZEIT_KL_R_AUS_1.6_S
aktiv
STANDRUECKSCHALTUNG
aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4
nicht_aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.2_S
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.4_S
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.8_S
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_1.6_S
aktiv
WEGSIGNAL_SERVO_ABS
aktiv
ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT
aktiv
ZV_VR_BEDIENSTELLE_HECK
nicht_aktiv

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ktoś kto kodował elementy dokładane nie zakodował ci FA dlatego po kodowaniu zniknęły ci te funkcje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy znalazłem we wcześniejszych wypowiedziach taki opis jak w E39 włączyć światła do jazdy dziennej:

 

1. Skopiuj goodpfist.pfl do katalogu z profilami NCS (ncsexpert/pfs) (profil do NCS zrobiony przez Fister’a)

 

2. W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

 

3. Uruchom NCSexpert, załaduj profil fisterprofile

 

4. Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

 

5. Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- np. e39

 

6. Wybierz ECU do komunikacji, może być pierwsze z góry

 

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

 

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł LCM (Light Control Module)

 

9. Następnie wybieramy F5 (Basic functions) i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

 

10. W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

 

FL_DIMMUNG_ALS_DRL

wert_01

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv

 

na:

 

FL_DIMMUNG_ALS_DRL

wert_02

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

 

Proszę o pomoc i wyjaśnienie punktu 1, nie rozumiem gdzie znaleść plik goodpfist.pfl który mam skopiować do katalogu z profilami NCS. Reszta operacji jest raczej jasna. Chcę jak tylko będzie cieplej włączyć tą funkcję ponieważ często zapomina moja żona o dziennych światłach. Niestety jeszcze nie bawiłem się NCSS-em ale sporo o tym czytałem i myślę, że poradzę sobie z tym. Mam moduł ADS i często korzystałem z INPY bo nic nie musiałem więcej kopać. Proszę o wyjaśnienie mojego pytania i z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Punkt pierwszy to skopiowanie pliku profilu, znajdziesz ich kilka na necie lub mozesz zrobic swoj wlasny

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wpisy które tutaj wrzuciłeś pochodzą z GM, tam koduje się m.in. Alarm.

Sensor deszczu znajdziesz w RLS, klimatyzację w IHKA, a Xenon w LCM

Tak to prawda wpisy pochodzą z GM, nie mam w IHKA klimatyzacji,

a RLS nie występuje tj.BESCHLAGSENSOR czy REGENSENSOR,

co do xenonów nie sprawdziłem tego w LCM po prostu wcześniej było to w GM,

 

Poza tym ktoś kto kodował elementy dokładane nie zakodował ci FA dlatego po kodowaniu zniknęły ci te funkcje.

Sam to robiłem ;(

Czy jest możliwość powrotu do początku i zakodowanie ZCS odpowiednio (co to dokładnie oznacza) i jak to zrobić,

element dołożony to lusterko z diodą i sensor deszczu z czego to pierwsze działa.

w e39 nie ma FA, jest ZCS, ale w sumie to to samo

 

Dziękuję za pomoc i czekam na dalszą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wszystko zależy od wersji modułu, no i wyposażenie jest w ZCS, chociaż tutaj mógłby ktoś potwierdzić teorię.

Co do przywracania domyślnych ustawień to robisz wszystko, tak jak w kodowaniu tylko tworzysz pusty plik FSW_PSW.MAN i kodujesz (nic nie kopiujesz z FSW_TRC.MAN itp.)

Edit:

Dla jasności to nie jest plik do przywracania ustawień, tylko PROFIL do NCS'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ściągniętych plikach nie znalazłem pliku o nazwie goodpfist.pfl ale rozumiem, że ten FZG3.PFL jest jego odpowiednikiem.

Tak, to nie ma znaczenia. Wklejasz to do katalogu C:\NCSEXPER\PFL i ładujesz profil Car&Key Memory, bo ja tak go sobie nazwałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma jeszcze jedno pytanko może kolego wiesz jak wyłączyć żarzące się światła kierunkowskazów na styl amerykański, ostatnio zwrócono mi uwagę na przeglądzie, że to zabronione. Porzedni właściciel tego auta był dobry w tym kodowaniu i takich cudów naustawiał a teraz chcę to poprostować.

Przepraszam za upierdliwość ale chcę mieć pełną jasność, rozumiem, że muszę załadować potem profil o takiej nazwie jak nazwa tego ściągniętergo pliku. W instrukcji było napisane:

3. Uruchom NCSexpert, załaduj profil fisterprofile

a u mnie będzie on nazywał się FZG3 czy mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie będzie on nazywał się FZG3 czy mam rację?

Nie masz racji. Będzie nazywał się Car&key Memory

(...) ładujesz profil Car&Key Memory, bo ja tak go sobie nazwałem

Wrzuć do odpowiedniego katalogu i odpal NCS'a, załadować profil możesz bez podłączania do auta, wtedy zrozumiesz, że zadałeś pytanie bez sensu, bo na liście będą inne nazwy.

Co do żarzących kierunkowskazów to masz dzienne światła? Ten temat był wałkowany wiele razy w tym temacie, ogólnie chodzi o to, że odpowiedni parametr trzeba przełączyć na europejski zamiast usa, zależy od auta; jeśli ktoś to włączył to pewnie można wyłączyć. Ew. możesz załadować profil Standard, utworzyć pusty plik FSW_PSW.MAN i zakodować moduł świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie mam obecnie świateł dziennych a mimo to żarzą się kierunki z przodu - auto jest po lifcie z końcówki 2002 roku. Nie mam teraz kompa dlatego może zadaje pytania troszkę bez sensu. W sobotę wezmę laptopa od brata i zacznę wałkować temat ateraz prubuję go na sucho rozgryść i stąd moje pytania może nie zawsze logiczne. Dziękuję za wyrozumiałość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie mam obecnie świateł dziennych a mimo to żarzą się kierunki z przodu - auto jest po lifcie z końcówki 2002 roku. Nie mam teraz kompa dlatego może zadaje pytania troszkę bez sensu. W sobotę wezmę laptopa od brata i zacznę wałkować temat ateraz prubuję go na sucho rozgryść i stąd moje pytania może nie zawsze logiczne. Dziękuję za wyrozumiałość.

Bez złośliwości: weźmiesz kompa to zaoszczędzisz swój czas, a przede wszystkim NASZ :D

Jakie Ty masz auto w ogóle? Poza tym potem możesz wkleić swój LCM.

Ja np. mam e39 przed liftem, dzienne światła na DRL i kierunki się nie żarzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.