Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem pierwszy raz więc nie wiem co i jak ale do przodu i trzymamy się , jak mówi wielki polski piłkarz.

Historia jest taka. Skrzynia (528i M52 5+R manual) od nowości u mnie ciekła na uszczelniaczu tylnym na pewno bo tyle widziałem. W warsztatach zawsze prosiłem o sprawdzenie stanu oleju przy każdym przeglądzie serwisowym aż do dnia kiedy zgasło słońce.

W drodze z Warszawy do Suwałk w trakcie postoju stało się coś dziwnego. Do Łomży dojechałem normalnie ale po postoju w Mac'u skrzynia niemiłosiernie zaczęła wyć ale tylko na biegach od 1 do 4. 5 i wsteczny normalnie jak przed tym cudem. Nie wiem co się stało.

Na miejscu zrobiłem inspekcję i okazało się że dolałem 2.2 litra oleju do skrzyni czyli była pusta. Straszny hałas ucichł ale jakieś uszkodzenia zostały bo nie jest już jak przed tym incydentem. Po analizie schematu kinematycznego skrzyni wynika że uszkodzeniu dużemu uległo co najmniej jedno łożysko wałka pośredniego, wg mnie tylne. I tu pytanie się rodzi o sens robienia czegokolwiek.

Pytam w sklepie motoryzacyjnym o ceny tych co najmniej dwóch łożysk w sumie jakieś 750 PLN. Nowa używana 1000. A jeśli coś jeszcze do wymiany?

Ratunkiem jest ustalenie czy łożyska w skrzyniach BMW to jakieś cuda techniki czy może mają zamienniki?

Zwracam się do Was, pomóżcie jeśli jest coś co mogę w miarę sensownie zrobić. Nadmienię iż z zawodu jestem technikiem mechanikiem pojazdów samochodowych, po doświadczeniach z mechaniorami płatnymi postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i chcę zrobić to sam. Pozdrawiam.

Opublikowano
Ja myślę ze kupowanie używki jest totalnie bez sensu.. jaka masz gwarancje ze po miesiącu jazdy nie będzie to samo?? Jeżeli chodzi o mnie to wole wsadzić 2tys w swoja stara skrzynie i porządnie ja zrobić niż kupować używkę za 1000-1500zł ale to oczywiście tylko moje zdanie
Opublikowano

Podzielam twój punkt widzenia i też chcę tak zrobić, tym bardziej że od kiedy pamiętam nigdy nie używałem złomu. Rozbrajająca jest szczerość oferentów używki że jakby co to kasę zwrócą. A robocizna. Dzięki ale wciąż nie wiem czy muszę kupować oryginały BMW (SKF) czy może inne?

Kto potrafi te łożyska sklasyfikować, głównie chodzi mi o to nieszczęsne tylne na wałku pośrednim. Z katalogu mam tylko wymiary zewnętrzne a to za mało żeby szukac zamiennika.

Opublikowano
jesli skrzynia byla cicha i synchronizatory w dobrym stanie ,to tylko wymienic lozyska , ale dokladnie przepatrz wszystkie , bo byc moze ma sporo nakulane. lozyska mozesz kupic jako zamienniki ,bo robilem to samo w audi S2 ,nawet dwa lozyska byly polskie, zrobilem na wymienionych lozyskach ok 20 tys i spoko !! pozniej sprzedalem auto .pozdrawiam.
Opublikowano

Samochód ma raptem jakieś 280 000 km.

Łożyska na wałku sprzęgłowym, na wałku głównym są OK. Pewne że na głównym OK bo nie ma luzu promieniowego nie ma hałasu na 5 i R biegu,

a przynajmniej stan akceptowalny pod względem eksploatacyjnym. Synchronizatory OK, brak problemów przy przełączaniu biegów zero zgrzytania czy drgań drążka zmiany biegów.

Ceny łożysk jako tako znam, ale nie znam ceny 300 PLN za jedno o takich wymiarach!

Czy ktoś zna oznaczenia ich odczytane z pierścienia zewnętrznego?

Nie wiem ale numer katalogowy tej informacji nie zawiera.

Jak nie, będę musiał kupić oryginały i Bóg wie co jeszcze.

Czy nikt takiego cuda nie naprawiał?

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.