Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystich!!!! Jestem tu nowy,i szukalem ale nic nie moge znalezc,a mianowicie...Moje BMW 740il V8 z 92r. Ostatnio padla mi skrzynia 5HP30,i kupilem uzywana z niemiec napewno dzialajaca,lecz problem w tym ze skrzynia choc tez 5HP30,to z 93roku a moja bunia z 92roku,i skrzynia niestety chodzi tylko w awaryjce.Mam takie pytanko czy wymiana sterownika zalatwi sprawe,i czy ktos wie jaki musi byc sterownik.???Prosze o odpowiedzi,z gory dzieki.... :(
Opublikowano
Raczej ciężko będzie uzyskać odpowiedź na Twoje pytanie. Co dolegało poprzedniej skrzyni? Skąd wiesz, że nowa działała? Z jakiego auta była wyjęta? Czy jesteś pewien, że została poprawine założona? itp. itd. Skrzynie były takie same w 92, jak i w 93 roku. Błąd został popełniony gdzieś po drodze. Spróbuj podpiąć pod kompa, zobaczymy, co pokaże.
Opublikowano
Witam!!! Dzieki za odpowiedz...Skrzynia ktora kupilem dziala napewno,kupilem ja w niemczech od goscia ktory regeneruje takie skrzynie,i ja sprawdzal.Po zalozeniu tej skrzyni ktora kupilem samochod chodzil jakies 20 do 30 minut bez problemu,po czym przelaczala sie w awarie.Ale wtedy mialem zalany nie taki olej,teraz zmienilem olej na taki jaki powinien byc,i po odpaleniu odrazu jest Getreibeprogramme na kompie i idzie w awarie...Pod kompa podpinalem to mechanik powiedzial ze prawdopodobnie sa problemy ze sterowaniem skrzyni...A poprzednia skrzynia byla juz po regeneracji jak ja kupilem,poszla pompa,i nie bylo wogule cisniena...Za regeneracje chcieli 700euro i sam bog wie ile by to pochodzilo...
Opublikowano

Możesz zacząć od podmiany sterownika, bo to najprostsze, niemniej jednak, sterowniki psują się raczej rzadko. Stawiałby na sterowanie/elektrozawory. Podmień sterowanie ze starej skrzyni. Tylko niech mechanik je przejży/wyczyści najpierw (oczywiście jeśli ma doświadczenie, bo jeśli nie olej go) Jeśli na drugim sterowaniu będzie to samo, zostaje Ci niewiele. Wiązka i czujnik prędkości.

BTW: co znaczy sprawdzał ją? Ten 'Regenerator z Niemiec'? Zakładał do samochodu po remoncie, czy jak? Bo nie ma innej możliwości sprawdzenia...

Opublikowano
sterowniki powinny być te same miałem swojego czasu 740 z 92' i 740 z 94' ta z 94' miałe zepsutą skrzynię, zamieniałem sterowniki i zepsuta nie chodziła, a dobra chodziła na na jednym i drugim. Na sterownich były różne numery. Co do tego oleju to ciekawy jestem gdzie kupiłeś taki jak powinien być, bo nie można go dostać. Mało tego to jak wymieniłeś olej, to pewnie tak, że pomieszałeś dwa rodzaje, bo nie można spuścić całkowicie oleju, ile ci weszło przy wymianie? Jaki miałeś i jakim teraz zalałeś?
Opublikowano
Witam!!! Co do sprawdzenia tej skrzyni,to nie wiem jak ten niemiec ja sprawdzal,ale zapewnil mnie ze ona dziala i jesli mialbym mozliwosc dokulania sie do niemiec do niego to on ja ruszy bez problemu,tak mi powiedzial...A co do oleju to najpierw zalalem Dextron2,ale ten niemiec powiedzial mi ze musi tam byc Dextron3...A wiec kupilem Dextron3,zawiozlem do mechanika,i on na nowo wymienil nowy filtr i zalal ja Dextronem3...Nie mam pewnosci co do sprawdzania oleju w skrzyni,moj mechanik zalal jakies 12,5 litra,i sprawdza stan na rozgrzanym silniku,a czytalem gdzies ze olej w skrzyni sprawdza sie na zimno...jak to wkoncu jest??? :( Pozdrawiam...
Opublikowano
Witam!!! Co do sprawdzenia tej skrzyni,to nie wiem jak ten niemiec ja sprawdzal,ale zapewnil mnie ze ona dziala i jesli mialbym mozliwosc dokulania sie do niemiec do niego to on ja ruszy bez problemu,tak mi powiedzial...A co do oleju to najpierw zalalem Dextron2,ale ten niemiec powiedzial mi ze musi tam byc Dextron3...A wiec kupilem Dextron3,zawiozlem do mechanika,i on na nowo wymienil nowy filtr i zalal ja Dextronem3...Nie mam pewnosci co do sprawdzania oleju w skrzyni,moj mechanik zalal jakies 12,5 litra,i sprawdza stan na rozgrzanym silniku,a czytalem gdzies ze olej w skrzyni sprawdza sie na zimno...jak to wkoncu jest??? :( Pozdrawiam...

 

 

olej w skrzyni sprawdza śie na ciepłym silniku najlepiej po przejechaniu około 20 km

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Opublikowano
olej sprawdza się przy temp 35stopni(temp oleju w skrzyni). Jedynym olejem do tej skrzyni jest olej dostepny w ASO, ponad 120zł za litr, jest to olej shella, ma on swój numer ale nie pamiętam dokładnie jaki, występuje tylko w 200l bańkach, w ASO nie dostępny i nie sprowadzą go bo co zrobią z resztą. Skrzynie, które są zalane tym olejem maja zielaną tabliczkę i używany był w latach 92-94, potem do tych skrzyń lali esso i ten olej jest już dostępny ok 30zł litr, ja taki nalałem i skrzynia działa. Jeżeli sprawdzisz na komputerze przez jaki błąd skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, to może się okazać, że spokojnie dojedziesz do niemca. W którym momencie wskoczył tryb awaryjny? Może ślizga się na 4 biegu(przykładowo), który nie będzie potrzebny, bo i tak będziesz jechał na 3
Opublikowano
Jaki kolor tabliczki jest na tej skrzyni? W zależności od tego zalewa się ją różnymi olejami. Jednak olej nie ma nic do rzeczy przy tej usterce. Znajdź sobie warsztat gdzie robią automaty i niech podmienią sterowania. Inaczej nie rozwiążesz tego problemu.
Opublikowano
A jeszcze jedno,skrzynia na poczatku jak pisalem chodzila jakies 20 do 30 minut super,po czym bez slizgania na zadnym biegu komp wyswietlal Getriebeprogramme i przechodzila w awaryjny...Teraz po odpaleniu silnika odrazu idzie na awaryjnym biegu...
Opublikowano
olej sprawdza się przy temp 35stopni(temp oleju w skrzyni). Jedynym olejem do tej skrzyni jest olej dostepny w ASO, ponad 120zł za litr, jest to olej shella, ma on swój numer ale nie pamiętam dokładnie jaki, występuje tylko w 200l bańkach, w ASO nie dostępny i nie sprowadzą go bo co zrobią z resztą. Skrzynie, które są zalane tym olejem maja zielaną tabliczkę i używany był w latach 92-94, potem do tych skrzyń lali esso i ten olej jest już dostępny ok 30zł litr, ja taki nalałem i skrzynia działa. Jeżeli sprawdzisz na komputerze przez jaki błąd skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, to może się okazać, że spokojnie dojedziesz do niemca. W którym momencie wskoczył tryb awaryjny? Może ślizga się na 4 biegu(przykładowo), który nie będzie potrzebny, bo i tak będziesz jechał na 3

 

Coś pokręciłeś. Skrzynie z czarną tabliczką zalewa się Dexronem 3, natomiast do skrzyni z zieloną tabliczką lejesz syntetyk Esso.

W e32 były jedne i drugie, w e38 tylko z zieloną.

Opublikowano
olej do tej skrzyni to ESSO LT 71141, skrzynia na 99% nie jest z e32, dlatego może być problem ze sterownikiem, którego trzeba było by przeprogramować, może niemiec wie jak to zrobić.
Opublikowano
olej do tej skrzyni to ESSO LT 71141, skrzynia na 99% nie jest z e32, dlatego może być problem ze sterownikiem, którego trzeba było by przeprogramować, może niemiec wie jak to zrobić.

 

Nie wprowadzaj kolegi w błąd. Jego skrzynia jest zalana dobrym olejem. To po pierwsze. Nie ma czegoś takiego jak przeprogramowywanie sterownika. To po drugie. Sterownik to układ, który po zebraniu informacji z różnych źródeł puszcza prąd na elektrozawory sterowania, które otwierając się lub zamykając powodują przepływ oleju i załączanie poszczególnych biegów, czyli sterują skrzynią. Elektrozawory są umieszczone w płycie z kanalikami, którą nazywamy sterowaniem. Usterka może być spowodowana brakiem przepływu prądu w instalacji, lub inną dysfunkcją płyty sterowania. (Zatkany kanalik, uszkodzony zawór etc.)

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanko do ciebie kolego Banol,czy jesli zeczywiscie mam problemy ze sterowaniem,czy jest mozliwe to ze na poczatku te 20 do 30 minut (jazda po miescie)skrzynia dzialala idealnie???
Opublikowano
olej sprawdza się przy temp 35stopni(temp oleju w skrzyni). Jedynym olejem do tej skrzyni jest olej dostepny w ASO, ponad 120zł za litr, jest to olej shella, ma on swój numer ale nie pamiętam dokładnie jaki, występuje tylko w 200l bańkach, w ASO nie dostępny i nie sprowadzą go bo co zrobią z resztą. Skrzynie, które są zalane tym olejem maja zielaną tabliczkę i używany był w latach 92-94, potem do tych skrzyń lali esso i ten olej jest już dostępny ok 30zł litr, ja taki nalałem i skrzynia działa. Jeżeli sprawdzisz na komputerze przez jaki błąd skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, to może się okazać, że spokojnie dojedziesz do niemca. W którym momencie wskoczył tryb awaryjny? Może ślizga się na 4 biegu(przykładowo), który nie będzie potrzebny, bo i tak będziesz jechał na 3

 

Coś pokręciłeś. Skrzynie z czarną tabliczką zalewa się Dexronem 3, natomiast do skrzyni z zieloną tabliczką lejesz syntetyk Esso.

W e32 były jedne i drugie, w e38 tylko z zieloną.

 

 

Faktycznie kolory mi się pomieszały bo leciałem z pamięci, dextonem tych skrzyń się nie zalewa.

 

http://www.e38.org/5HP30%20spare%20parts%20catalog.pdf

Opublikowano

Faktycznie kolory mi się pomieszały bo leciałem z pamięci, dextonem tych skrzyń się nie zalewa.

 

http://www.e38.org/5HP30%20spare%20parts%20catalog.pdf

 

Powyższy materiał, to materiał którego używają Ci sami mechanicy, którzy mówią, że oleju się nie wymienia :D Doświadczenia dobrych mechaników i setek użytkowników 5hp30 na świecie mówią co innego. Można lać Dexron, ponieważ spełnia on te same wymagania co rzeczony Shell. Sprawdzone w praktyce.

 

Jeszcze jedno pytanko do ciebie kolego Banol,czy jesli zeczywiscie mam problemy ze sterowaniem,czy jest mozliwe to ze na poczatku te 20 do 30 minut (jazda po miescie)skrzynia dzialala idealnie???

Jest możliwe. Dlaczego miałoby nie być. Nikt nie wie, kiedy nadejdzie chwila, że coś się zepsuje.

Weź pod uwagę jeszcze inne teorie, o których pisałem. Kiedyś moja skrzynia, świeżo po remoncie, nagle zaczęła walić w awarię, nie wiedomo czemu. Po jej powtórnym wyjęciu, okazało się że wiązka ocierała się o wał napędowy, który przetarł dwa kable i robił zwarcie. Mały problem elektryczny i system leży... Ale to stawianie diagnoz na ślepo... sterowanie, wiązka, dopóki ktoś tego nie sprawdzi, nigdy nie będziesz pewny.

Opublikowano
Witam!!! Dzieki bardzo kolego Banol za twoje wypowiedzi,widze ze masz troche wiadomosci... :cool2: Jeszcze ostatnie pytanko do ciebie,jak myslisz czy dojade na awari do niemca mam jakies 450 km,czy raczej moge zepsuc cos jeszcze gorzej??? bo tam gdzie mam teraz auto chyba raczej nie dadza rady...Dzieki i Pozdrawiam....
Opublikowano
wlasnie dzwonilem do mojego mechanika,bo obecnie jestem za granica i dowiedzialem sie dopiero lepszych jaj a mianowicie...kazalem mu wyciagnac i naladowac aku bo myslalem ze ma za malo pradu,a slyszalem ze sterowanie jest bardzo czule.Znalazl jakis bezpiecznik spalony 30amper.I co jeszcze jak wymienial ten drugi olej czyli Dextron3,zaciagla mu tylko 6 litrow i teraz wogole nie ciagnie nawet w awari,prawdopodobnie jest za molo oleju i nie ma cisnienia...Co moglo sie stac,kolego Banol moze masz na to jakas diagnoze,albo ktos inny,bo sam juz nie wiem co o tym myslec,moze mechanik cos spartolil???
Opublikowano
Do suchej skrzyni wchodzi mniej więcej 12 litrów. Przy wymianie około 4-5, reszta zostaje w kanałach i konwerterze, więc stan zapewne jest ok. Co do diagnozy, nie mam jej i nikt nie będzie jej miał, dopóki, dopóty nie wyjmie i nie rozbierze skrzyni. Jeśli nie ma ciśnienia, może być winien albo konwerter, który zapewne regenerowany nie był, albo układ hydrauliczny. Wystarczy że jedna gumka puszcza ciśnienie i po bajce. Pompa raczej żadko się psuje.
Opublikowano
mam pytanko co siędzieje z konwerterem, dlaczego jak jest zepsuty to nie ma ciśnienia

 

Ciśnienie jest, bo wytwarza je pompa w skrzyni, nie ma natomiast przeniesienia momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią. Taka sytuacja może nastąpić w przypadku uszkodzenia wirnika napędzającego lub napędzanego. Brak przepływu oleju pomiędzy nimi powoduje, że skrzynia stoi.

Jednak prawdopodobieństwo wystąpienia takiego uszkodzenia w rozważanym przypadku jest małe. Konwertery raczej nie zapowiadają swoich uszkodzeń trybe awaryjnym.

Opublikowano
Witam!!! dzieki bardzo za wypowiedzi,szczegolnie tobie Banol...Jednak bede cholowal auto do niemca i niech on patrzy,bo tam gdzie mam auto raczej nie ma szansy zeby ruszyla...napisze napewno co bylo przyczyna jak niemiec mi ja ruszy...Pozdrawiam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.