Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
eh Edytowane przez oizo_pl
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
albo mi powiesz ze jak roztoczymy zweszke w turbo to niema efektu hahaha???
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • Członkowie klubu
Opublikowano
albo mi powiesz ze jak roztoczymy zweszke w turbo to niema efektu hahaha???

 

po co piszesz, jeden post za drugim?? :duh:

chyba kolejny gościu co tylko licznik postów nabija, zamiast napisac coś ciekawego

003.jpg
Opublikowano
masz czasem tak że np. jedziesz sobie 80 na 5tce, chcesz wyprzedzać, dajesz gaz a auto prawie wogóle nie reaguje?

 

Mam automat i czasem jest tak że, idzie jak szalony, a czasami ma muła.

Muła ma jak jest gorąco, latem.

Zimą ma muła, jak go dobrze przegonie i złapie troszke wyższą temperaturę silnika.

A co do wyprzedzania, to czasami mi nie zredukuje jak potrzeba i słabo ciągnie (skrzynia napewno jest ok).

Czasem zostawiam za sobą czarną chmurę jak przycisnę.

 

edit: może te cięgło od turbiny, przy wyższej temperaturze zaciera się (chodzi mi o zorszerzalność materiałową), bo czasami po wciśnięciu pedału gazu nic, nic i nagle idzie.

 

Myślałem trochę nad twoim problemem i znalazłem pewne rozwiązanie.

 

Możesz zainstalować w aucie manometr (na allegro - wskaźnik ciśnienia turbo) i obserwować jakie ciśnienie masz w dolocie.

Zaobserwuj jakie turbina podaje ciśnienie gdy ma muła a jakie gdy dobrze przyśpiesza.

 

Jeżeli nie będzie różnicy to turbo jest w porządku i przyczyna tkwi gdzie indziej. Jeżeli natomiast zaobserwujesz że czasem turbina faktycznie nie pompuje tak jak powinna to przyczyną jest zawór wastegate.

 

W takim wypadku może być uszkodzony czujnik ciśnienia w turbinie (mapsensor) albo sam zawór wastegate sie po prostu zawiesza i wypuszcza ciśnienie na wydech.

 

pozdrawiam

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano (edytowane)

O ile się nie mylę, to 524 td ma 115 km, tyle samo, co 525 td. Żadna 318 z 90 km nie ma szans, chyba, że dołoży chipem 25 km. Nie prawdą jest, że w td padają głowice. Głowice padają, ale w tdsach. Jeżeli w 524 td jest komputer i elektroniczna pompa z nastawnikiem, to nie ma żadnego problemu z podniesieniem mocy. Dodaje się interculer + 10-15 km i zmienia się komputer sterujący z tdsa + 15 km. W sumie uzyskujemy ok. 30 km. Chcąc uzyskać parę koni więcej trzeba wymienić wtryski od tdsa, bo są drobinę większe. Do tego można wstawić chipa i wyciągnąć moc na 160-165 km.

Czy ktoś, kto ma e34 525 tds mógłby podać numer komputera BOSCHA sterującego silnikiem?

E34 525 td ma komputer BOSCH 0 281 001 298

Z góry dziękuję

Edytowane przez wojewoda2
Opublikowano
O ile się nie mylę, to 524 td ma 115 km, tyle samo, co 525 td. Żadna 318 z 90 km nie ma szans, chyba, że dołoży chipem 25 km.

hehehe.... a skad wytrzasnąleś że 318 ma 90km? :duh: :mrgreen:

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

hehe, tyle że w tym kiblu nie strzelają tak głowice jak w 524... już nie wspominając o osiągach bo to twoje mulaste 524 to może tylko spaliny wąchać :P

Posiadam mulaste, ale nie 524 tylko 525 td i jeszcze od żadnego fiata, a tym bardziej od 318 spalin nie wąchałem.

Opublikowano
O ile się nie mylę, to 524 td ma 115 km, tyle samo, co 525 td. Żadna 318 z 90 km nie ma szans, chyba, że dołoży chipem 25 km. Nie prawdą jest, że w td padają głowice. Głowice padają, ale w tdsach. Jeżeli w 524 td jest komputer i elektroniczna pompa z nastawnikiem, to nie ma żadnego problemu z podniesieniem mocy. Dodaje się interculer + 10-15 km i zmienia się komputer sterujący z tdsa + 15 km. W sumie uzyskujemy ok. 30 km. Chcąc uzyskać parę koni więcej trzeba wymienić wtryski od tdsa, bo są drobinę większe. Do tego można wstawić chipa i wyciągnąć moc na 160-165 km.

Czy ktoś, kto ma e34 525 tds mógłby podać numer komputera BOSCHA sterującego silnikiem?

E34 525 td ma komputer BOSCH 0 281 001 298

Z góry dziękuję

Proszę cie.... :mad2: o tym że w 524 pękają głowice słyszałem jeszcze jak miałem 10lat kiedy mój tata chciał sobie diesla kupić...

 

W 524 oczywiście nie ma najmniejszego problemu żeby podnieść moc ale trzeba wydać 1500zł na indywidualny CHIP TUNING bo nikt do nich gotowych programów nie sprzedaje!

Jakim cudem chcesz do 524 wcisnąć kompa i wtryski od TDS przecież to dwa zupełnie różne silniki... coś jakby wsadzić kompa i wtryski z merca 400cdi do Golfa 1.9 TDI i oczekiwać wzrostu mocy.

To co opisałeś to przeróbka 2.5TD na 2.5TDS i z resztą chyba kiedyś o tym na forum pisałem.

 

Aha... moja 318 to benzyniak.

A co do tego wąchania spalin... widocznie mało się ścigasz bo nawet z punto 1.2 75km po mieście miałbyś problemy. :mrgreen:

 

Zapomniałem napisać że samo zainstalowanie IC w 524 nic nie da... niestety.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
są takie punta że nawet 150km nie da rady, a co do 318 to zawsze można kupić is'a ;)

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.