Skocz do zawartości

Problem z automatyczną skrzynią biegów.


Kempesso

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie Witam wszystkich klubowiczów. W moim E32 3.0 V8 z automatyczną skrzynią biegów 5 HP 18 nastąpiła awaria w postaci "błędny/brak sygnału z czujnika na wstępie skrzyni biegów" (diagnoza mechanika) objawia się to tym że skrzynka w położeniu "D" lub "4" gdy ma włączyć 4 bieg przechodzi w tryb awaryjny w położeniu "2" i "3" przcuje normalnie tj. na "3" rozkręca się do 175 km/h i 6500 obr bez żadnych potknięć i szarpnięc. Poradżcie mi co mam z tym uczunić bo dignoza mechanika to koszt 200 zł (15 min. roboty) i nic lepiej ani gorzej o naprawę nie śmiałem pytać, a normalna jazda na "3" połołożeniu 80-100 km/h 3500-4000 obr męczy mnie i silnik, poza tym pali jakieś 19 l. na 100. Pozdrawiam. :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dignoza mechanika to koszt 200 zł (15 min. roboty)

Niestety warsztaty od automatów przycinają strasznie ! Do tego są bucowaci ! Dlatego najpierw poszukaj dobrego(w sensie napraw, kosztów i traktowania ludzi również) warsztatu. Pojeździj, popytaj, ... z automatami nie ma żartów.

No ale może to nie jest kwestia większej naprawy, może to np. przez elektrykę... teoryzuję tylko. Ostatnio sam byłem w dwóch warsztatach od automatów z małym simmeringiem od lewarka skrzyni (robota na 30 minut)... zobaczyli trochę oleju z przodu i odrazu "ale skrzynię i tak będzie trzeba zdejmować..." podziękowałem i pojechałem dalej... ;-) Za samo zdjęcie skrzyni odrazu wołają po kilkaset złotych(zresztą to był olej który wyciekł mi podczas dolewania przez bagnet LOL !! ). Na oleju i częściach robią sobie przebidkę kilkaset procent. Te same części dostawałem 2x taniej w ASO BMW(simmering) czy ASO OPLA lub ORLENIE (olej do automatu).

Podpowiem Ci jeszcze jedną rzecz: jeśli znasz kogoś kto pracuje w autoryzowanym serwisie jakiejkolwiek marki, to zapytaj się czy mają tam kogoś od automatów. Nieraz jest to po prostu jedna osoba która czasami nawet siedzi w domu i czeka na telefon z ASO. I tacy właśnie mechanicy robią często "fuchy" po znajomości. Napewno taniej, ale bez gwarancji.

Życzę powodzenia. Ale trzymam kciuki, oby to nie było nic poważniejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, masz ta sama skrzynie co ja i podobna usterke, a czy ten komunikat jest dokladny z komputera ? czy tak on dokladnie brzmi,moze jakis numer tego komunikatu znasz? jak mozesz opisz cos wiecej jak sie zachowuje samochod, czy np. zimny jezdzi dobrze a cieply nie przelancza czy zawsze tylko od 1-3 idzie dobrze,

 

ile km ma samochod i kiedy byl wymieniany olej oraz filtr w skrzyni,u mnie prawdopodobnie zaniedbanie tego mialo wply na ten czujnik

chodzi o czujnik obrotow skrzyni, sa takie 2, jeden jest na wejsciu jeden na wyjsciu, mozliwe ze to oto chodzi, jezeli chodzi o skrzynie 5HP18 to jest bardzo czesta i typowa usterka dla tych skrzyn, ten wlasnie czujnik lub czujnik cisnienia oleju,

 

 

czujnik od obrotow kosztuje 120zl/sztuka , trzeba wymienic 2 bo nie wiadomo ktory jest uszkodzony, + robota i poczciwej osoby z 200 - 250 zl, lub u tych specow moze z 800 albo lepiej, sam bym Ci takie cos wymienil jezeli to to, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwę tej usterki uzaskałem do mechanika który podłączył swój komputer z jakimś programem boscha do diagnozy układów elektronicznych w bmw i podał mu taką informację (kod błędu 100) na tej podstawie wymyśliliśmy z bratem że być może nikt nie wymieniał oleju w skrzyni bigów auto ma 13 lat i ponoć 190 tyś przebiegu wymieniliśmy olej, filtr i nic .Kolejny mechanik przestraszył mnie że skrzynia ledwie zipie i tylko czekać kiedy stanie na amen, biorąc na logikę przy zużytej skrzyni automatycznej na dnie miski olejowej powinno być dużo opiłków w niej było tylko trochę na korkach z magnesem olej fakt był czarny jak smoła nikt tam dawno nie zaglądał , auto jeżdzi fajnie bez różnicy czy ciepłe czy zimne tylko że ma trzy biegi i ne działa kontrola trakcji, redukuje też dobrze, zacznę chyba od całej elektryki kabelek po kabelku może któryś sie złamał w izolacji ze starości i nie przesyła sygnału. podajcie mi w razie czego symbol tego czujnika i gdzie go można dostać bo 120 zł za sztukę to dobra cena mi zaśpiewali 300 zł z góry bardzo dziękuję . Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to urzadzenie to nie bylo czasami KTS ? bo kts typowo do beemki nie jest, no ale tez jest w miare dobry, jezeli chodzi o kod bledu 100 to masz jakis inny niz ja, czyli bedziesz mial cos innego chyba, ja mialem 42,

 

co do wymiany oleju to i tak dobrze ze wymieniliscie od tego trzeba zaczac, to sie nie zmarnuje, a na filtrze starym lub uszczelce nie bylo daty ? bo powinna byc , mozliwe ze jest wlasnie taka w ktorym byl wyprodukowany samochod ;), podejrzewam ze nikt nie wymienial, bo to czesto tak bywa z automatami, i to czesto ma potem wplyw na jakas dalszą usterke,

 

na dnie miski nie bedziesz mial nic opiłków, wszystkie sa przyklejone do magnesow, na dnie ich nie zobaczysz, poza tym jak spuszczales olej, to chyba najpierw troche spusciles a potem odkreciles miske, czy od razu miske odkrecales ? zreszta jak olej byl czarny jak smola to opilkow w oleju nie zobaczysz i nie koniecznie ze nikt tam dawno nie zagladal, mozliwe ze tam nikt nigdy nie zagladal ;),

 

co do kabelkow to w to bym raczej nie wierzyl, no ale mozesz sprawdzac, a z tym czujnikiem to mi mechanik zalatwial w jakims servisie, musisz popytac,

wczesniej w google.pl wpisalem automatyczne skrzynie biegow czy cos takiego i znalazlem strone z czesciami do automatow taka mała, co tez naprawiali automaty, i dzwonilem do nich bo byl numer podany, to chcieli 100 za 1 taki czujnik, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zgadzda się odnalazłem ten kwit z komputera i program nazywa się KTS :idea: ,w sumie co do opiłków to faktycznie były tylko na korkach z magnesem zebrała by się ich w sumie łyżka stołowa także myślę że nie jest żle, olej też spuściłem cały od razu bo tak czy inaczej nosiłem się z jego wymianą niestety na datę na filtrze ani uszczelce ni zwróciłem uwagi. ponoć :evil: tkwi w szczegółach. Zabiorę się do wykręcenia tej płyty z czujnikami i będe dumał co dalej. istnieje jakaś możliwość stwierdzenia który jest zepsuty ?? Żebym nie robił dwa razy tego samego jak okaże się że wymieniłem dobry na dobry. Pytam bo będe to naprawiał we własnym zakresie, wczoraj dzwoniłem do speca od automatów i zaśpiewał mi 300 za czujnik + 300 robocizna + na pewno olej i, filtr i uszczelka mimo to że mówiłem mu że wymieniałem miesiąc temu razem 1100-1200 zł :jawdrop: nie wiem skąd oni biorą te ceny i powiedział mi że nie gwarantuje że to załatwi sprawę pewnie zaczaruje coś żeby wyciągnąć więcej kasy od laika który nie ma na ten temat zielonego pojęcia i będe musiał go odwiedzać raz na tydzień przez najbliższe pół roku. Pozdrowionka 8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze to mechanicy roznie mowia, niektorzy bo chca bardziej naciagnac, inni bo sie mniej znaja, a wielu tez radzi dobrze, tak ze nie do konca mozna temu wierzyc, co do KTS to nie jest to takie dobre do beemki, on jest ogolny do samochodow, do beemki jest specjalistyczny sprzet bosha jakis pewnie, ja mialem takim robione testy to komunikaty po niemiecku i wszystko powiedzialo tak jak mialo, czyli diagnoza byla prawidlowa, od razu po wymianie tych czujnikow skrzynia naprawiona, nawet mi wykryl ze lampka od airbagu jest przepalona ;),

co do KTS to calkiem mozliwe ze numer bledu podaje prawidlowy czyli 100, ale to tlumaczenie o co w tym numerze chodzi moze byc ogolne, widzisz na KTS dla mojego bledu wyszlo

42 - blad kontroli obrotów hamowania awaryjnego

a tak na prawde bylo

42 - blad obrotow w skrzyni

mniej wiecej podobne, ale ten pierwszy mniej sugerowal, postaram sie poszukac co ten blad 100 znaczy,

 

piszesz ze opilkow byla lyżka stolowa, wedlug mnie to calkiem duzo, bo te magnesy tam sa male, przynajmniej u mnie takie byly, to juz musialy byc cale od tego szlamu obklejone ? czyli juz tak nie chwytaly za bardzo wszystkich opilkow, troche juz przelatywalo na pewno,

 

na gole oko chyba czujnikow nie sprawdzisz, trzeba by jakos pomierzyc ich opornosci, jak sie zachowuja, ale warto zobaczyc czy wlasnie nie sa od takiego szlamu opiłkowego, i je dobrze wytrzyscic, bo np. nie wiem jak inne ale czujniki od obrotow w skrzyni sa z magnesikiem i jak tam sie dostawaly opilki to te czujniki tez przyciagaly opilki, tzn byly tym szlamem obklejone, a jeden z tych czujnikow mierzy na podstawie indukcji magnetycznej, czyli przez te opilki moga byc jakies zaklamiania,

 

a przy okazji gdzie mieszkasz tak mniej wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co tak patrze, to w bledzie 100 chodzi o to ze predkosc silnika nie zgrywa sie z wybranym biegiem, za duzy poslizg w transmisji danych, czyli by chodzilo o to ze tam dane sa mierzone na bierzaco i np. 10 razy na sekunde pomiar i wysylanie danych, tak ze wystarczy ze wysle dane z opoznieniem 0,1 sekundy i juz cos sie pomieszac moze, czyli usterka chyba nie jest taka powazna, nie sa to tarczki raczej ;),

moim zdaniem warto postawic na czujnik predkosci - "Speed sensor"

czyli nawet mozliwe ze ten czujnik nie znajduje sie w skrzyni, czujnik predkosci to moze byc ten co zbiera informacje z walu o predkosci obrotowej silnika, a jak tam obrotomierz, idzie rowno, dziala dobrze nie skacze? tak samo wskazowka od predkosci ?

 

zobacz numer 15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA01&mospid=47379&btnr=11_1468&hg=11&fg=10&hl=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wbiłeś mi przysłowiowego gwóżdzia w moją lichą teorię wyleczenia skrzyni biegów muszę odnależć ten sensor od prędkości obrotowej silnika i sprawdzic, ale przecież 1 2 i 3 wrzuca normalnie problem zaczyna się dopiero jak ma wskoczyć 4 auto jakby lekko szarpnie i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny, na temat tych sensorów od prędkości obrotowej coś tam wiem jeśli zbudowane są z wirniczka na którym jest magnesik i jakiś tam mały impulsatorek to dam sobie radę z jego sprawdzeniem :cool2: gorzej bedzie jak wszystkie będą dobre :?: teoria z czujnikiem który ma w środku magmes i został oblepiony opiłkami ze zużywającej sie skrzyni wydaje mi się bardzo prawdopodobna podaje błędny odczyt i komputer od skrzyni wariuje :idea: Prędkościomież i obrotomież chodzą bez zażutu według mnie z nimi jest wszystko ok Tak czy inaczej robota z kapiącym na głowę ATF nieunikniona :cry2: Co do pytania gdzie mieszkam otóz w Żaganiu dokladnie na osiedlu Łąkowa jest to województwo Lubuskie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.