Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam walnięta opornice dmuchawy. Moja beta (e36 320 automat) ma climatronic z plynna regul. Ta opornica to tzw "jeż" i jest zalana czyli chyba nienaprawialna. Szukałem na allegro i na giełdzie w Poznaniu przez znajomego i nic. Może macie jakieś dojścia (poza serwisem BMW bo tam troche droga) a moze jest jakiś sposób na naprawę?
Opublikowano
Mam walnięta opornice dmuchawy. Moja beta (e36 320 automat) ma climatronic z plynna regul. Ta opornica to tzw "jeż" i jest zalana czyli chyba nienaprawialna. Szukałem na allegro i na giełdzie w Poznaniu przez znajomego i nic. Może macie jakieś dojścia (poza serwisem BMW bo tam troche droga) a moze jest jakiś sposób na naprawę?

 

Heh, wymienialem dokladnie u siebie w E39, mimo ze lata mijaja to

wciaz bardzo popularny element ze wzgledu na awaryjnosc.

 

Kupilem uzywke za 150 PLN w firmie "AUTO-BEEMKA" jutro podesle

Ci namiar - wizytowke mam w biurze.

 

Element ogolnie jest trywialny w konstrkcji myslalem nawet czy nie

wziac jakiegos VMOSa i paru opornikow i nie zlutowac czegos takiego,

ale w koncu nie chcialo mi sie. Calosc zalana jest zywica i niestety

raczej nie da sie tego naprawic. Myslalem raczej o wydlubaniu calosci

uzyciu radiatora i wtyku. ale w sumie chyba nie warto

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Mam walnięta opornice dmuchawy. Moja beta (e36 320 automat) ma climatronic z plynna regul. Ta opornica to tzw "jeż" i jest zalana czyli chyba nienaprawialna. Szukałem na allegro i na giełdzie w Poznaniu przez znajomego i nic. Może macie jakieś dojścia (poza serwisem BMW bo tam troche droga) a moze jest jakiś sposób na naprawę?

 

Heh, wymienialem dokladnie u siebie w E39, mimo ze lata mijaja to

wciaz bardzo popularny element ze wzgledu na awaryjnosc.

 

Kupilem uzywke za 150 PLN w firmie "AUTO-BEEMKA" jutro podesle

Ci namiar - wizytowke mam w biurze.

 

Element ogolnie jest trywialny w konstrkcji myslalem nawet czy nie

wziac jakiegos VMOSa i paru opornikow i nie zlutowac czegos takiego,

ale w koncu nie chcialo mi sie. Calosc zalana jest zywica i niestety

raczej nie da sie tego naprawic. Myslalem raczej o wydlubaniu calosci

uzyciu radiatora i wtyku. ale w sumie chyba nie warto

 

Telefon 22 618 93 19 albo 509 238 870

 

Uwaga - swoj element musioalem wymienic na inny poniewaz wystepuje

w paru odmianach ktore w ogole nie roznia sie wygladem ani wtykami,

ale niektore sa tylko do ogrzewania, jeszcze inne do klimy, inne do

klimy elektronicznej (te dwa ostatnie zdaje sie sa zamienne aczkolwiek

najlepiej dostac dokladnie taki jak oryginalny).

 

Najlepiej sprawdzic numer z ETK bo pojawialy sie udoskonalone zamienniki.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
dzwonilem do goscia i twierdzi ze taka posiada, jeszcze wysle mu fotki zeby sie upewnic. Wytargalem ja za 200, takze chyba problem rozwiazany :D
Opublikowano
dzwonilem do goscia i twierdzi ze taka posiada, jeszcze wysle mu fotki zeby sie upewnic. Wytargalem ja za 200, takze chyba problem rozwiazany :D

 

Ja wlasnie swoja wymienilem (na te wlasciwa - pierwsza ktora dostalem

co prawda mechanicznie i elektrycznie pasowala ale pochodzila z auta

bez elektronicznej klimy i wiatrak nie pracowal) moja ostatnia czesc

jest jeszcze nowsza wersja (na tyle nowa ze nie ma jej w moim ETK

ani na realoem.com) wyglada jeszcze troche inaczej i jest produkcji...

Alcatela (koledzy w pracy sie ze mnie smiali, pracuje w firmie

telekomunikacyjnej i marka ta kojarzyla sie im raczej z producentem

central telefonicznych;).

 

Anyway po wymianie wszystko jest po prostu super, moge regulowac

obroty dmuchawy w pelnym zakresie. poprawnie dziala tez automatyczna

korekcja wydatku dmuchawy przez elektronike. Wymiana zajela mi

za pierwszym razem 30 minut, za drugim 10, a przed chwila juz tylko

2 minuty. Jak to czlowiek nabiera wprawy ;)

 

Podeslij zdjecie tego swojego regulatora.

Szkoda ze nie masz "miecza" bo to jestem w stanie naprawic :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Z tego co sie zorientowalem to zalezy od silnika. Ja mam 2-litrowke i u mnie trzeba odkrecic oslone pod kierownica i opornica znajduje sie w tunelu srodkowym na wysokosci pedalu gazu. Natomiast w 316 znajduje sie za schowkiem. Odkrecamy 4 sruby schowka i 2 od nawiewu. Wyciagamy nawiew (delikatnie, bo troche stawia opor) a potem schowek i gdzies tam musi byc opora. Nie wiem jak u Ciebie w 318 ale ja bym zaczal od schowka, zreszta z jednym i drugim nie ma wiele roboty.
Opublikowano
Pod schowkiem nie ma, bo już tam lookałem dokładnie jak zakładałem alarm, tak więc musi być po stronie kierowcy. A słyszałem że jak klima jest to jest po stronie kierowcy, a jak nie ma to pod schowkiem.
Opublikowano
No więc właśnie, u mnie jest klima, tyle że manualna to bedzie już po stronie kierowcy, a nie działa mi 1 stopień nawiewu.

 

w e39 wyjmuje sie plastik pod schowkiem (samego schowka sie nie rusza)

no i kawalek wykladziny po prawej strnie tunelu. najlepiej zaswiecic

sobie latarka no i trzeba kogos kto ma nie za duze rece - mi zajmuje

to teraz dwie minuty. najpierw zlaczka pozniej na dole trzeba wymacac

klips ktory wciska sie do dolu i wyciaga modul

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Z wymontowaniem w E39 potwierdzam to co mówi "Psychop". Do odkręcenia jest tylko jedna śrubka z prawej strony tunelu, resztę się wysuwa.

W moim E39 jeża wymieniałem już 5 razy. A dokładnie mówiąc testowałem używane i żaden nie chciał chodzić jak należy!!!

Też robię to już błyskawicznie :D

Jak nie świrują obroty to nie chce wcale chodzić, albo nawet jeden chodził nawet po wyjęciu kluczyka.

Także zastrzeżcie sobie możliwość przetestowania przed zakupem używki!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja wlasnie swoja wymienilem (na te wlasciwa - pierwsza ktora dostalem

co prawda mechanicznie i elektrycznie pasowala ale pochodzila z auta

bez elektronicznej klimy i wiatrak nie pracowal) moja ostatnia czesc

jest jeszcze nowsza wersja (na tyle nowa ze nie ma jej w moim ETK

ani na realoem.com) wyglada jeszcze troche inaczej i jest produkcji...

Alcatela (koledzy w pracy sie ze mnie smiali, pracuje w firmie

telekomunikacyjnej i marka ta kojarzyla sie im raczej z producentem

central telefonicznych;).

 

U mnie w dalszym ciągu jest problem z opornicą!!!

Fakt, że te co zdobyłem na miejscu i zakładałem były niepewnego pochodzenia i jakości.

Pozostaje mi tylko zakup gdzieś z dalszego regionu Polski, ale jak tu się nie naciąć?

Podobno jak siada opornica, to obroty nawiewu chodzą jednostajnym tempem i nie da się ich regulować, a u mnie może pół godziny chodzić OK na niskich obrotach i nagle dostaje kopa i dmucha na maxa i nie idzie tego zmniejszyć, a co najwyżej wyłączyć klimatronic!

Zastanawiam się czy nadal próbować z opornicą, czy może winny jest panel klimatronica?

 

Wynalazłem na Allegro

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=54767255

ale dzwoniłem do gościa i wiem, że jest ona wymontowana z manualnej klimy, także chyba odpada?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.