Skocz do zawartości

AC Schnitzer i Alpina - dane techniczne, testy itd.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

AC Schnitzer

 

Obecne wersje nadwozia, rowniez dostepne jako dodatki do normalnych wersji:

 

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/47c9688c48.jpg

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/f0fcda1f0a.jpg

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/b27f6e4eb0.jpg

 

Wnetrze:

 

http://www.ac-schnitzer.de/uploads/pics/Lenkrad_04.jpg

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/ba8e18a6e2.jpg

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/737cdc320e.jpg

Edytowane przez KrzysztofP

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano (edytowane)

Chiptuning silnikow diesla

 

http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/mediapool/pdfs/BMW_Autos/Technische_Daten/Uebersicht_Motoren_E60_E61.pdf

 

Zawieszenie

 

Do oferty ACS naleza czesci zawieszenia, ktore wg producenta sa dokladnie testowane na petli polnocnej Nürburgringu i maja znaczaco poprawiac wlasciwosci jezdne na nawierzchniach o roznej charakterystyce.

 

- sprezyny o sportowej charakterystyce, dajace obnizenie o 30 mm

- rozporki

- stabilizatory

 

Wyniki testow w prasie motoryzacyjnej:

 

BMW 5er AC Schnitzer ACS5 3.0d

Pojemnosc 2994 ccm, R6

Moc maksymalna 188 kW/256 KM przy 3900 rpm

Moment obrotowy: 550Nm przy 3000 rpm

Opony

przod: 255/30 ZR 20

tyl: 295/25 ZR 20

Osiagi:

waga: 1795

przyspieszenie 0-100 km/h 7,5s

V max 252 km/h

Spalanie w tescie: 9,6 l/100 km

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/4e753c007b.jpg

Edytowane przez KrzysztofP

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

AC Schnitzer AC 5 Sport na bazie E60 M5

 

Modyfikacje seryjnego M5 polegaja na zmianach w zakresie:

1. aerodynamiki (poprawiony aerodynamicznie dyfuzor)

2. wydechu

3. hamulcow (przy pozostawionych seryjnych tarczach dodano zmodyfikowane 8tloczkowe zaciski i specjalne okladziny hamulcowe)

4. zawieszenia (obnizenie o 25 mm przy pomocy zestawu sprezyn oraz aluminiowej rozporki)

5. zmienionej elektroniki silnika, ktora przynosi zwiekszenie moczy z 507 do 552 KM.

 

http://www.ac-schnitzer.de/bmw-automobile/pop-up-seiten/sound-video-bmw-m5/

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/420255c912.jpg

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/a80ffb78e7.jpg

 

%5B500%3A480%5Dhttp%3A//www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/e9a0add229.jpg

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/b228b8cce0.jpg

 

http://www.ac-schnitzer.de/typo3temp/pics/4815064e7f.jpg

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano (edytowane)

E60 w wykonaniu Alpiny

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/website/IMAGES/gallery/B5S/ALPINA_B5_S_gal_01.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/website/IMAGES/gallery/B5S/ALPINA_B5_S_gal_05.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/website/IMAGES/gallery/B5S/ALPINA_B5_S_gal_06.jpg

Edytowane przez KrzysztofP

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano (edytowane)

Alpina B5S jest jedyna wersja E60 Alpiny. Ma znany silnik 4,4 litra, ktory wyposazono w mechaniczne doladowanie. Daje to moc maksymaln 530 KM i plaski przebieg momentu obrotowego, a co za tym idzie doskonala elastycznosc przy niskich obrotach.

 

http://www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/website/PDFs/technical_information/performance_diagrams/Leistungs_Drehmomentdiagramm_B5_S.pdf

 

Za szybka zmiane biegow odpowiedzialna jest skonstruowana z firma ZF szesciobiegowa skrzynia automatyczna "Alpina Switchtronic".

Opcjonalnie jest dostepna blokada mechanizmu roznicowego. Uklad jezdny jest wyposazony w system EDC.

 

Dane techniczne:

Waga 1720 kg

V8 90°, 4398 ccm

Moc max. (kW/KM) 390/530 przy 5500 rpm

Moment obrotowy max. 725Nm/4750rpm

Osiagi:

0-100 km/h 4,6 s

Vmax 317 km/h

Spalanie srednie: 12,3 l/100 km

Edytowane przez KrzysztofP

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Testy Alpiny B5S

 

Alpina B5S vs. Mercedes E55 AMG

 

http://www.autobild.de/artikel/alpina-b5-gegen-mercedes-benz-e-55-amg_52476.html

 

http://www.autobild.de/ir_img/58327635_f6e5db94ea.jpg

 

Podsumowanie:

Alpina jest szybsza, daje wiecej sportowych wrazen i jeszcze tansza. W porownaniu z nia E-Klasa jest tylko "usportowiona taksowka"... :D

 

Alpina B5S Touring vs. Audi RS6 (mimo, ze to E61 zamieszczam, bo wydaje mi sie ciekawe)

 

http://www.autozeitung.de/files/images/02455/alpina_003_450.jpg

 

http://www.autozeitung.de/files/images/02455/alpina_007_450.jpg

 

Podsumowanie: test wygrywa Alpina, glownie z powodu nizszych kosztow. Poza tym lepiej prowadzi sie w zakretach, Audi na za ciezki przod (60%) i ciagle walczy z podsterownoscia. Alpina jest pomimo RWD o wiele lepiej wywazona.

 

Tu jest punktacja w tescie:

 

http://autozeitung.de/vergleichstest/vergleichstest-oberklasse-kombis&show=gesamtbewertung

 

http://www.autozeitung.de/files/images/02736/Alpina%20B5%20S_006_450.jpg

 

Alpina B5S vs. BMW M5 vs. Audi RS6

 

I znowu Alpina wygrywa.

Osiagi:

http://www.autozeitung.de/vergleichstest/vergleichstest-sportlimousinen-alpina-b5-s-audi-rs-6-bmw-m5&show=messwerte

 

Szczegolowa punktacja:

http://www.autozeitung.de/vergleichstest/vergleichstest-sportlimousinen-alpina-b5-s-audi-rs-6-bmw-m5&show=gesamtbewertung

 

Podsumowanie

Alpina jest doskonalym kompromisem, podczas gdy M5 jest najlepszy, jesli chodzi o dynamike (nie tylko na prostej), sprawia wrazenie najlzejszego. Audi pokazuje, co da sie zrobic z ciezkiego avanta - jednak jest za ciezki i zeby nim szybko jezdzic, trzeba sie dobrze naprawcowac, walczac z podsterownoscia w ciasnych zakretach.[/u]

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano (edytowane)

Test Alpiny B5:

 

(Sport Auto 11/2005)

 

Osiagi:

V 8, 4398 ccm

PS - UMin 500 PS (368 kW) - 5500/Min

Nm - UMin 700 Nm - 4250/Min

Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck

Waga 1835 kg

0 - 80 km/h 3,4 s

0 - 100 km/h 4,4 s

0 - 120 km/h 6,1 s

0 - 130 km/h - s

0 - 140 km/h 7,5 s

0 - 160 km/h 9,6 s

0 - 180 km/h 12,0 s

0 - 200 km/h 14,5 s

 

Vmax 314 km/h

100 - 0 km/h (zimne hamulce) 37,0 m

100 - 0 km/h (rozgrzane) 34,4 m

Hockenheim, kleiner Kurs 1.19,0 min

Spalanie min/max/suma 12,0/24,9/16,7 l/100 km LO98

Edytowane przez KrzysztofP

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Test AC Schnitzer ACS5 3.5d (BWM 535d E60)

(AutoBild Sportscars 2007)

 

R 6 Diesel 2993 ccm

BiTurbo/Partikelfilter/Euro 4

PS - UMin 310 PS (228 kW) - 4100/Min

Nm - UMin 650 Nm - 2500/Min

Waga 1860 kg

0 - 100 km/h 6,4 s

Vmax 265 km/h

100 - 0 km/h (zimne hamulce) 36,7 m

100 - 0 km/h (rozgrzane) 35,9 m

pozdrowienia

Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.