Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak sprawdzić oryginalny przebieg? Chodzi o BMW znajomego. Był dziś w serwisie i sprawdzili mu z kluczyka i się zgadzał, ale słyszałem że po przejechaniu ok.100km na kluczyku ustawia się taki przebieg jak na liczniku nawet gdy jest cofnięty. W jakich miejscach zapisuje się przebieg? Słyszałem też o sprawdzaniu przebiegu opierając się na godzinach pracy samochodu - czy w serwisie potrafią to sprawdzić?

Dzięki za jakiekolwiek info.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie da się ze stuprocentową pewnością sprawdzić przebiegu. Zapisuje się on w zegarach, module świateł LCM. Oczywiście też w kluczyku, ale ten jest kopiowany przez EWS z licznika, więc musiał się koledze zgadzać.

Wszystko można obejść. Cokolwiek by mówić, bo opinii jest wiele, po profesjonalnym przekręcenia stanu licznika nie stwierdzisz już oryginalnego przebiegu. Nawet w serwisie (jeśli chodzi o odczyt). Można jedynie pozyskać informacje z bazy serwisu na temat historii auta, o ile było ono serwisowane w ASO. No i stara metoda oceny wizualnej pojazdu. Często choć nie zawsze skuteczna, fotele, kierownicę, szyby, światła też można zmienić, nie mówiąc już o beczce plaku.

Opublikowano
No i stara metoda oceny wizualnej pojazdu. Często choć nie zawsze skuteczna, fotele, kierownicę, szyby, światła też można zmienić, nie mówiąc już o beczce plaku.

 

Ba! Inaczej też będzie wyglądało auto z dajmy na to 100 000 km przebiegu ale użytkowane głównie w mieście a inaczej zapewne auto użytkowane głównie w trasach nawet jak będzie miało i 250 000 przebiegu...

 

Użytkowanie w mieście, kręcenie notoryczne kierownicą, częsta zmiana biegów, częste wsiadanie i wysiadanie z auta napewno szybciej spowodują zużycie się tapicerki na kierownicy, gałce zmiany biegów czy nawet na fotelu kierowcy...niż w aucie jeżdżącym na trasach a tymbardziej po autostradach...

Opublikowano

Wszystko można obejść.

 

Pewnie ze mozna, ale myśle że wielu 'speców' zapomina o tym że komputer zapisuje od nowości czasy pracy różnych podzespołów.

 

I wtedy może wyjść że np. auto przejechało 100 000 a silnik pracował od nowosci 5000 godzin (średnia 20km/h za mało nawet na miasto),

 

a nawet gdy to poprawi to jak ktoś będzie wiedział co i gdzie sprawdzić to może wyjść że silnik pracował założmy 2000 godzin a inny element 5000 godzin i wtedy co?... wpadka... trzeba tylko wiedzieć co z czym porównać.

 

jesli chodzi o ASO to mają możliwości żeby to sprawdzić ale czy to robią przy 'weryfikacji przebiegu' to nie wiem. Równie dobrze mogą po prostu skontrolować zgodność przebiegu w trzech modułach, skasować XXX PLN i powiedzieć 'przebieg sie zgadza'.

Zbir
Opublikowano

no to dobry pomysl z tymi porowaniami.tylko trzeba umiec to sprawdzic.

2 sprawa ze ktos kiedys pisal na forum ze ma beemke 750 tys km i wyglada w srodku nienagannie.320 d e46.to swiadczy o marce.wiec wizualnie to nie bardzo bo jak widac ogromne przebiegi tez mozna zachowac w b.dobrym stanie.a ze nie ktore wygladaja na duzo to moze znaczyc ze ktos nie dbal i zapuscil.dajmy przyklad kierownicy..ze jak zdarta to juz ma miliony..byl temat o kierze z e46 ludzie mieli nowki i po 100 tys juz mieli pozdzierana..!mozemy sprawdzic wszystko i niech to bedzie igla a po miesiacu okaze sie cos innego..

Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.