Skocz do zawartości

Dziwne zatrzymanie się obrotów przy 1000 obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy po puszczeniu pedału gazu przy wysokich obrotach np. 5000 obr/min, ich spadek powinien się zatrzymać na ~1000 obr, a po dopiero ok. 2-3 sek. osiągnąć wartość obr. biegu jałowego tzn. ok. 650 obr. :reading: (silnik M43)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Według mnie to nic dziwnego. Większość sterowników wtrysku we współczesnych samochodach zachowuje się w ten sposób.

 

Ponoć jest to prosta i skuteczna metoda na wydłużenie żywotności synchronizatora 2. biegu, intensywnie używanego w czasie jazdy miejskiej. Skrzyni dużo łatwiej zsynchronizować dwójkę z poziomu 1000-1500 obr/min (zależy od samochodu) niż z obrotów biegu jałowego.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.