Skocz do zawartości

530d '01-problem od dluzszego czasu z odpalaniem - rowiazane


kiko

Rekomendowane odpowiedzi

Jam mam dokladnie te same objawy. U mnie najczesciej po porannym odpaleniu i prejechaniu kawalka drogi odstawiam autko i za kilka minut jak probuje odpalic jest kaplica. Po kikuminutowym przekrecaniu kluczyka wreszcie zalapie. Z tym, ze u mmnie komputer wywala blad czujnika polozenia walka wiec musze takowy zakupic i wtedy sie przekonam czy to rozwiaze sprawe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ciśnienie tak jak pisałem mam ok 3,4 bara, pompka pracuje, słychać ją ale nie za głośno więc raczej jest sprawna.

Kiko- jeżeli masz więcej niż połowę paliwa w baku to nie może być ta pompka która się w nim znajduje. Myślałem już o niej ale auto nie paliło nawet przy prawie pełnym baku. Dzisiaj minie trzeci dzień jak nie odpala więc będzie rekord! Perzyspieszenie powinieneś mieć ok 8 do 9 sek (przy własnym nieprofes. pomiarze) - być może to ma jakiś związek lub to dodatkowy problem. Mi jak odpali chodzi bardzo dobrze, równo, nigdy nie gaśnie podczas jazdy.

Niestety z braku czasu dopiero po niedzieli będę na kompie to może się coś okaże. Dam znać oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej komp nie wykazal zadnych bledow chodzi bardzo dobrze. juz nie mam pomyslow. nie mam gdzie sprawdzic cisnien na pompach. tak nie moze byc !!! Tatko byl w katowicach stawal na stacjach ok 7 razy ja gasil tak na testy i zawsze zapala. dzis ja sie przejade ale watpie by by dokonala samo naprawy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pc-racer - pompka w baku tylko i wylacznie przelewa z jednej strony na druga paliwo - pompa w podlodze ( pod kierowca ) robi wstepne cisnienie na pompe wtryskowa - to cisnienie powinno wynosic ok 4 BAR - na forum pisali ze 3.8 to juz minimalna granica .

 

 

ja dzisiaj odpalalem autko z 10 razy i nie bylo zadnych problemow - zrobilem ponad 200 km i jest ok

 

no i na koniec wymienilem filtr paliwa - zobaczymy jak dlugo bedzie normal.

 

 

powiem ze strach podjechac gdziez z dala od domu no bo czym wrocic jak nie odpali ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej komp nie wykazal zadnych bledow chodzi bardzo dobrze. juz nie mam pomyslow. nie mam gdzie sprawdzic cisnien na pompach. tak nie moze byc !!! Tatko byl w katowicach stawal na stacjach ok 7 razy ja gasil tak na testy i zawsze zapala. dzis ja sie przejade ale watpie by by dokonala samo naprawy :)

 

To właśnie może być to samo co u mnie - tylko co to ??!

Mi odpalała np 30 razy i nagle za następnym koniec. Występuje to losowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pc-racer - pompka w baku tylko i wylacznie przelewa z jednej strony na druga paliwo - pompa w podlodze ( pod kierowca ) robi wstepne cisnienie na pompe wtryskowa - to cisnienie powinno wynosic ok 4 BAR - na forum pisali ze 3.8 to juz minimalna granica .

 

 

ja dzisiaj odpalalem autko z 10 razy i nie bylo zadnych problemow - zrobilem ponad 200 km i jest ok

 

no i na koniec wymienilem filtr paliwa - zobaczymy jak dlugo bedzie normal.

 

 

powiem ze strach podjechac gdziez z dala od domu no bo czym wrocic jak nie odpali ?

 

Zgadzam się z tą pomką w baku, ale jeżeli chodzi o tą pod progiem to podobno powinny występować trochę inne objawy mianowicie: brak mocy, gaśnięcie w czasie pracy silnika, przerywanie itp. U mnie jak juz odpali to chodzi pieknie i nigdy nie gaśnie w czasie jazdy. Być może się myle ale chcę przeananlizować wszystkie możliwości. Filtr paliwa wymieniałem ok. 5000km. Już od jakiegoś czasu też nigdzie dalej się nie wybierałem. Trzeba to zrobić raz na zawsze- tylko co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drodzy koledzy mysle nad tematem dzien i noc niestety nie mam mozliwosci zbadania autka w konkretnym warsztacie bo takiego nie ma. zaczalem to wszystko analizowac krok po kroku i zglupialem !! rzeczywiscie gdyby nam pompki nawalaly to w czasie jazdy bylyby jakies objawy przerywa gasnie muli cokolwiek. nie wiem gdzie jest ta pompka bo samochod posiadam niedlugo. zaczynam pod uwage brac przekaznik pompy paliwa. ktos sluchal czy pompa pracuje gdy zapalic nie chce ?? juz kiedys mialem takie objawy w Saabie palil zawsze rano pozniej sobie gdzies stanalem nie nie palil postal i zapalil czy to nie jest analogiczna sytuacja ??

ps. rozumiem ze wszyscy zeszlismy z paliwem troszke w dol ?? bo mi wtedy zaczela tak robic wiec 1 - zatkalo np filtr jakims syfem i nie zawsze mu da takie cisnienie 2- ja sie upieral bede przy przekazniku jesli taki jest ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też mam ciekawy przypadek z dieslem..

 

Samochód e46 320d 2004 150KM o przebiegu 110,000 km - kupiony w ASO w Berlinie (Premium Selection).

 

Samochód nie chce zapalać jeśli temperatura powietrza wynosi poniżej 8-10 stopni, czyli przy obecnej porze roku we wczesnych godzinach rannych. Po godzinie 10, kiedy temperatura jest już wyższa zawsze pali na dotyk. Po tym jak zapali chodzi równo i jeździ także najzupełniej normalnie. Z zapalaniem na rozgrzanym silniku nie ma najmniejszych problemów. Problem występuje zarówno na pustym i pełnym zbiorniku paliwa. Byłem na diagnostyce (GT1). Zapisany był jednorazowy błąd zbyt niskiego ciśnienia na listwie, oraz przepalone 2 świece. Sprawdzono też wtryski, parametry wyszły wzorcowo odchylenia maksymalne to 0,15 a dopuszczalne to z tego co pamiętam 3.

 

Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy przyjaciele podaje link http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=35064&postdays=0&postorder=asc&start=0 prosze o przeczytanie bo to chyba nasze problemy :)

 

Zarowka- a czy możesz przybliżyć dokładniej o co chodzi na tym forum, bo umnie troche kiepsko z angielskim i tyko część tematu zrozumiałem.

 

DRAY- jeżeli chodzi o świece żarowe to to nie jest napewno przyczyną twojego problemu; w silnikach common rail świece włączają się dopiero przy temp. minusowej. Skup się raczej na tym ciśnieniu na listwie.

 

Moja 530 nadal nieodpala- jest rekord- 3 doby. Chyba umarła już na dobre. Po niedzieli biore się za nią- może jeszcze ktoś na coś wpadnie albo potwierdzi moje domysły czyli: EWS, komp. lub coraz bardziej się zastanawiam nad wiązką między nimi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam plono mam z angielskim suma sumarum chodzi o to iz cam sensor czyli czujnik polozenia walu badz czujnik polozenia walka rozrzadu to wlasnie trza rozdzileic daje popalic tylko ze u jednego pomoglo to a inny wymienil jeszcze pompe. na poczatek zalecaja przeczyszczenie tego czujnika. moze ktos to przetlumaczy jakos prawidlowo ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to powracam na forum dopiero po wekeendzie. Może coś do tej pory się rozwiąże to dam znać.

Jeszcze jedno- czy orientuje się ktoś czy jak zmienie komp. + EWS + pestka w kluczyk z innej 530d to czy może sie coś pochrzanić czy mozna to bez problemu zrobić i czy jest różnica w tej kwestji między automatem a skrzynia manualną? Ja mam manual i nie wiem czy można zastosować komputer z automata. Dzięki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba juz wiem co jest problemem - dzisiaj juz sie fest zdenerwowalem ( oczywiscie nie chciala zapalic ) wypinalem wszystkie kable z czujnikow po kolei , nawet wyskoczyl mi komunikaat fuel inject.system ale nie o to mi chodzi.

 

 

no i po odlaczeniu kabelka z czujnika walka rozrzadu autko robilo taki sam efekt odpala i gasnie ( na innych odpietych czujnikach nie dawalo autko zadnego efektu ) i po wpieciu kabelka autko odpalilo - wiec obstawiam ze to ten czujnik. teraz trzeba poczekac az zas nie zapali i sprawdzic jeszcze raz.

 

 

dziwne jest to ze jak silnik pracuje i odepnie sie czujnik pol. walka rozrzadu to silnik dalej pracuje i nie wydaje sie ze chodzi inaczej. oczywiscie nie da sie zapalic jak jest odpiety.

 

 

sprawdzcie czy po odpieciu i wpieciu wtyczki zadziala bo to moze byc to.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DRAY- jeżeli chodzi o świece żarowe to to nie jest napewno przyczyną twojego problemu; w silnikach common rail świece włączają się dopiero przy temp. minusowej. Skup się raczej na tym ciśnieniu na listwie.

 

Tylko czy wtryski mogą przelewać przy temperaturze poniżej 4-8 stopni a powyżej przyjmować wzorowe parametry? Ja bym stawiał na jakiś czujnik, ale takiego błędu nie otrzymałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj na tym forum nie pamietam ktora strona znalazlem juz takowy watek i on zakonczyl sie wymiana tegoz czujnika !! problem w tym iz jedni wymieniaja czujke walka rozzadu ta z gory a inni mieli problem z czujnikiem polozenia walu gdzies z dolu na miska olejowa. akcja jest taka ze na kompie te bledy nie sa widziane !! ja to mialem przypal wczoraj goscie mi wsiadaja do autka bo na lotnisko kurs mialem a ta blacha zapalic nie chce po kilkunastu minutach zapala jak nowka sztuka. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Po trzech dniach problemów z odpaleniem odłączyłem akumulator -obydwa bieguny czyli + i -. Po całym dniu podłączyłem i auto nagle odpaliło. Prób robiłem ok 15 i narazie wszystko ok, ale i tak nie ryzykuje i auto pozostaje w garażu. Najdziwniejsze jednak jest to, że wziąłem ten mały plastikowy kluczyk -serwisowy i tu niespodzianka- na nim również auto odpala nawet po odczekaniu ok 0,5 h. Celowo pisze o tym czekaniu bo podobno immob. pamięta kilkadziesiąt sekund oryginalny kluczyk i odpala nawet tym kluczykiem bez "pestki". Teraz zachowuje się tak jakby wogóle nie było immob. Nie wiem o co chodzi? :mad2:

 

Kiko gratuluje zaradności i prawie rozwiązanego problemu- myśle, że trafiłeś w 10.

 

W poniedziałek wracam na forum.

Dzięki za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby to bylo 100% - posprawdzajcie u siebie - jeszcze jedna wazna informacja. na zapalonym aucie odlaczylem czujnik polozenia wakla rozrzadu no i podczas jazdy nie ma zadnej roznicy czy jest wpiety czy nei autko tak samo jedzie - czyli na 99% czuujnik do wymiany i przez to bedzie mulowate autko.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jednak jest to, że wziąłem ten mały plastikowy kluczyk -serwisowy i tu niespodzianka- na nim również auto odpala nawet po odczekaniu ok 0,5 h. Celowo pisze o tym czekaniu bo podobno immob. pamięta kilkadziesiąt sekund oryginalny kluczyk i odpala nawet tym kluczykiem bez "pestki".

 

Tyle że nawet ten plastikowy też ma pestkę. W tę pamięć to nie wierz - komunikacja EWS = stacyjka następuje zawsze po przekręceniu kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.