Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem w e39 z tempomatem.Nie działa.Załączam go , kontrolka na desce się zapala,daje plus lub minus i nic,samochód zwalnia.Taśma sprawna, przyciski sprawne i co dalej?

Niestety mój elektryk tez nie wie co dalej.

 

Za podpowiedzi z góry dziękuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego jeżeli ktoś coś wgrywał do ecu np. programem galletto to możliwe że nie taki program dobrał np. od samochodu takiego jak twój ale bez tempomatu ja bym zaczął od tego.

tak się właśnie dzieje kiedy przegrywane były mapy ecu z innego samochodu oczywiście z identycznym silnikiem

Pozdrawiam
Opublikowano
Witam.Podłączę się pod temat,bo już opisywałem mój problem i nie uzyskałem żadnej odpowiedzi.Gdy włączam tempomat,ustawię prędkość wszystko działa i trzyma ale tylko parę sekund.Potem kontrolka gaśnie,pedał odbija i nie można go ponownie uruchomić aż po ponownym uruchomieniu auta i dalej to samo.Niewiem czy może być to przyczyna silniczka,bo przedtem nie reagował wogóle,bo był zaśniedziały.Rozebrałem go,wyczyściłem i przesmarowałem olejkiem wazelinowym.Komputer wykazuje błąd tempomatu ale nie pokazuje jaki.Może ktoś miał taki problem?
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Witam

Mam problem w e39 z tempomatem.Nie działa.Załączam go , kontrolka na desce się zapala,daje plus lub minus i nic,samochód zwalnia.Taśma sprawna, przyciski sprawne i co dalej?

Niestety mój elektryk tez nie wie co dalej.

Za podpowiedzi z góry dziękuje.

 

Witam,

podaj proszę jaki jest m-c i rok produkcji auta. Wstępnie musisz wiedzieć, że jak masz świecącą kontrolkę na desce to tempomat działa w trybie stand-by i oznacza, że nie jest spełniony jeden z warunków:

- prędkość większa niż 30 km/h

- sygnał ze switchu pedału hamulca (odpowiadający położeniu pedału hamulca)

- sygnał ze switchu sprzęgła (odpowiadający położeniu pedału sprzęgła) - dla manuala

- sygnał o trybie pracy skrzyni biegów (odpowiadający położeniu lewarka trybu pracy skrzyni biegów) - automat

 

Ja na Twoim miejscu podłączyłbym auto pod kompa (wystarczy Carsoft), aby sprawdzić prawidłowość działania w/w switch'ów. Jak w przypadku naciskania pedałów nie będzie zmiany stanu TAK/NIE to znaczy, że albo dany switch jest uszkodzony, albo jeden z prowadzących do niego przewód ma przerwę lub wysunęła się wtyczka (ja tak właśnie miałem). Można zacząć od odczytania błędów z modułów DME/DDE i ich skasowanie, ponieważ zapisane w module błędy mogą skutkować pracą tempomatu w trybie stand-by...

W razie co dysponuję schematami podłączenia wszystkich elementów tempomatu, ale - o czym napisałem na wstępie - potrzebna jest data produkcji auta.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Dzieki oczywiście za podpowiedzi.Mam e39 1999 rok 2,5 TDS kombi.

Te widomosci wydrukuje i przekaze elektronikowi zobacze co powie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.