Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po skanowaniu carsoftem wyskoczyly nastepujace problemy

69 fuel pump relay

83 bf instrument cluster internal error

c7 fuel tank sensor 1 (fuel pump side)

8c power supply term r

149

3 data exchange, passager door module and gm distributed

150

49

22 auxiliary-fun relay

23 wiring dim potenciomer

40 thermical oil lewel sensor :przestraszony:

pomoze ktos??

Opublikowano
69 fuel pump relay

 

Przekaźnik pompy paliwa

 

v83 bf instrument cluster internal error

 

błąd wewnętrzny wskaźników

 

c7 fuel tank sensor 1 (fuel pump side)

 

czujnik (prawdopodobnie poziomu) paliwa od strony pompy

 

8c power supply term r

 

Zasilanie, terminal r

 

3 data exchange, passager door module and gm distributed

 

Wymiana danych, jakiś moduł w drzwiach pasażera

 

22 auxiliary-fun relay

 

Przekaźnik dodatkowego wentylatora (tj. klimatyzacji)

 

23 wiring dim potenciomer

 

Nie wiem

 

40 thermical oil lewel sensor

 

czujnik termiczny poziomu oleju

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

dzieki

pytanie czy jak wykasuje tylko to bedzie ok czy to trzeba pozmieniac??

jak wykasowalem przejechalem sie to juz tych bledow nie pokazuje.

 

a i jeszcze byl od abs-u

7 front left speed sensor faulty or ABS-inlet valve

Opublikowano

Jak wykasowałeś i się przejechałeś i teraz już nie pokazuje to jest OK. Widać miałeś "nałapanych" trochę błędów, ale nie wynikających z awarii, które wymagały wymiany elementów.

 

Błąd od ABS to czujnik prędkości obrotowej koła P/L lub niesprawny zawór pompy ABS wejściowy...

 

Jak nic Ci teraz nie pokazuje, to jest OK... Ja mam u siebie jeden błąd, który auto łapie co jakiś czas. Po skasowaniu i sprawdzeniu już go nie ma... aż do następnego podłączenia kompa...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

To jest normalne, ale tylko wtedy jak podłączysz tak, że nie ma komunikacji kompa z odpowiednim modułem. Nie wiem jakiego masz face'a, ja mam z Autosoftu z Krakowa i miałem na początku taki sam problem. Jednocześnie w gnieździe diagnostycznym nie mam pinu 15, który zgodnie z instrukcją dodaną do face'a powinien być. Sprzedawca powiedział, że muszę wypróbować różne kombinacje podłączenia dwóch kabelków, po których "idą" dane do pinów 17 i 20, włączając w to ich mostkowanie. W efekcie czyta mi wszystkie moduły. Być może u Ciebie jest ten sam problem...

Napisz jaki masz face...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

carsoft interface bmw compatibile v6.5 rs232

a z problemow ktore mi sie powtarzaja to

1.module instrument cluster

2. 40 thermical oil level sensor

Opublikowano
carsoft interface bmw compatibile v6.5 rs232

a z problemow ktore mi sie powtarzaja to

1.module instrument cluster

2. 40 thermical oil level sensor

 

Z tego co wiem (chyba, że się mylę) to większa część face'ów pracujących z CS 6.5 i połączonych przez port RS232 jest wykonana na bazie płytki, której schemat gdzieś nawet mam i ściągnąłem go z jakiejś rosyjskiej strony... No to pewno i Twój face to taki sam wynalazek jak mój... Potestuj sobie, mnie zapewniali, że nie ma szans, aby popsuć face podłączaniem kabelków do poszczególnych pinów diagnostycznych (15/17/20), a elektronikę auta to już nie ma takiej opcji...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Tu nie ma co pamiętać:

- pin 14 gniazda diagnostycznego to "+"

- pin 19 gniazda diagnostycznego to "masa"

- pin 7 gniazda diagnostycznego to "reset" (=kasowanie inspekcji)

- piny 15/17/20 to komunikacja z modułami

 

W face'ie mam kabelki:

- czerwony ("+")

- czarny ("masa")

- zielony ("reset"=kasowanie inspekcji)

- biały i niebieski to linie "K" i "L", do komunikacji z modułami

 

Daję sobie co nieco obciąć, że masz taki sam face...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Widzę, że masz na stałe polutowane kabelki do pinów wtyki diagnostycznej... I tu jest właśnie przyczyna... Popatrz uważnie na wtykę której fotkę załączyłeś, czy po jednej lub drugiej stronie masz oznaczenia pinów od 1 do 21. Jak nie masz to musisz popatrzeć do których pinów złącza diagnostycznego "dochodzą" polutowane kabelki. Co który oznacza, a jest koniecynz dla face'a masz podane w poście powyżej. Jak dwa z kabelków łączą się z dwoma z pinów 15, 17 i 20 na stałe to nie ma się co dziwić, że nie czyta danych, a jak Ci brakuje pinu 15 to już bez komentarza. Przeanalizuj to, popatrz ewentualnie przy aucie i daj znać, a jakoś zaradzimy. Ja ten problem rozwiązałem dodatkowymi przełącznikami w face'ie i dzięki temu mogę siedzieć w aucie i bez wychodzenia "przekierować" dane z odpowiedniego pinu złącza do odpowiedniego kabelka. Jak mam komunikat "module does not respond" to kwestia najwyżej kilkukrotnego przestawienia konfiguracji podłączenia face'a do gniazda diagnostycznego auta.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
w face

7 czarny

19 pomarancz

15 zolty

17 czerwony

19 pomaranczowy

20 zielony

 

7-reset, 19-masa, 15/17/20 dane i się zgadza z tym co u mnie... Brakuje 14, a to zasilanie, chyba, że pomyliłeś się przy spisywaniu bo 19 jest zdublowane

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
w face

7 czarny

19 pomarancz

15 zolty

17 czerwony

19 pomaranczowy

20 zielony

 

7-reset, 19-masa, 15/17/20 dane i się zgadza z tym co u mnie... Brakuje 14, a to zasilanie, chyba, że pomyliłeś się przy spisywaniu bo 19 jest zdublowane

 

14 u mnie brak czyli zmostkowac z 19??

Opublikowano
Ja u siebie w aucie nie mam pinu 15, a właśnie do 15 zgodnie z instrukcją face'a powinienem podłączyć jeden kabelek od face'a. U mnie problem się rozwiązał po kolejnym podłączaniu kabelków face'a po których "idą" dane do pinów 17 i 20 we wszystkich możliwych konfiguracjach z ewentualnym mostkowaniem. Teraz mi czyta wszystkie moduły. Jedyne co mi nie działa to kodowanie automatycznego ryglowania, ale to z tego powodu, że zostało ono "podłączone" pod opcje alarmu i z pozycji kompa już nie mogę tego zrobić fizycznie (choć zmienia się jako "odfajkowana" lub "nie odfajkowana" opcja)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano (edytowane)
14 u mnie brak czyli zmostkowac z 19??

 

Noooo... zajefajny pomysł podłączyć "+" do "masy" - zwarcie gwarantowane... Poczekaj chwilkę to znajdę schemat/rozpiskę pinów gniazda 21-pinowego...

 

Mam:

 

1 - TD - DME - sterownik silnika - sygnał prędkości obrotowej silnika

2 - Złącze OBDII pin 7

4 - +12V

7 - DIASIARE - deska - diagnostyka

12 - DME - sterowanie kontrolką ładowania akumulatora

14 - +12V

15 - RXD - EDC - sterownik elektronicznej regulacji amortyzatorów - diagnostyka

16 - +12V

17 - TXDII - DME - sterownik silnika - diagnostyka

19 - masa

20 - TXD - diagnostyka pozostałych sterowników

Edytowane przez thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
7czrany

19pomarancz

15zolty

17czerwony

20zielony

16 braz

 

sorka zapomnialem o tym 16 braz

 

No to OK, bo 16 to też zasilanie, tak jak 14, co widać na rozpisce...

A wiesz, czy masz pin 15 w gnieździe?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Problem w tym, że przy danej konfiguracji kabelek-pin podczas gdy jeden moduł jest czytany, inny nie może być odczytany. Spróbuj pojedynczo testować moduły, zamieniając kabelki od danych przy pinach 15/17/20 jeśli nie będzie komunikacji... Ja od tego wyszedłem i rozwiązałem ostatecznie problem... Przy czym nie udało mi się rozwiązać problemu kpl diagnozy wszystkich modułów... I właśnie z powodu kabelków...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
podaj mi m-c i rok produkcji auta oraz oznaczenie silnika to znajdę na schemacie w WDS 2007 rozpiskę pinów gniazda diagnostycznego dokładnie do Twojego auta...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.