Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim

Posiadam 318tds i przez 2 lata eksploatacji przekonałem sie do silników diesela BMW. Będę musiał sprzedać to auto i podzielić się pieniędzmi (obecnie jestem współwłaścicielem z bratem) gdyż zamierzam rozpocząć nowe życie z przyszłą żoną. Mam ochotę na zakup e30 324td. Jest to dość rzadki silnik i chciałbym prosić o wypowiedzi na temat kosztów eksploatacji, awaryjności tego modelu. Ciekawi mnie między innymi interwał wymiany paska rozrządu oraz wymiany oleju. To auto posiada amortyzatory gazowe czy jeszcze olejowe? Spieszę z usprawiedliwieniem, że używałem opcji search, ale zadowalających wypowiedzi nie znalazłem. Być może nie przeszukałem wszystkiego, ale niestety nie mam dużo czasu. Mogę się odwdzięczyć jakąś poradą prawną gdyż jestem (prawie!) magistrem prawa i chętnie pomogę. Pozdrawiam i czekam na porady. Na pewno się przydadzą.

Siódmego dnia Bóg wcale nie odpoczywał Tworzył BMW
Opublikowano
Ja miałem wpierw 524tdA a później 3er 324td i powiem ci że śmigał super. Interwał paska nie wiem jaki jest w serwisie ale dla bezpieczeństwa założyć te 60 tys i na pewno nie zawiedzie. Oba miałem po roku i powiem ci że u mnie poza wymianą cieknącego wężyka przelewowego w 5er nic się nie działo. koszt rozrządu napinacz+pasek+robocizna kosztował mnie 400 zł. Świetnie się wyprzedza tym silnikiem na trasie. Może miałem farta ale tymi dwoma autami przegoniłem ok 40 tys km bez żadnych niespodzianek a miały po 3 setki przebiegu. Aha i na mrozach problemów z odpaleniem nie było. Śmiało bym postawił go obok M51 115 konnego który był w e36 mimo że ma pasek rozrządu a nie łańcuch.
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
j.w. zgsdza sie..niezle silniki..mialem 324td e30 z 90 r..smigalem nia 2 latka,,60 tys km..bez zadnej usterki,,,lecz sam zrobilem jej duzy przeglad,,tz,paski olej klocki itd...dobry egzemplaz ciezko znalezc,,wiec powodzenia,,,jest ekonomiczna 7,5 w trasie po miescie 9.5l,,
Opublikowano
Dziękuję za porady. Jeszcze jedna wątpliwość- odpala dobrze na zimno, ale czy na ciepło też nie ma problemów? W tds wiadomo, przy dużych przebiegach, które spodziewam się spotkać, zużycie pompy wtryskowej powodowało problemy z rozruchem na ciepło. Trochę duże to spalanie, spodziewałem się mniej, szczególnie w mieście. Moim 318tds w mieście spalam około 7 litrów ropy przy rozważnej, ale nie ślimaczej jeździe. Wiadomo, 2 cylindry więcej, ale i dynamika lepsza więc nie muszę tak tego pedału gazu wciskać aby się rozpędzić. Ja tu widzę możliwość zejścia do 8- 8,5 oby to nie były tylko nadzieje bo chce ten samochód.
Siódmego dnia Bóg wcale nie odpoczywał Tworzył BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.