Skocz do zawartości

318d przy niskiej temp bucha bialym dymem po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jesli temperatura spadnie ponizej zera, a silnik wychlodzi sie np. przez noc,

to rano po odpaleniu pojawia sie chmura. Doslownie przez 1 sekunde.

Z tlumika jakby bucha chmura bialego smierdzacego dymu.

 

Poza tym wlasnie w te zimniejsze dni silnik przez pierwsze 2 minuty pracuje nierowno... Osiaga jakies 950 obrotow i skacze miedzy 1000 a 900. Co jakies 10 sekund.

 

Olej od poczatku to 5w-30. Zastanawiam sie nad przejsciem na 0w-30, moze bedzie lepszy na zime. Przebieg 165 tys.

 

Co to moze byc?

Pozdrawiam.

Opublikowano

No wlasnie tak podejrzewam, ze poprzedni wlasciciel nie wymienial... a podobno wytrzymuja okolo 150 tys.

 

1/ Jaka jest zasada dzialania swiecy zarowej?

Ona sie nagrzewa na 1sekunde, rozruch i juz...

Czy moze grzeje przez pierwsze kilka sekund a moze minut?

 

2/ Czy zla lub zle swiece zarowe mocno negatywnie wplywaja na prace silnika? (oprocz rozruchu)

 

Pozdr.

Opublikowano

wiesz co, odnośnie samych świec to różnie to bywa, niektóre wytrzymają 150 tys inne już po 60 tys padają, wszystko kwestia ile jeździsz i jakie są warunki. Zasada działania jest prosta, świeca w momencie przekręcenia kluczyka zaczyna sie nagrzewać, niektóre świece mają jakiś patent że przez pierwsze klika sekund bardzo szybko sie nagrzewają (w momęcie gdy świeci sie kontrolka grzania chyba DDE) i później przez chwilę trzymają temperaturę - widać kiedy przestaną grzać we wnętrzu auta przy otwartych drzwiach, światło wewnętrzne robi sie jaśniejsze. Później świece są już niepotrzebne i nie grzeją. inne znów nagrzewają sie dłużej.

Zasada jest taka że dobrze wymieniać wszystkie świece, skoro jedna padła to reszta też może długo nie pociągnąć, ale jak to bywa w przypadku braku siana można wymienić jedną i czekać aż kolejne polecą, decyzja należy do Ciebie.

Co do drugiego pytania to rozumiem że chodzi Ci o niedziałające świece, w silniku o zapłonie samoczynnym jak już zacznie palić to z racji niesprawnej świecy nic sie nie powinno stać.

tyle mogę Ci poradzić z własnego doświadczenia, pozdro.

Opublikowano

1/ A co do bialo-szarego dymu?

To olej napedowy czy olej silnikowy?

 

2/ Swieczki juz mam...

NGK D-POWER 47. Dokladny numer NGK to Y-547AS.

Kupilem po 39,50 / szt.

 

Tutaj pdf z silnikami, do ktorych pasuja:

http://www.ngkntk.co.uk/working/FileLib/1031%20Y-547AS.pdf

Opublikowano
dym to raczej nie przepalony olej napędowy, jeżeli byłby to olej silnikowy to zauważyłbyś to sporym ubytkiem pomiędzy wymianą oleju, powtarzam sporym. A świece będziesz wymieniał sam czy raczej zlecisz to komuś?
Opublikowano

Przez 10000 km ubylo mi w sumie okolo 1 litra.

Ale odpalan na mrozie bylo okolo 15... wiec to raczej nie od tego.

 

Swiece bede zlecal komus...

Opublikowano
czyli można przyjąć ze to olej napędowy, a o wymiane pytam bo czasami zdarza sie ze świeca jest tak zapieczona że się ukręca i warto na to uważać, ale skoro bedzie Ci to robił fachowiec to pewnie bedzie o tym wiedział, a i niech sprawdzi czy faktycznie któraś jest uszkodzona. Powodzenia i bezproblemowej eksploatacji :).
Opublikowano

Ta, slyszalem o zapieczonych swiecach. Na pewno tak bedzie ;)

Dzieki za porady, powodzonka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.