Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry,

 

czy silnik M52B25TU ma Pedalweggeber (PWG) czy jest to wartość obilczana z polozenia przepustnicy? Nie znalazlem na realoem.com.

Objawy: czasami (nie zawsze), po pociagnieciu silnikiem do 4000-5000 rpm, po puszczeniu gazu silnik nie zwalnia obrotwo, tylko trzyma je tam wysoko. Jest to niezalezne od puszczenia sprzegla, na biegu auto nie hamuje silnikiem, po nacisnieciu sprzegla silnik dalej wyje (znaczy, przepraszam, szemrze :)). Dodatkowo, wskaznik zuzycia paliwa nie spada do zera tylko powoli schodzi do 2-4 litry.

Myslalem ze to lewe powietrze, ale chyba nie, bo objawy sa, a czasem ich nie ma. Stad wnioskuje ze to elektryczny problem.

 

Z gory dziekuje za pomysly i podpowiedzi.

 

Pozdrowienia

 

WP

Opublikowano

może po prostu przepustnica się zacina ?

ponoć może się zacinać jak oklejona jest nagarem

Opublikowano (edytowane)

Na przepustnicy, po prawej stronie, masz potencjometr pedału gazu a po lewej potencjometr od DSC.

Dokładnie miałem taki sam objaw i winny był właśnie potencjometr pedału (PWG) , dlatego musiałem zamówić całą przepustnicę.

 

Jak będę miał aparat za chwilę to cyknę fotkę przepustnicy i wkleję.

http://img10.imageshack.us/img10/4125/zdjcie008biel.jpg

Edytowane przez Boggy e36
Opublikowano

Rozumiem ze naprawa PWG nie jest praktykowana? W sumie czyscilem to w tamtym roku i byl przez chwile spokoj.

A jak sie ma do tego kat otwarcia przepustnicy (Drosselklapenwinkel w INPA)? Zauwazylem ze PWG rosnie od razu, przy najmniejszym dotknieciu pedalu gazu, a DKP zaczyna isc w miare proporconalnie dopiero od ok.15stopni otwarcia PWG.

Zastanawiam sie dlaczego taki prosciuchny potencjometr jest tak awaryjny?

Z tego Moze to wina odpowietrzenia skrzyni korbowej, ktore pada nagminnie, a u mnie jeszcze nie bylo wymieniane? Serwisy podobno wymieniaja to co druga wymiane oleju :)

Opublikowano

Co do tego jak wzrastają po dodaniu gazu to nie wiem bo w tym czasie byłem w aucie i naciskałem pedał :mrgreen:

Ale zdążyłem zauwazyć jak spadały, a w zasadzie jak spadał PWG ,bo jak dobiegłem do kompa to DKW był już na 0.00 a PWG jeszcze spadał choć powinien iść równo z DKW.

Jak już spadł do końca to i tak nie na 0 tylko falował co chwila od 0.06 do 0,12 i tak cały czas.

 

Co do odmy to dopiero jak wyciągnołem przepustnicę to zobaczyłem wiszący za nią przewód idący od zaworka do regulatora ciśnienia na listwie wtrysków u góry.

Na rysunku nr6 i dokładnie w tym miejscu część wężyka była nasadzona na końcówkę, a dalej tak skruszała że oderwała się pod własnym ciężarem.

http://img8.imageshack.us/img8/5867/mze4mdbfcaaaa.png

Więc w sumie nie wiem czy pomogło wsadzenie drugiej przepustnicy czy założenie nowego przewodu.

Opublikowano

pwg jest razem z przepustnica za jedyne 1800 zl. odpowietrzenie skrzyni juz mam, zajme sie tym najpierw plus ew. przeczyszczeniem tego potencjometru po prawej stronie przepustnicy. Jakos nie czuje miety do wywalania takiej kasy na ten potencjometr.

 

Dzieki za inf.

 

Pozdrowienia

 

WP

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.