Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Pytanie dotyczy E39 530d '01 kombi 194PS

Wsiadam rano do auta i co się dzieje - nie ma mocy, max speed to ok. 100km/h. Auto kompletnie nie przyspiesza aż strach jechać. Wygląda to tak, że malucha nie da się wyprzedzić na drodze a moc odczuwalną szacuję na jakieś 60 koni. Awaria wystąpiła podczas nocnego wigilijnego postoju na parkingu i nic wcześniej nie wskazywało na nią!

Dodam jeszcze, że nieraz podczas jazdy zapali się kontrolka świec i auto się zatrzymuje. Odpalam ponownie i dalej to samo 60sek 0-100 km/h, a może i dłużej.

Obroty na biegu jałowym na max 3000 (gaz do podłogi), w czasie jazdy do 2500

 

Pomocy, może ktoś wie co jest nie tak ?

Opublikowano
Stawiam na pompe paliwa ta pod siedzeniem kierowcy,miałem podobnie silnik wkrecał sie w moim przypadku do 3500obr/min wymiana na nową i jest ok. Podepnij pod kompa i sprawdz cisnienia z jakim podawane jest paliwko. pozdrawiam
Opublikowano

andre: po pierwsze natychmiast na kompa i sprawdz cisnienie na pompie pod siedzeniem kierowcy (jak juz napisano wyzej), powinno byc okolo 4 barów.

 

Jesli masz wyraznie mniej, pompa jest do wymiany. W takim wypadku NIE JEZDZIJ juz autem do wymiany, bo w ktoryms momencie pompa zupelnie padnie, silnik zgasnie i juz go nie odpalisz - dopiero wtedy bedziesz mial problem (laweta itp)

 

Daj znac jaki wynik pomoaru cisnienia ci wyszedl. Jesli sie okaze, ze to nie ta pompa, bedziemy myslec dalej :mrgreen:

Opublikowano
andre: po pierwsze natychmiast na kompa i sprawdz cisnienie na pompie pod siedzeniem kierowcy (jak juz napisano wyzej), powinno byc okolo 4 barów.

 

Jesli masz wyraznie mniej, pompa jest do wymiany. W takim wypadku NIE JEZDZIJ juz autem do wymiany, bo w ktoryms momencie pompa zupelnie padnie, silnik zgasnie i juz go nie odpalisz - dopiero wtedy bedziesz mial problem (laweta itp)

 

Daj znac jaki wynik pomoaru cisnienia ci wyszedl. Jesli sie okaze, ze to nie ta pompa, bedziemy myslec dalej :mrgreen:

 

Dzięki za rady - po niedzieli postaram się sprawdzić tę pompę w pierwszej kolejności i jak coś się dowiem to dam znać. pozdrawiam

Opublikowano
andre: po pierwsze natychmiast na kompa i sprawdz cisnienie na pompie pod siedzeniem kierowcy (jak juz napisano wyzej), powinno byc okolo 4 barów.

 

Jesli masz wyraznie mniej, pompa jest do wymiany. W takim wypadku NIE JEZDZIJ juz autem do wymiany, bo w ktoryms momencie pompa zupelnie padnie, silnik zgasnie i juz go nie odpalisz - dopiero wtedy bedziesz mial problem (laweta itp)

 

Daj znac jaki wynik pomoaru cisnienia ci wyszedl. Jesli sie okaze, ze to nie ta pompa, bedziemy myslec dalej :mrgreen:

 

A czy możesz mi powiedzieć dokładnie, o którą pompkę chodzi

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DP71&mospid=47559&hg=16&fg=15

czy to element nr 9 z trzeciego czy czwartego schematu ? bo są bardzo podobne i za bardzo nie wiem czym się różnią. dzięki

Opublikowano
andre: po pierwsze natychmiast na kompa i sprawdz cisnienie na pompie pod siedzeniem kierowcy (jak juz napisano wyzej), powinno byc okolo 4 barów.

 

Jesli masz wyraznie mniej, pompa jest do wymiany. W takim wypadku NIE JEZDZIJ juz autem do wymiany, bo w ktoryms momencie pompa zupelnie padnie, silnik zgasnie i juz go nie odpalisz - dopiero wtedy bedziesz mial problem (laweta itp)

 

Daj znac jaki wynik pomoaru cisnienia ci wyszedl. Jesli sie okaze, ze to nie ta pompa, bedziemy myslec dalej :mrgreen:

 

A czy możesz mi powiedzieć dokładnie, o którą pompkę chodzi

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DP71&mospid=47559&hg=16&fg=15

czy to element nr 9 z trzeciego czy czwartego schematu ? bo są bardzo podobne i za bardzo nie wiem czym się różnią. dzięki

 

cos mi nie dziala twoj link, wiec nie widze schematow, ale czesc o ktorą chodzi nazywa sie "high pressure pump" (po polsku: pompa wysokiego cisnienia, lub pompa wstępna), moze to ci pomoze

Opublikowano

cos mi nie dziala twoj link, wiec nie widze schematow, ale czesc o ktorą chodzi nazywa sie "high pressure pump" (po polsku: pompa wysokiego cisnienia, lub pompa wstępna), moze to ci pomoze

 

jak link nie działa spróbuj skopiować go do paska adresu wyszukiwarki

"pompa wysokiego ciśnienia" z tego co znalazłem na schematach jest przy silniku-wtryskiwaczach, a Ty pisałeś o tej pod siedzeniem kierowcy więc to chyba nie jest wysokiego ciśnienia (może nie aż tak wysokiego jak ta przy silniku i może się inaczej nazywa ? ).

tu znalazłem tą chyba co jest pod siedzeniem ale nie ma w opisie nic o ciśnieniu i gdzie ma być wsadzona

http://allegro.pl/item508655411_pompa_paliwa_bmw_e38_e39_e46_landrover_opel_diesel.html

jak się mylę niech ktoś mnie sprostuje

Opublikowano

witam mam podobny problem tylko ze mi raz zapali raz nie, jak zapali to jest ok,nie słychac pompy cisza ale jak podebne bezposrednio to pompa chodzi mysle ze to przekaźnik ale nie moge go znalesc nie wiem jakiego koloru ma byc i gdzie go szukac

ktos wie gdzie jest przekaźnik od pompy??

pozdrawiam

Opublikowano

"pompa wysokiego ciśnienia" z tego co znalazłem na schematach jest przy silniku-wtryskiwaczach, a Ty pisałeś o tej pod siedzeniem kierowcy więc to chyba nie jest wysokiego ciśnienia (może nie aż tak wysokiego jak ta przy silniku i może się inaczej nazywa ? ).

 

powiem ci, ze ja tej pompy mojej popsutej na oczy nie widzialem, bo robione było to w ASO i nie pozwolili wejsc na hale, a starą pompe chcieli mi oddac ale nie wzialem, bo mi nie byla do szczescia potrzebna.

 

W kazdym razie na fakturze NA PEWNO bylo napisane "pompa wstępna paliwa" (mechanicy uzywali na zmiane tej nazwy i nazwy "pompa wysokiego cisnienia") i NA PEWNO chodzilo o tą pompe pod siedzeniem kierowcy, a nie tą przy wtryskach. Numeru czesci z faktury niestety ci teraz nie podam, bo jestem poza domem (chyba że poczekasz tydzien), ale moze poda Ci ktos inny kto mial ten sam problem - sporo takich osob bylo na forum,

 

pozdr

Opublikowano
W kabinie napewno się nie znajduje ta pompa!!!! Tak jak piszesz powiedzmy że pod podłogą, a więc najwygodniej będzie ją wymienić z kanału lub podnośnika
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

 

dziś podpiąłem do kompa i wykazało 4 błędy

1. za niska mieszanka paliwowa

2. za niskie ciśnienie paliwa

pozostałych dwóch nie pamiętam ale dotyczyły też podawania paliwa

po skasowaniu błędów samochód odżył tzn odzyskał moc i już mi się spodobało ale...

od ok 4 tys obrotów lub nawet niżej zapłon się odcina tak jakby paliwo nie dochodziło. po zgaszeniu zapłonu słychać jak ta pompka pod siedzeniem buczy i rzęzi (tzn wydaje nienaturalne odgłosy).

Więc Twoja diagnoza była słuszna. pompkę zamówiłem i zobaczę jak zmienię czy odzyska pełną moc :)

Opublikowano
Bedzie śmigał aż miło :D ciesze sie że mogłem pomóc. pozdrawiam

 

No i zmieniłem sam dziś pompę bo mechanika nie było. Smiga już na maxa - obroty cały zakres.

Cała robota zajmuję ok 1h.

pozdrawiam i dzięki :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.