Skocz do zawartości

M40 -> IS... SWAP... Opinie i rady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wpisałem w szukajce słowa "SWAP" i "IS" i o dziwo nic ciekawego nie wyniuchałem... Więc pytam...

 

Mam w okolicy gościa co handluje bumką... Ma silniki IS w kompletach na SWAP za 1400zeta z gwarancją rozruchową

 

Pytania :

1) Co konkretnie potrzeba do SWAP'u z silnika M40 na silnik IS??

2) Czy opłacalny jest taki SWAP?? Czy przyrost mocy będzie odczuwalny?? Bo to w końcu z 100 na 140...

3) Czy warto robić taki SWAP jeśli mają zostać fabryczny wał, skrzynia, dyfer, hamulce itd??

4) Czy spasują zegarki od M40??

5) Czy spasuje rozruch??

6) Czy pasuje mocowanie silnika?? (poduszki i łapy)

7) Słabe i mocne strony ISa... Czyli co mnie może zaskoczyć??

8) Ewentualne komplikacje i problemy których rozwiązanie ciągnie za sobą jakieś koszta...

9) Wszystkie za i przeciw...

 

Z tego co wiem w porównaniu z silnikami R6 silnik IS to istne plug&play... Wciskam silnik w skrzynie montuje komp i wiązki i jazda...

 

10) I ogólnie co myślicie?? Czy jeśli w aucie bryka sprawny i zadbany M40 to warto pakować się w takie coś?? Czy może lepiej potoczyć się jeszcze trochę, sprzedać i kupić 325?? Tak było by najlepiej, ale patrząc z perspektywy czasu SWAP jest realny, a kupno nowej bumki już gorzej...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Na wstepie- zrobilem taki SWAP miesiąc temu.

 

Co do 1400zł za silnik to naogladalem sie tego przez 2 miesiace i w tej cenie nic fajnego nie mozna dostac chyba ze to jakas okazja, ale mniejsza z tym, do rzeczy:

 

1) najlepiej kompletny silnik ale pasują elementy z m40 o czym dalej

 

2) jak najbardziej opłacalny, przyrost mocy dosc spory, IS to naprawde niezly silnik z reszta przelec sie jakims coupe z IS i sam sie przekonasz.

 

3)tak warto bo wal, skrzynie i dyfer masz takie same a hamulce polecalbym zmienic, ja mam tarcze.

 

4)Tak pasują ale będzie Ci brakować skali, jak poniesie Cie euforia na autostradzie :)

 

5)tak :) alternator, pompa wspomagania i pare innych rzeczy również

6)tak pasuje ale polecam wrzucenie go na wyższe poduszki

 

7)Żeby doszukać się ładnego IS`a takiego na SWAP trzeba mieć sporo szczęścia lub sporo czasu. Zwróć uwagę na rozrząd, łańcuch, nic ma nie stukać i nie pukać, szczerz mówiąc to nie spotkałem takich za 1300-1400zł, ja kupiłem silnik za 1800 w super stanie ale byłem gotowy dać więcej

 

8)Raczej nie ma niczego takiego, ja nie kupiłem z silnikiem koła na wał od wspomagania i pałowałem się z tym w ASO przez tydzień jeszcze. Jeżeli kupisz silnik z tym co trzeba, koniecznie z komputerem i całą wiązką, cewkami to nie będzie niespodzianek.

 

Efekt- świetny, jedyne czego będziesz żałował to że zrobiłes to tak późno.

Nie bardzo chce mi sie pisac o wszystkim ale do tematu dobrze sie przygotowalem, szukalem dlugo, przeszczep trwal kilka godzin odwiozlem auto rano i wieczorem mialem gotowe :) Jak coś to pytaj...

 

9) za, masz na górze, przeciw - nie odnotowałem bo warto.

 

10) oczywiście że tak

Opublikowano

Przepływka może zostać, jest delikatnie inna średnica i jeżdzi to normalnie i ładnie, aczkolewiek nie wiem może osiągi jeszcze bardziej się poprawią przy przepływce z M42 - ??? (pytałem o to na forum ale nikt mi nie odpowiedział)

 

Guma oczywiście od IS`a bo jest zupelnie inna. Z puszką to długa historia ;) Teoretycznie jest w IS krósza ale ja mam od m40 i jest ok, troszkę trzeba było nagiąć mocowanie puszki ale bez żadnej rzeźby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.