Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Jestem tu nowym urzytkownikiem lecz moja przygoda z BMW trwa juz od ponad 3 lata. Rejestrowałem się tutaj poniważ mam mały problem z moja e30-stką 316i 1989, którego nie potrafie rozwiązać. Mianowicie od dłuższego czasu dochodzą mnie dość wyraźne stuki których nawet nie da sie zlokalizowac! Raz z przodu a raz z tyłu dostłownie tak jakby auto żyło własnym życiem. Stukniecie pojawiaja sie podczas dodawania gazu,hamowania gdy przejeżdzam przy jakiekolwiek nierównosci. Dodam, że m mocniej zachamuje czy dodam gazy tym mocniej stuknie. Czasmi zaczyna stukać jak po przejechaniu pewnego dystansua czasmi do razu. Na dzien dzisiejszy zostały wymienione z tyłu tuleje metalowo gumowe, poduszki skrzyni biegów i silnika. Auto było sprawdzane w dwóch stacjach diagnostycznych i za każdym razem dowiadywałem się, że wszystko jest ok, amortyzatory około 80% sprawności, jedynie jak to określił diagnosta " początek luzu na sworzniach wachaczy". Sprawdzałem również z doswiadczonym mechanikiem całe podwozie czy wydech gdzieś nie uderza, wkońcu wywaliłem wszystkie graty z bagażika łacznie z tapicerką zrobilem jazde próbną i dalej stuka.... prosze o pomoc i z góry dziękuję.
Opublikowano

mozliwe ze masz wybity tlumik drgan lub uchwyty mostu

nie wiem jak to wyglada w e30 ale w e36 (pewnie tak samo) uchwyt jest pod wydechem wiec dostep tez jest ciezki

mozna to latwo sprawdzic:

zapnij jedynke i pozwol jej sie lekko toczyc, dodawaj po troszke gazu jak zacznie szarpac i stukac to juz wiesz co to jest

Opublikowano
A więc tak, zrobilem tak jak poradziłeś i nic nie stukało. Zaraz po tym przejechałem dystans około 6 km i stuki tradycyjnie już znowu się pojawiły. Następnie znowu powtórzyłem "eksperyment" i tym razem już stukało dosć głośno. Dziwna sprawa... Ale dzięki za porade. W sobote będe z autem na kanale to sprawdzał ten tłumik drgań i uchwyt mostu. Jeśli ktos ma jeszcze jakieś sugestie to prosze pisac.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam! Nie chciałem zakładac nowego tematu wiec odgrzewam kotleta... :]

Bolączka to stuki w przednim zawieszeniu. pojawiaja sie od ok 50km/h przy delikatnie skreconej kierownicy (w łukach krotko pisząc) Jest to bardzo odczuwalne nawet na kierownicy i głośne. Dzieje sie tak tez nawet na równych nawierzchniach!

6 Kkm wczesniej mialem regenerowana maglownice, myślicie ze to moze z jej powodu czy cos innego. Równoczesnie był kompletny przegląd zawieszenia -80% i zadnych zastrzezeń.

E36 M50B20 '93 coupe

Dzieki kolegom za podpowiedzi :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.