Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Popytaj w firmach CA , ja zmieniałem wszystko łącznie z przednimi głośnikami , wytłumieniem , kablami , nie pamiętam kosztów bo nie robiłem tego na raz tylko etapami , radio pamiętam Alpine 9812RR / mało spotykany ale idealnie zgrane podświetlenie z bmw / to dałem 600zł ale miałem też wtope , kupiłem wcześnien nowe Alpine jakiś chyba model 9882 coś za ok 800-900zł i kiszka , po rozdzieleniu panela po prostu gdzieś gubił sygnał więc szukaj tych pewnych.

Jeżeli już się zdecydujesz to polecam opcje taką że tył radia np Alpine wkładasz zamiast tyłu

org radia , wślizg płyty pasuje idealnie i tam zapodajesz płyty jak w oryginale , po prostu robisz przeszczep ogr panel do tyłu z Alpine , panel od Alpine w schowek na okulary i wszystko :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziękuję za sugestie :wink: Jutro będę miał ori zaślepkę radia więc z nią wybiorę się do firmy CA gdzie podpytam o możliwość wycięcia w niej odpowiedniego otworu oraz o koszty instalacji w "popielniczce" :cool2:

 

Jeżeli chodzi o radio to najprawdopodobniej zdecyduję się na używane alpine. Na chwile obecną takie są moje typy:

 

-cde 9880r (podświetlenie zielone/bursztynowe, usb, idealnie pasuje do podświetlenia deski e46)

-cda 9854r (niebieskie, zielone, czerwone, pomarańczowe)

-cda 9856r (zielone/pomarańczowe)

-cda 9812rb (turkusowe, ale podobno na żywo bardzo ładne i panel pasowałby mi do aluminium we wnętrzu)

 

każdą z tych jednostek można nabyć za ok 400-500zł, oczywiście wszystko zależy od stanu danego egzemplarza

Opublikowano
Z Alpine to 9855 , 9813 / to samo co 9812 ale z procesorem / ostatecznie 9812 - też dobre radyjko więc masz trzy modele , jak kupisz 9812 też będziesz zadowolony , przeglądaj też ebay europe można trafić na leżaki magazynowe , radyjka nowe w cenie jak u nas uzywki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyznam szczerze, że trudno mi się zdecydować :) . Jeżeli chodzi o radio to na 99% zdecyduję się na alpine 9812rb - mam całe czarne wnętrze ze szczotkowanym aluminium i wydaje mi się że będzie optymalnie pasowało, zdecydowanie bardziej od czarnych modeli które tak czy siak będą w innym odcieniu, czy o innej fakturze. Montaż panelu w schowku także odpuszczam - efekt super, ale przy tym masa roboty i w zasadzie byłbym "skazany" na dany model radia bez prostej możliwości wymiany. Fabryczna zaślepka radia ma ok 1,5mm grubości i estetyczne wycięcie w niej otworu na sam panel wydaje się nie realne :roll:

Co pozostaje? kupno ramki na allegro - cała masa aukcji ceny za komplet z kablami od 12,49zł do 39,90zł przy czym mogę jedynie domyślać się, że droższy produkt będzie lepszy, bo w większości aukcji są te same zdjęcia poglądowe :evil: Po głowie chodzi mi jeszcze ori ramka centralna i tu znowu pojawia się pytanie czy w stelarzu radia wystarczy wyciąć kawałek plastiku i już będzie wszystko pasowało?? czy coś tam jeszcze "siedzi" za tym plastikiem?

 

Tak wygląda ori zestaw ramka+ stelarz:

e46radiotrimctr.jpg

%24%28KGrHqFHJBsE7y7%293mg2BP%21MmeZ1BQ%7E%7E60_12.jpg

 

a tak normalny stelarz:

2369340776.jpg

 

w Ameryce to jednak wszystko mają :cool2: ramka na sam panel:

%24%28KGrHqFHJBsE-%2Byefv7lBP4krHJuFg%7E%7E60_3.jpg

Opublikowano
Kup najtanszą ramkę maskującą i zamontuj radio , małe koszta i zobaczysz czy pasuje , jak nie to będziesz myślał dalej , jak wyciągniesz org radio to zobaczysz co tam za plastikiem jest , naprawdę pracy i kosztów niewiele
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam już cały komplet tzn radio, ramkę, przejściówki :cool2: Niestety należę do szczęściarzy i moje listwy aluminiowe nawet nie drgną, postępowałem zgodnie z instrukcjami internetowymi i książkowymi i wielkie nic. Listwy prawdopodobnie nie były nigdy ruszane i siedzą bardzo mocno. Nie wydaje mi się aby udało się je zdemontować bez połamania w pół lub chociażby bez porysowania :duh: Nie chcę ryzykować bo znaleźć takie listwy w normalnym stanie graniczy z cudem. W związku z tym cały komplet "radiowy" do e46 najprawdopodobniej wyląduje na allegro :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nikt ich nie przykleił bo całe wnętrze mam utrzymane w pedantycznym stanie i nie ma jakichkolwiek śladów ingerencji przy listwach.... a raczej nie było do dziś dnia, bo niestety posłuchałem rady (oczywiście nie mam pretensji :wink: ) i przy pomocy plastikowego klina porysowałem i wygiąłem rant aluminiowej listwy za trzy stówy :mad2: Na szczęście raczej tylko ja to widzę, jednak już będę miał nauczkę aby nic samemu przy aucie nie ruszać :roll: Pewnie te plastikowe listwy są bardziej sztywnę i sprężyste, przeczytałem całą masę porad dotyczących wymiany radia w e46 i nigdzie nie było żadnego problemu z demontażem listew :8) no ale u mnie to co innego :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Postanowiłem sprawę powierzyć profesjonalistom i.... jak już się udało upchać kable i poprawnie osadzić radio to okazało się, że majster coś źle podłączył i trzeba było zabawę zaczynać od początku, tym razem trwało to ok godziny po czym radio i tak krzywo siedziało w kieszeni... przy okazji plastikowa chińska ramka została porysowana, więc z trudem powstrzymując nerwy poprosiłem o zamontowanie fabrycznego siemensa... Cała akcja "radio" kosztowała mnie parę złotych i ok 2-3 tygodni (zamówienie radia, przejściówek, kabli, oczekiwanie na termin w warsztacie ca). Ostatecznie cieszę się, że udało się wszystko zmontować do stanu pierwotnego. Mam nauczkę aby nic w aucie nie grzebać. Jeżeli ktoś się zastanawia nad wymianą radia i nie jest przy tym audiofilem to zdecydowanie odradzam. Szkoda nerwów :wink:
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.