Skocz do zawartości

Rozgrzany silinik = falowanie obrotów + gaśnięcie


Tokop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam dość męczący problem z silnikiem M52.

Po rozgrzaniu silnika do pełnej temperatury zaczynają się pojawiać:

- Falowanie obrotów na niskich obrotach

- gaśnięcie w czasie jazdy (głównie jeżdżę przy obrotach około 3000)

- przy zwalnianiu i wrzuceniu na luz potrafi od razu zgasnąć.

 

to co zauważyłem:

-jak przestaję hamować silnikiem jak by objawy znikały

- po odkręceniu korka wlewu oleju silnik jak by lepiej pracował po zakręceniu jest efekt jak by brakowało mu powietrza (przygasa)

-jak już silnik zaczyna się dusić to zaczyna mu brakować mocy i przy wcisnięciu gazu do dechy do 3000 ma problem z "ruchem" powyżej ciągnie dość żwawo.

 

Starałem sie coś znaleźć na temat odmy/separatora oleju niestety na forum nie znalazłem nic co by mi pomogło.

wymieniłem świece i jest bez zmian

Jestem nieobeznany za bardzo z mechaniką BMW ale jak mam instrukcję to sobie poradzę.

 

co może być przyczyną i jak to naprawić

Czy ktoś wie gdzie jest Odma i jak ją wymienić (może pomoże)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam dość męczący problem z silnikiem M52.

Po rozgrzaniu silnika do pełnej temperatury zaczynają się pojawiać:

- Falowanie obrotów na niskich obrotach

- gaśnięcie w czasie jazdy (głównie jeżdżę przy obrotach około 3000)

- przy zwalnianiu i wrzuceniu na luz potrafi od razu zgasnąć.

 

to co zauważyłem:

-jak przestaję hamować silnikiem jak by objawy znikały

- po odkręceniu korka wlewu oleju silnik jak by lepiej pracował po zakręceniu jest efekt jak by brakowało mu powietrza (przygasa)

-jak już silnik zaczyna się dusić to zaczyna mu brakować mocy i przy wcisnięciu gazu do dechy do 3000 ma problem z "ruchem" powyżej ciągnie dość żwawo.

 

Starałem sie coś znaleźć na temat odmy/separatora oleju niestety na forum nie znalazłem nic co by mi pomogło.

wymieniłem świece i jest bez zmian

Jestem nieobeznany za bardzo z mechaniką BMW ale jak mam instrukcję to sobie poradzę.

 

co może być przyczyną i jak to naprawić

Czy ktoś wie gdzie jest Odma i jak ją wymienić (może pomoże)

witam! separator łatwo zlokalizować to taka puszka do której idzie wąż odpowietrzenia z pokrywy rozrządu z jednej strony i wąż odpowietrzenia od miarki oleju z drugiej strony jest to zamocowane w okolicach filtra oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuję za odpowiedź i podpowiedzi ale neistet moje możliwości a raczej ich brak uniemożliwiają mi się zajęcie tematem na poważnie dlatego będę szukać warsztatu który upora się z moim problemem.

I tu muszę poszukać warsztatu który się z tym bez problemu upora...

 

Mam nadzieję że warsztaty polecane na forum są faktycznie dobre.

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. podepne sie pod temat i zapytam gdzie znajde i jak przweczyscic silniczek krokowy co prawda w e34, moglby ktos w skrucie napisac. pozdr

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Z opóźnieniem ale temat zamykam

Jak się okazało umarł czujnik wałka i czujnik położenia wałka (z nazewnictwem u mnie jest kiepsko ale chodzi ogólnie o zapłon).

Niestety komputer nie pokazał tych problemów od razu.

Przestał gasnąć ale obroty nadal falują (silniki benzynowe podobno tak mają, taką teorię już od paru osób słyszałem a że mam trochę dosyć problemów z samochodem na razie im wierzę na słowo :) )

Za pomoc dziękuję Auto Classic Service z Raszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, dobrze mówiłem wcześniej ze to czujnik :)

Jak chcesz jeszcze żeby przestał falować, to albo pomoże przeczyszczenie krokowego, albo urwał ci się wężyk idący od regulatora ciśnienia, który widać za przepustnicą.

 

ŻADNE SILNIKI TAK NIE POWINNY MIEĆ !!! niesłuchaj jak ktoś mówi, że niektóre tak mają, że falują obroty...BZDURA !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Dzięki za info.

Wiem że żadne silniki nie powinny tak mieć ale jestem zmęczony awariami w tym roku. W trzecim roku uzytkowania chyba psuje się wszystko co ma się popsuć (łącznei z fotelem kierowcy który się poprzecierał i druty mi powyłaziły :) )

Na razie falowanie więc sobie odpuszczam ale zerknę na wężyk przy regulatorze.

Krokowy był czyszczony przez mechanika. Niestety nie pomogło i nie wyglądał na jakiś bardzo usyfiony.

Zbiorę siły i chęci to pogrzebię przy tym więcej lub po prostu kupię sobie coś nowszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.