Skocz do zawartości

skrzynia 4HP22 a skrzynia 4HP24 - BMW E32 750iA '91


amato

Rekomendowane odpowiedzi

Aha, no bo ja właśnie dzisiaj sprawdziłem i moja skrzynia ma 7pinów, a wtyczka 8 (tylko, że ja od czasu kupna zawsze miałem tryb awaryjny więc pomyślałem, że może ktoś taką włożył z niewiedzy).

 

W takim razie gdzie jest to sterowanie? Na pewno np 4hp24 z 90r. mi podejdzie??

 

Jest niedaleko mnie gościu który ma taką do sprzedania, może zgodziłby się na ewentualne oddanie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz bez gwarancji rozruchowej na piśmie ;) i podejść raczej podejdzie, jeśli nie to jak Banol pisał - sterownik GETRIBEPROGRAMM musisz do niej mieć (czyli komputer sterujący do tej skrzyni) coś takiego mniej więcej jak to

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//arahnet.org/bmw/asb/asb_modul,4hp24,01.JPG

 

http://arahnet.org/bmw/asb/asb_modul,4hp24,02.JPG

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, więc ten sterownik muszę wziąć z tej skrzyni którą kupię?

Gdzie on się znajduje? W samej skrzyni?

I czy ma coś wspólnego z trybami pracy skrzyni? (S, E, M, a S, A) Bo jeżeli tak, to co jeszcze te wszystkie przyciski itd trzeba przełożyć? :/

 

Głównie te pytania do Amato i Banol'a, widać że macie o tym pojęcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik, czyli inaczej komputer to jedno, a sterowanie, lub płyta sterownaia to drugie.

 

Poniżej płyta sterowania z 5hp18:

 

http://images44.fotosik.pl/132/567ba2e73c9d0687.jpg

 

W naszych ZF-ach mieści się ono pod filtrem oleju w skrzyni. Żeby je zdemotować, trzeba zdjąć miskę i odlręcić filtr.

 

W skrócie: Komputer zbiera informacje z różnych czujników w samochodzie. Położenie przepustnicy, obciążenie silnika, kickdown, program jaki zadamy skrzyni, nagłe hamowanie etc. Wszystkie te informacje, przesyła do elektrozaworów umocowanych na płycie sterowania. Płyta ta, to zestaw kanałów, którymi olej kierowany jest do poszczególnych sprzęgieł. Zawory olej puszczają, lub nie, powodując zapięcie sprzęgła. To właśnie dzięki przepływowi informacji pomiędzy kompem i strerowaniem, biegi wchodzą wtedy, kiedy trzeba. Oprócz w/w funkcji, zawór/y pełnią również funkcję modulacyjną, regulująca wartość ciśnienia oleju w sposób płynny, powodujący miekkie zapinanie biegów. W trybie awaryjnym, większość funkcji sterowania jest odłaczona, dlatego np. wsteczny wchodzi z szarpnięciem, ponieważ modulacja jest wyłączona.

 

Ważne jest, żeby komputer i sterowanie stanowiły parę... Tzn komp od 8-mio piówki, z takim samym sterowaniem. Komp od skrzyni z adaptacją (po 9.92) z takim samym sterowaniem itp.

 

Jeśli Twoja stara skrzynia miał adaptację, to zostaw w aucie wszystko, co w nim było. Odkręć sterowanie od kupionej skrzyni, załóż do niej sterowanie z Twojej zepsutej, załóż do tej, którą kupiłeś, i podłącz wszystko tak, jak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziś jadę po tą skrzynię...

Tylko jeszcze co oznacza, czy moja skrzynia miała adaptację?

I od razu powiedzcie mi czy mogę na ja jakiś czas zalać tą nową skrzynię olejem ze starej, czy późniejsza wymiana oleju będzie stanowiła problem i jak w ogóle wlewać ojej i sprawdzać jego stan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie mam, jutro od rana garaż :D

 

Tylko właśnie w związku z tym mam jeszcze pytanie oprócz tych post wyżej...

 

A więc czy ta płyta sterowania w mojej skrzyni będzie sprawna? Czy jak padła skrzynia to mogła się uszkodzić? (może można poskładać z tych dwóch płyt jedną dobra)

 

I jeszcze jedno, skrzynia, a konkretnie sprzęgło jest zabezpieczone tak żeby nie spadło ze skrzyni, sprzedający mówił, żeby na to uważać i zakładać skrzynię właśnie z nim, nie osobno) Jak to jest? Jak w ogóle skrzynia przymocowana jest do silnika? Wystarczy przykręcić czy śrub dookoła czy jeszcze ten środek skrzyni jakoś połączyć z silnikiem?

 

Mam nadzieje, że w miarę zrozumiale to opisałem, pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sterowanie jest sprawne, nikt nie wie... Rozbieranie go, jeśli nie masz wprawu, ewentualnie zmysłu mechanicznego, może się skończyć kiepsko... Jest tam kilka małych elementów, na które trzeba uważać. Moim zdaniem powinieneś założyć stare i zobaczyć, co się będzie działo. Co prawda dobrze byłoby je umyć benzyną ekstrakcyjną, ald to znów wiąże się z rozbieraniem. Bez doświadczenia nie złożysz jednego sterowania z dwóch, poza tym, najprawdopodobniej będą się trochę różnić.

 

Skrzynia jest przymocowana do silnika śrubami dookoła kielicha. Dodatkowo, konwerter jest przykręcony do koła rozrusznika trzema śrubami. Na dole skrzyni jest okienko, przez które musisz obracać konwerterem, natomiast z przodu skrzyni okrągły otwór, w którym będziesz wypatrywał śrub mocujących. Konwerter najlepiej obracać śrubokrętem. Mechanik ma rację, konwerter ma być w skrzyni zarówno przy demontażu, jak i montażu. Powodem tego, jest wałek, który wsuwa się do pompy oleju. Pozostawiając konwerter przy silniku przy wyjmowaniu, można łatwo uszkodzić wałek lub pompę. Przy zakładaniu, należy dokładnie trafić wycięciami wałka konwertera na ich miejsce. W przeciwnym razie, przy skręcaniu skrzyni z silnikiem, zniszczysz pompę i konwerter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, skrzyni dziś została założona, ze sterowaniem od starej... Nalałem tam starego oleju i dolałem 3L jakiegoś mobila do automatycznych skrzyń...

(czerwony)

Przejechałem się krótki odcinek, bieg 1, później zmienił na 2, wszystko płynnie...

 

Ale nigdy nie może być za pięknie... Samochód nie chce jechać do tyłu, może to kwestia oleju bo w końcu nie sprawdziłem tego stanu do porządku, już mi się po prostu nie chciało czekać aż zleci do miski po zgaszeniu :(

Jak bardzo mocno ją prze gazuje to ledwo co się toczy, jakby ślizgało się sprzęgło czy coś, nie wiem jak to w automatach wygląda :/ (oczywiście mówię u o jeździe do tyłu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.