Skocz do zawartości

320d M47 - gruchotanie przy przyspieszaniu. Prosze o pomoc!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

od pewnego czasu w moim aucie pojawil sie niepokojacy odglos. Otoz, przy mocniejszym przyspieszaniu na 1 i 2 biegu (okolice 2500-3500 RPM) cos zaczyna gruchotac, uderzac - ciezko jest mi nazwac ten odglos ale porownac go mozna do np. pracujacej przekladni z wylamanymi zebami. Na innych biegach sie to nie zdarza - oprocz jednostkowego przypadku gdy wyprzedzajac na 3 biegu podciagnalem autko pod 4000 RPM, wowczas znow pojawil sie ten dzwiek.

 

Sprawdzalem autko na kanale i nie ma tam zadnych latajacych plastikow, rura tez nie uderza.

 

Na luzie przy "przegazowaniu" zadne dzwieki nie wystepuja.

 

 

I jeszcze jedna sprawa - gdy uruchomie silnik i jest on zimny slysze z okolic kol pasowych jakies takie dziwne metaliczne cykanie. Nie jest mocne, bo przy zamknietej szybie tego nie slychac. Do dodaniu gazu ustaje.

 

Koledzy jakies pomysly?

 

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Znam rozwiązanie tylko drugiego problemu. To cykanie to zużyte koło pasowe tzw tłumik drgań. nr 1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3313&hg=11&fg=18

Z czasem rozwulkanizowaniu ulega guma tłumiąca. W skrajnym przypadku może to spowodować spadnięcie paska wielorowkowego i utratę wspomagania w czasie jazdy. Mojemu koledzy przytrafiło się to przy 200 km/h

  • 1 rok później...
Opublikowano

Wątek stary, ale napiszę.

I jak? Ustąpiło to cykanie na zimnym po wymianie koła pasowego? Mam dokładnie te same objawy, a dzisiaj spadł mi pasek napędzający klimatyzację.....

Pozdrawiam

Opublikowano

jeśli chodzi o to cykanie to w moim przypadku był to pasek klinowy (zużycie) Jak to sprawdzić

 

W momencie tzw. cykania wystarczy pasek delikatnie przysąć WD40 lub delikatnie wodą wtedy można to zlikwidować i wiadomo co dalej robić

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem koło pasowe na jakieś włoskie "impergom" za 400pln. Zobaczymy jak długo pośmiga. Jeśli coś rzęzi pod maską, to warto poluzować kluczem napinacze przy włączonym silniku. Jeśli dźwięk się zmienia to sprawa jest jasna. U mnie mechanik od BMW oglądał koło, nasłuchiwał stetoskopem i nic nie znalazł (podejrzewałem rolki). Rzecz w tym, że coś brzęczało ale tylko na zimnym silniku. Na ciepłym guma miękła i niby nic dziwnego nie było słychać. Ale jak poluzowałem napinacze to jednak chodził dużo ciszej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.