Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów

 

Mam pytanie dotyczace silnika krokowego w silniku M43. Czy jak dostaje napięcie, powinien lekko drgać i czuc na rece ze dziala?? Bo u mnie tego nie ma, a samochod nawet zapalic na chwile nie chce.i czy jakis moze bezpiecznik odpowiada za jego prace(napiecie)??

 

I czy da sie go wyjac bez rodzielania kolektora ssacego??

 

Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano

Silnik krokowy w zasadzie sprawdzić możesz w całości jeżeli go wyjmiesz. Podając napięcie 12V powinieneś wyczuć mocne szarpnięcie a przez otwory wlotowy i wylotowy będzie widoczna praca przepustnicy silnika. Silnik taki pracuje na zasadzie podawania określonej liczby impulsów napięcia w jednostce czasu co powoduje uchylenie przepustnicy o zadany kąt. Nie bez powodu silnik zamontowany jest na elastycznej gumie. Jeżeli chodzi o jego wyjęcie to podobno są magicy co to robią bez rozpoławiania kolektora ale uważam to za rzeźbę w gównie. Rozebranie połówki kolektora to banał na 2 minuty więc nie warto kaleczyć sobie rąk a i poskładane będzie jak należy z zachowaniem szczelności dolotu itp. Jeżeli jakimś sposobem uda Ci się uruchomić samochód to po zdjęciu wtyczki z krokowca silnik powinien zgasnąć tak czy inaczej ja bym krokowca wyjął i ewentualnie znalazł winowajce albo wyeliminował go z przyczyn usterki. Co do bezpiecznika to nie mam takiej wiedzy. Może ktoś z forum zna odpowiedź dotyczącą bezpiecznika.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.