Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o pomoc w następującej sprawie.

3 miesiące temu złamał się palec zapłonu w M40 1,8 l. Rozwalił kopułkę. Idąc tym tropem:) wymieniłem palec i kopułkę. Auto chodziło równiutko przez jakieś 30 km. Potem zgasł i nie dało się odpalić. Na drugi dzień znowu odpalił chodził równiutko po przejechaniu paru kilometrów zaczął przerywać że dało się przejechać ok. km. Potem zgasł i koniec. Na drugi dzień już nie odpalił. Po paru dniach znowu odpalił. Ale po paru kilometrach j.w. Dałem znajomemu mechanikowi. Sprawdził wszystko i wyszło na to że prawdopodobnie komputer odcina pompę paliwa.

Podpiąłem auto pod komputer i wyszły dwa błędy. Z Carsoftu wyszło że padnięta jest sonda lambda i problem z wtryskiem. Przed awarią jeździłem z odłączoną sondą lambda i chodził idealnie (miałem kupić nową ale jak to bywa nie kupiłem skoro jeździ). Błąd wtrysku skasowałem. Po paru dniach znowu podłączyłem go pod kompa i znowu pokazał się problem z wtryskiem i oczywiście sonda lambda. ALe błąd wtrysku zniknął po uruchomieniu silnika.

 

Mechanik sprawdził wstryski, kable, przekaźnik i wszystko wygląda ok.

 

Miał ktoś podobną awarię że po paru kilometrach auto przerywało? Proszę o pomoc bo już auto stoi 3 miesiące:( co jeszcze można sprawdzić? Sondę na dniach wymienię ale czy to może być problem?

 

auto na gazie chodzi be problemu (oczywiście poza falującymi obrotami czasami)

Opublikowano

pompę paliwa wymieniłem na jakiś paść z allegro jakiś rok temu. Może faktycznie padła? Też o niej myślałem może faktycznie jakaś tandeta to była.

 

W każdym razie dzięki sprawdzę. Jakby jeszcze jakieś sugestie to z góry dziękuję.

Opublikowano
właśnie nie jeździłem na rezerwie bo poprzednią tak wykończyłem. Ale jutro sprawdzę tą pompę jak mi będzie szarpał albo zgaśnie to zmostkuje przekaźnik i jak nie odpali to pompa na 100%:)
Opublikowano
Zaraz zaraz. To napewno nie pompa. Jak się nam spali silniczek od wycieraczek to będą przerywac? Nie przestaną działać, tak samo jest i z pompą. Spali się i nie będzie pompować paliwa. Sonda też nie. Napwno by nie gasł silnik i nie odpalał na zepsutej sondzie. Ja bym liczył na komputer i to co pokazuje. Nie wiem co to moze być ale anpewno pompa i sonda nie daje takich objawów.
Opublikowano
może być pompą jeśli padł komutator jedna jego sekcja to tak się będzie działo jeśli pompa jest jeszcze pierwsza -właśnie to przerabiam a jeszcze jazda na rezerwie nie psuje pompy niech ktoś z was rozbieże taka pompę to sam się przekona dlaczego
jedynakk
Opublikowano

Podobno dlatego się nie jeździ na rezerwie bo paliwo ma za zadanie chłodzić pompę paliwa. jak jest za mało to nie chłodzi tak jak ma.

 

Mam nadzieje że to będzie pompa bo nie mam żadnych innych pomysłów.

Opublikowano
jeszcze raz -jak juz padla Ci pompa to ja rozbiez i wtedy mow o jezdzie na rezerwie. do jej chlodzenia wystarczy 100ml paliwa bujdy o jezdzeniu na rezerwie a padanie pomp mozna wsadzic miedzy bajki
jedynakk
Opublikowano
jeszcze raz -jak juz padla Ci pompa to ja rozbiez i wtedy mow o jezdzie na rezerwie. do jej chlodzenia wystarczy 100ml paliwa bujdy o jezdzeniu na rezerwie a padanie pomp mozna wsadzic miedzy bajki

 

Dokładnie. Co ma tutaj wspólnego rezerwa??? Po to jest ona tak obliczona aby móc z niej korzystać.

Poza tym rezerwa ma około 8 litrów ( w serii 3 ) i zobaczcie sami jak się to ma do 65 litrowego zbiornika paliwa.

Jedynym zagrożeniem podczas jazdy na rezerwie jest to, że pompa może zassać syf, który pływa po powierzchni paliwa ( oczywiście musi być lżejszy niż samo paliwo ) i podczas zakrętów może sięgać ssaka pompy.

 

Zagrożenie jazdy na rezerwie dotyczyło raczej starych diesli, które łapiąc powietrze z baku zapowietrzały cały układ i trzeba było go odpowietrzyć. Nowoczesne silniki diesla same odpowietrzają sobie układ - więc problem już nie dotyczy.

 

Piszecie o chłodzeniu pompki paliwa - a co ma wspólnego z tym rezerwa??? Przecież rezerwa nie oznacza stanu baku = 0, tylko poyżej 0 - czyli paliwo do chłodzenia jest.

 

P.S. Pompki tymu MTM z allegro padają po pól roku - do roku po zakupie.

 

Pzdr

Opublikowano
mino dwoch czujnikow rezerwa jest liczona przez komputer czyli jest brany pod uwage styl jazdy ja jezdzac naprawde delikatnie wycisnolem przy obliczeniach ze mam ponad 11l rezerwy i tak pompa nie padnie jesli jest choc 100ml paliwa a czujniki padaja a doklanniej ten element oporowy on sie przeciera ja mialem porzetarte do dolu 1/3 opornika
jedynakk
Opublikowano
Mnie pierwsza pompa siadła ja miałem mało paliwa i stałem pod ukosem. Jak wróciłem do samochodu to już nie odpalił. Nie znam siię na pompach ale pomyślałem że to przez to że miałem rezerwę i stałem po ukosie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.