Skocz do zawartości

525dA M57D25 - pękł blok, co dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kilka dni temu silnik w moim samochodzie w dość brutalny sposób i bez ostrzeżenia odmówił posłuszeństwa. Mianowicie jechałem sobie spokojnie do domu 90km/h (tempomat) aż podczas pokonywania lekkiego wzniesienia mój silnik wybuchł :( zatrzymałem auto, zgasiłem olej który się zapalił pod maską i odholowałem auto do domu (ok 20 km, max 60km/h)

Z tego iż dolną część silnika mam do wymiany (a może nawet cały silnik) zdaje sobie sprawę, nie wiem natomiast co ze skrzynią, po eksplozji silnik zgasł niemal natychmiast, ale zanim udało mi się zatrzymać auto (nie działało serwo) przejechałem ok 100 - 200 m (skrzynia w pozycji D) Faktem jest że zanim zacząłem gasić silnik gaśnicą zauważyłem że skrzynia przełączyła się w tryb awaryjny (komunikat komputera pokładowego)

 

podsumowując:

 

pęknięty blok

zniszczony korbowód 6 tłoka

zniszczony 6 tłok

wyciek oleju (ok polowa stanu)

 

nie wiem co z wałem korbowym - jeszcze się nie dostałem do niego

nie wiem co z głowicą, zaworami i rozrządem

nie wiem co ze skrzynią

 

moje pytania:

 

czy od razu szukać nowego silnika?

czy dalej rozkładać i ratować co się da, a następnie kupić blok tłoki itp.?

co ze skrzynią? czy jest szansa że jest cała? :mad2:

czy silnik 3.0D (M57D30) będzie pasował do skrzyni? jakie będą ew. komplikacje przy takim przeszczepie? pytam ponieważ silniki 2.5 są rzadkie, natomiast na alle... jest sporo 3.0

 

dodam jeszcze że samochód kupiłem miesiąc temu, nie wiem jaki jest zalany olej, nic nie wskazywało na usterkę - brak błędów na BC (olej ok - stan i ciśnienie, temperatura ok) przebieg na BC niecałe 200 000 km, podczas rozkładania silnika zauważyłem że rura EGR jest zaślepiona - świadczy to o tym że wcześniej ktoś przy silniku grzebał, do tego feralnego dnia brak wycieków, stuków, puków - cicha praca, brak problemów z odpalaniem itp. skrzynia do tego momentu również bez zastrzeżeń.

 

pozdrawiam i proszę o radę :|

Opublikowano
hmmm na forum nie znalazłem nikogo kto chce sprzedać silnik :| serwisy aukcyjne również mnie nie ratują - nie ma 2.5 tylko 3.0 dlatego zastanawiam się nad swapem lub remontem kapitalnym, problem w tym że części do tego silnika też jak na lekarstwo :mad2:
Opublikowano

@TheStig wg nr. VIN mam A5S 390R więc to samo co w 3.0 nie wiem tylko jak ze sterownikiem - elektroniką, w końcu to inny moment i moc

 

@Lukas23 nie mam pojęcia ale to już inny model nadwozia więc wątpię - chce jak najmniej komplikacji, a ten model silnika nie występował w E39 tylko w autach po 2003r.

 

EDIT:

coraz bardziej przychylam się do przeszczepu na silnik 3.0 pewien znajomy powiedział że wszystko będzie pasowało, ma ktoś podobne doświadczenia?

Opublikowano

Małe odświeżenie tematu, na 100% oberwał jeszcze rozrusznik (sworzeń tłoka mu przywalił) nie wiem co z turbiną bo jedną z możliwych przyczyn mogła być uszkodzona turbina która podała olej do kolektora ssącego. Po kolei rozkładam silnik, zakupiłem już książkę serwisową i jestem na etapie żmudnego tłumaczenia jej.

 

Jeśli ktoś ma na sprzedanie silnik 2.5d lub zna kogoś kto chce sprzedać to chętnie kupię.

 

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.