Skocz do zawartości

Silnik M10 - w jakich modelach był montowany?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzieńdoberek wszystkim - pierwszy mój post więc się grzecznie witam.

Panowie, mam upchnięty w moim syfie(samochód terenowy) silnik m10.

Wiem że to staroć, ale przy jeździe terenowej(błoto, woda itp) prostota i niezawodność jest

zaletą, a ten silnik podobno taki jest.

Nie w tym rzecz.

Zawsze mam problem z dokupieniem części, ponieważ w ogłoszeniach najczęściej jest

podawany model samochodu. Podobnie jest jak chcę coś w sklepie pozamawiać.

Jak powiem, że do silnika m10, to wszyscy robią wielkie oczy i zawsze pytają z jakiego auta, a najchętniej jeszcze numer nadwozia by chcieli.

A ja kurde właśnie nie wiem z jakiego modelu ten motor został wytargany.

I tu moje pytanie.

W jakich modelach BMW był montowany silnik m10 na wtrysku (rocznik około 87).

Może istnieje jakaś tabelka, czy coś,co by mi rozjaśniło w głowie?

Opublikowano

Zapomniałem dodać, że ma 1.8 pojemności.

Silnik jest wsadzony do czegoś, co kiedyś było suzuki samuraiem.

 

Czyli były montowane tylko do 87r i w E30.

A co z e21, tam tylko gaźniki były?

Opublikowano
Był też silnik M10 ale o oznaczeniu 320. 2 litrowa jednostka z wtryskiem K-jetronic. Moze masz coś takiego :)

 

Masz tam wtrysk wielopunktowy ? Gaznik ?

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E30

To na pewno nie ten silnik 2litrowy.

Mam 1.8 na wielopunktowym wtrysku.

Na to żeby szukać w wikipedi nie wpadłem.

 

Dzięki wielkie wszystkim.

Rozjaśniło mi się w głowie.

Opublikowano

A jak to jezdzi ? Jaka skrzynia tam jest ? Suzuki ?

Mozesz pokusić się o mocniejszy silnik - 318is (136 KM) :) To m43 jednostka ale nie powinno być problemów ze zmianą :)

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Silnik jest założony razem ze skrzynią BMW.

Wybrałem akurat ten M10, bo jest stosunkowo prosty i na łańcuchu, a kupić go można w cenie droższych skarpetek :mrgreen:

Te 80-90 kucyków, które mu zostało + reduktor w zupełności wystarcza. I tak trzeba delikatnie z gazem żeby nie poobcinać np. półosi.

Dasz mocniejsze półosie, pęknie dyfer, wał albo reduktor.

I tak w nieskończoność.

Opublikowano
Wybrales bardzo dobry silnik do takiego celu - to jeden z najbardziej pancernych silnikow BMW, jakie powstaly. Mialem M10 w E30 318i z 1985 roku - naprawde bylem bardzo z niego zadowolony.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.