Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Otóż pierwszy raz przytrafiło mi się poniższe, a mianowicie dzisiaj próbując otworzyć auto z pilota (normalna procedura) auto nie zareagowało- NIC ..CISZA... nadmieniam, że dioda w pilocie pulsuje normalnie...

Nie czekając (bo pada deszcz) otworzyłem auto z kluczyka- zamkiem..

I się zaczęło... awaryjne światła, odcięty zapłon, i pewnie syrena by wyła ale podejrzewam że nie mam jej (od zwsze tak miałem)....znalazłem w książce użytkownika procedurę wyłączenia aktywności autoalarmu- po przeprowadzeniu jej alarmu nie ma - silnik pracuje, centralny zamek jest0 i tylko centralnym zamkiem mogę zamykać drzwi

 

Czytałem ,że aktywuje sie alarm pilotem poprostu- jak to teraz interpretować? Pilot się "rozstroił"??? Nie mam kluczyka bez pilota żeby przeprowadzić inicjalizację- czy to jedyna droga? i muszę dorobić kluczyk bez pilota?? Jak teraz mam ten alarm przywrócić? Chciałbym sprawdzić , czy to tylko wygłup elektroniki, czy coś jest uszkodzone....

 

Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby mi pomóc.. lub podzielić się wiedzą w tej materii??

 

pozdrawiam

Arek

Opublikowano

Może to nie będzie wiedza specjalistyczna nt bmw, ale z alarmami jest tak że montowane są w każdej marce i zawsze są z tym kłopoty. Pierwszy wróg alarmu to wilgoć, wyłazi to własnie wiosną, z reguły wejścia centralki mają oporność wejściową rzędu 10 kiloom i nasiąknieta wodą tapicerka może zakłócac stany. O soli nie wspomnę bo to oczywiste. Polecam na pierwszym słoneczku intensywne suszenie i wentylowanie wnętrza.

 

Drugi tok myslenia to zakłócenia przemysłowe. Im większe miasto tym więcej możliwości złapania fałszywego sygnału, a to p;rzejeżdżająca ciężarówka, uzyte nieopodal elektronarzędzie, a to silne pole od np sieci przesyłowych.

 

Reasumująć jedno fałszywe załaczenie alarmu o niczym jeszcze nie przesądza, trzeba spokojnie poobserwować co będzie się dalej działo i wyciągnąćz tego wnioski.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano

witaj!

Wielkie dzięki za zainteresowanie się problemem, lecz obawiam się że nie do końca się rozumiemy. Otóż to nie jednorazowe właczenie się alarmu- być może że nieczytelnie wyraziłem myśl, może inaczej:

 

1. Otwieram auto z pilota: reakcja auta ZEROWA- dioda LED w pilocie pracuje ok

2. postanawiam otworzyć auto z kluczyka: i w tym momencie zapłon się odcina, mrugają awaryjne, syrena itd...

3. odszukałem w instrukcji AWARYJNE ZDEZAKTYWOWANIE ALARMU ( w sumie siedziałem okolo 20 minut w środku z zamkniętymi drzwiami z kluczykiem w pierwszej pozycji w stacyjce )

4. Alarm zdezaktywowany: Auto pali , jednak nie mam sterowania z pilota- nie działa central z pilota domykanie szyb szyber...itd... czy alarm..

Mogę auto otwierać i zamykać tylko centralnym ale z zamka

5. Pytanie: Co teraz??? Czy się rozkodował pilot??? Nie mogę z powrotem aktywować alarmu. Sprawdzałem diodę nadawczą IR na kamerze- widać, że emituje "coś" ale co to trudno powiedzieć...jutro jeszcze sprawdze na falach średnich odbiornika radiowego...

6. Reasumując: Jak aktywować alarm?? I oczywiście osobna kwestia to taka, czy to jakiś jednorazowy wybryk..czy jakieś uszkodzenie..

pzdr

Arek

Opublikowano

Aha, już kumam.

Mnie to wygląda na niedopasowanie pilota do centralki, a problem z alarmem jest tylko tego następstwem.

Na początek wymień baterię w pilocie i na nowo go zakoduj w centralce, tylko koduj przy zamknietych drzwiach, bo potem to tylko serwis ciebie może uratować

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano

Witaj

 

Niedopasowanie?? Masz na myśli rozkodowanie? Bo to instalacja fabryczna z oryginalnym kluczykiem i pilotem...

Tak tak... to wiem , że jest procedura inicjalizacji z tym, że potrzeba do tego dodatkowo zwykłego kluczyka żeby przekręcić w nim stacyjkę w pierwszą pozycję..a pilotem drugiego kluczyka do odbiornika kierować ( ja mam odbiornik w wewnętrznym lusterku od strony szyby)....

Sęk w tym, że nie mam drugiego kluczyka- Wiesz, to nie problem mogę doroić zwykły..ale pytanie czy to o to chodzi napewno..

 

PS. Sprawdziłem pilota na odbiorniku radiowym- w głośniku słychać próbkowanie...zatem emisja jest prawidłowa..

pzdr

Opublikowano

Ja tylko ci sugeruję pewien trop, z twojego opisu wynika że sam na własne życzenie uruchomiłeś alarm bo widziałeś że się nie wyłączył z pilota.

Teraz o tym drugim kluczyku,

też kupiłem autko od pajaca który miał niedziałający pilot i otwierał drzwi kluczykiem. Wymieniłem baterię, wsiadłem do środka, zamknąłem drzwi i włożyłem kluczyk do stacyjki. Kilka kliknięć i pilot zadziałał. Potem się okazało że działa pewnie na odległość 20-30metrów więc nie rozumiem dlaczego nie zadziała z lusterkiem które jest raptem pół metra wyżej ?

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano

Baterie sprawdzałem i są OK--> 2 x 3V....

W instrukcji jest napisane, że max odległość zadziałania alarmu to 5m- i to by sie zgadzało, ponieważ transmisja przebiega w podczerwieni skoro widze ją w kamerze i słyszę w radiu...

Czy ja wiem czy na własne życzenie?? :?

Jeśli nic bym nie zrobił (nie zdeaktywował alarm awaryjnie) to wogóle bym go nie odpalił i tyle...

Teraz to chociaż jeżdżę...tyle że wszystko na piechote robię...

pzdr

 

PS. Nic, poklikam jeszcze dzisiaj w tym zamkniętym aucie :) może coś wyklikam :)

Opublikowano

W instrukcji jest napisane, że max odległość zadziałania alarmu to 5m- i to by sie zgadzało, ponieważ transmisja przebiega w podczerwieni

 

To zmienia postać rzeczy, ja mam transmisję radiową więc ten drugi kluczyk to chyba nieodzowny ale jak dorobisz to musisz zgłosić to ubezpieczycielowi.

 

A tak na marginesie, jak nie góra do Mahometa....

a może prościej bedzie wydłubać odbioprnik z lusterka i przedłużyć go na kabelkach pod sam led w kluczyku :norty:

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano

Witam :)

Chciałbym poinformować, iż poradziłem sobie z problemem :D

Korzystając z okazji chcę napisać krótką instrukcję jak to działa w moim modelu BMW 525TDS E34 z 1996 roku, czyli:

 

1 Wsiąść do środka zamknąć drzwi (nie ryglować)

2. Włączyć i wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk

3. Skierować pilota bezpośrednio do czujki w lusterku wewnętrznym i nacisnąć i przytrzymać przycisk otwierania

4. W trakcie trzymania przycisku otwierania należy trzykrotnie wcisnąć przycisk zamykania (nie później jednak niż po upływie 10sek)

5. Miga dioda LED (z f~1Hz) na pilocie przez 10 sekund

6. W trakcie migania diody LED nacisnąć przycisk zamykania drzwi na pilocie

7. Reakcja auta: Włączone światło wewnątrz auta, słyszałem pracę centralneggo zamka (ale nie wykonał on ruch roboczego, tj zamknięcia i potem otwarcia...poprostu słychać było jakby sprawdzał system czy pozycje siłowników są ok...

 

Mam nadzieję, że komuś to w przyszłości pomoże rozwiązać podobny problem :) :dance:

pozdrawiam

Arek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.