Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem tu pierwszy raz więc z góry przepraszam za niedociągnięcia :D

Kupiłem zimą Beemke 530D i od początku wiedziałem (jestem mechanikiem samochodowym) że hałasuje napinacz paska wieloklinowego- tak mi się przynajmniej wydawało.

Na wolnych obrotach odcinek paska pomiędzy alternatorem a kołem pasowym wału wpada w rezonans co powoduje "chrobotanie"Wymieniłem pasek 6PK2160(po nr.nadwozia) i nic to nie dało. Kupiłem i wymieniłem napinacz z kółkiem i ramieniem(oryginał) - również nic to nie dało. Po kilku konsultacjach doszliśmy do wniosku że może jednak pasek jest za długi ponieważ jak fizycznie naciągam napinacz to jest cisza ale po próbach wymiany na inne bez efektu straciłem pomysły. Alternator ma zwykłe kółko bez sprzęgła jednokierunkowego, pompa wody - nowa. Czy ktoś jest w stanie naprowadzić mnie co może być przyczyną tych odgłosów na napędzie paska??

  • Członkowie klubu
Opublikowano
(jestem mechanikiem samochodowym)

Ja nie jestem :mrgreen:

Koło pasowe rozwulkanizowało się i robi ten hałas :8)

Nr 1 na rysunku - cena około 1100pln

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330d-M57/LHD/N/2002/june/browse/engine/belt_drive_vibration_damper/

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Tak jak kolega mówi, to samo miałem ...

pozdr

"Urzędnicy są jak książki na półkach, im wyżej postawieni, tym rzadziej do czegoś słuzą" Napoleon Bonaparte

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.