Skocz do zawartości

Przepływomierz w 525tds .Odczyt parametrów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MAm problem ze zdiagnozowaniem przepływomierza w moim E39 525tds.TE urządznie jest szalenie drogie ..akurat do tds'a i kupić nowe aby tylko się przekonać że stare jest OK ..to nie za bardzo mi sie usmiecha.Auto trochę nie jedzie z dołu a pamietam że kiedyś jechało z dołu.Diagnostyka w BMW(serwis) to 350 zł ! .Odczytałem pewne parametry za pomocą przydatnego programu INPA i.....jestem w kropce.Bo nie wiem czy to bład programu czy przepływomierz jest uszkodzony:(( Bardzo proszę o osoby które mają doświadczenie w temacie o radę .Moja uwaga dotyczy wykresu Luftmase w kg/h który jest przekroczony czasami 10 krotnie! Co o tym sądzicie? Zamieszczam foto z INPA .[640:480]http://img65.imageshack.us/img65/44/dsc04207lk5.jpg' alt='dsc04207lk5.jpg'>

%5B640%3A20%5Dhttp%3A//img65.imageshack.us/img65/dsc04207lk5.jpg/1/w783.png[/img]

Wartośc w INPA kończy się na 16 kg/h a u mni ejest 54 na wolnych obrotach a jak wyłącze silnik to na samym zapłonie pokazuje 30 !

Opublikowano
Jakoś nie widziałem opcji w INPA abym mógł totalny RESET zrobić.JAkoś to tak dziwnie brzmi ,jakbym miał dynamit do silnika wsadzić:)))).Aku też odłączałem i nic :( Ten parametr nie mieści sie w tym zakresie w INPA.CZekam na dalsze sugestie :)))
Opublikowano

Spróbuj wykonać test innym interface'm aby potwierdzić prawidłowość odczytu danych... U mnie jak się uruchomi na zimno to na wolnych obrotach ilość powietrza jest do max. 18 kg/h. Po rozgrzaniu ok. 14 kg/h.

Teoretycznie do spalenia 1 kg etyliny (1,2-1,3 litra) potrzeba 13,8 kg powietrza. Wszystko wskazuje na to, że coś u Ciebie nie gra z przepływką. Czy INPA pozwala na odczyt parametrów elektrycznych przepływomierza (napięcie na wyjściu przepływomierza w V)?

Poniżej masz zrzut ekranu z CARSOFT'a 6.5 (E39 520i 110 kW/150KM) po przekręceniu kluczyka w pozycję II (świecące się wszystkie kontrolki):

 

http://images34.fotosik.pl/374/2be05492f51e1099med.jpg

 

i po uruchomieniu:

 

http://images47.fotosik.pl/17/7dc01fcb188cec4cmed.jpg

 

Jak widzisz u mnie jak silnik nie pracuje to - co jest zgodne z logiką - powietrze przez przepływomierz nie przepływa, a u Ciebie w/g INPY jakby przepływało i to w sporych ilościach... Może drucik się kończy, bo zasada działania przepływki polega tak w skrócie na intensywności studzenia ogrzewanego drucika przez przepływające powietrze - im więcej go przepływa, tym intensywniejsze studzenie drucika i tym bardziej zmienia się rezystancja drucika...

 

pozdrawiam

 

thyenygoos

 

P.S. Zażartuję: może masz jakieś przeciągi od wiatru na zewnątrz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

hmm u mnie tez pokazuje z wykrzyknikiem (coś koło 60) i faktycznie auto ma słaby dół, cholera jeszcze tego brakowało żeby przepływka była walnięta

 

a w którym miejscu konktetnie w e39 tds znajduje się przepływomierz i czy do wtyczki jest dobry dostęp?

 

 

edit: trochę się nagimnastykoiwałem i udało mi sie odpiąć wtyczkę od przepływomierza- chyba jest faktycznie niesprawny, bo dół jest jakby ciut lepszy, ale trochę gorsza jest góra- tzn jakby turobodziura była trochę wieksza

edit 2:

pojeździłem trochę na odpiętej przepływce i podłączyłem INPA pokazuje !30 i się nie zmienia. podłaczyłem spowrotem przepływkę- jednak lepiej jeździ z podłączoną niz z odłączoną

Opublikowano
Ech koledzy:) No własnie .Szczęściarz jest ten któremu ten Carsoft LIve DAta chodzi....Mi nie chodzi LIve Data pod Carsoftem.JEst to sprawa typu DDE i ja mam taki że nie chodzi CSoft :( Dalej koledzy nic nie wiemy ,bo takie objawy że jest !30 to ja też miałem.Odłaczałem tę przepływk,e i załączałem.Faktycznie z podłaczoną jexdzi lepiej ale nie rewelacyjnie.Uważam że miedzy podłączoną a odłaczoną jest zbyt mała różnica.JA pamiętam ze auto mi ciągneło od 1500rpm w górę na 5 biegu bez stresowo a teraz to sobie mogę deptać:( ..A paliwo zalałem wybitne bo V-power \diesel i nici z tej inwestycji.Coś tak czuję ....że sie rozstane z tym dieslem.Całe zycie miałem benzynę i coś mnie podkusiło... :(
Opublikowano
Ech koledzy:) No własnie .Szczęściarz jest ten któremu ten Carsoft LIve DAta chodzi....Mi nie chodzi LIve Data pod Carsoftem.JEst to sprawa typu DDE i ja mam taki że nie chodzi CSoft :( Dalej koledzy nic nie wiemy ,bo takie objawy że jest !30 to ja też miałem.Odłaczałem tę przepływk,e i załączałem.Faktycznie z podłaczoną jexdzi lepiej ale nie rewelacyjnie.Uważam że miedzy podłączoną a odłaczoną jest zbyt mała różnica.JA pamiętam ze auto mi ciągneło od 1500rpm w górę na 5 biegu bez stresowo a teraz to sobie mogę deptać:( ..A paliwo zalałem wybitne bo V-power \diesel i nici z tej inwestycji.Coś tak czuję ....że sie rozstane z tym dieslem.Całe zycie miałem benzynę i coś mnie podkusiło... :(

 

mi tez live data nie chodzi na carsofcie, a co do twoich odczuc i ciagnięciu od 1500 rpm na V to pamiętaj, że sprawny tds (to nie jest 530d) ciągnie odczuwalnie od około 2000 rpm- nie ma go co dusic od niższych obrotów bo przepala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.