Skocz do zawartości

520i '92 - automatyczna skrzynia wchodzi w tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Stałem się posiadaczem E34 520i 2.0-24v z 1992 z automatem.

Niestety z automatem mam problemy. Otóż nader często wchodzi w tryb awaryjny.

Na zimnym aucie jedzie normalnie. Zmienia biegi płynnie, można zmieniać tryby skrzyni itp. Malinka. Praca równa, miarowa.

Po przejechaniu około 10 km zaczyna się. Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i zaczyna jechać na nim do końca.

Po zatrzyaniu się, wyłączeniu silnika na minutę, skrzynia znowu wraca do normalności na jakiś czas (kolejnie 10 km).

Oczywiście na trybie awaryjnym da się jechać, ale mało to komfortowe. bezpieczne, ekonomiczne i sensowne.

 

Z innych rzeczy, które robi skrzynia (jak nie wejdzie w tryb awaryjny):

- Wyświetacz trybu pracy skrzyni powoli "znika". Jak jest skrzynia zimna, pali się wszystko. Powoli giną kolejne piksele. Oczywiście po przejściu w tryb awaryjny ginie wszystko

- Kiedy jadę na "D" w trybie ekonomicznym, co jakiś czas skrzynia odcina napęd i ponownie go daje. Jakby chciała przełączyć bieg na wyższy. Ma to miejsce przy obrotach większych do 2.5 tys. Jakby skrzynia chciała wrzucić "piątkę". Obiawów tych nie ma jak jadę na "D" w trybie sportowym, lub jak jadę na "4" w trybie dowolnym.

 

 

Czy miał ktoś podobne objawy lub wie, z czym mogą się wiązać?

 

Pozdrawiam

 

Andrzej

Opublikowano

Diagnozy tego problemu nie udzieli Ci nawet fchowiec od skrzyn

automatycznych, zanim nie zrobisz przynajmniej komputerowej

diagnostyki ukladu sterowania. To podstawa. W komputerze bedzie

zapisana usterka ktora powoduje wejscie skrzyni w tryb awaryjny.

 

Piksele nie maja nic do rzeczy do pracy skrzyni; to tylko defekt

samego wyswietlacza - temat byl walkowany na forum jakis czas

temu.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Witaj

Jak wspomniales stales sie szczesliwym posiadaczem BMW.Rozumiem ,ze od niedawna.

Czy sprawdzales poziom oleju w skrzyni? Jego nadmiar powoduje zaklocenia!Od tego trzeba zaczac.

pozdrawiam

Opublikowano
Wyglada na to ,ze cos Ci sie przegrzewA.

Mam jeszcz podejrzenie, że ktoś włożył inne sterowanie. Jakby elektronika myślała na przykład, że ma jeszcze piąte przełożenie, a skrzynia jednak go nie miała...

 

Chyba bez fachowca od automatów się nie obędzie... :-|

Opublikowano
Mam jeszcz podejrzenie, że ktoś włożył inne sterowanie. Jakby elektronika myślała na przykład, że ma jeszcze piąte przełożenie, a skrzynia jednak go nie miała...

 

twoja skrzynia to 5hp18 i powinna mieć 5 biegów

- Kiedy jadę na "D" w trybie ekonomicznym, co jakiś czas skrzynia odcina napęd i ponownie go daje.

moja odcinała przy zatrzymywaniu (ubytek oleju około 0.5l.)

Opublikowano

mam ta sama skrzynie 5HP18 i dokladnie to samo, siedze juz w tym 3 miesiace ;) (az tu nagle Ty z nieba spadles, szkoda ze nie wczesniej bo bysmy razem z tym od poczatku powalczyli) ,

u mnie w koncu diagnoza bosch servis (przedwczoraj) wykryla ze przegrzewa sie czujnik obrotow, ktory jest umieszczony w skrzyni, moze to jakas typowa usterka dla tych skrzyn skoro u Ciebie jest podobnie

 

u mnie samochod stoi cala noc, odpalam go rano i jezdzi wszystko ladnie pieknie, przez jakies 20 minut, jak sie nagrzeje olej i wszystko to czujnik zaczyna swirowac i wtedy sie juz za bardzo nie da jezdzic poniewaz:

 

- skrzynia nie chce przelaczyc z 1 na nastepny bieg

- jak wdusze na R jedzie do tyl bez problemu, jak dusze na D to jedzie do przodu bez problemu ale tak jak wspomnialem ciagnie obroty do konca i tak czy tak nie chce przelaczyc

- wowczas wymuszam stuczne przelaczenie na bieg 2, poprzez wlaczenie trybu snieznego czy tam zimowego, bo w tym trybie skrzynia startuje od 2, ale zazwyczaj nie chce potem z tej dwojki przelaczyc dalej, czasami sie uda ze jak przejde w tryb sniezny to jeszcze z 5 minut dobrze pojezdze ale potem juz nic z tego,

- generalnie jak wszystko jest zimne to przelancza idealnie, tylko po tym nagrzaniu sie po ok 20 minutach jazdy zaczyna swirowac ten czujnik

 

chodzi o to ze skrzynie nie dostaje w pewnym momencie informacji albo zle lub nie wszystkie informacje o obrotach silnika z jakimi obrotami silnik pracuje dlatego nie wie co zrobic w tym momencie, wiec nie chce przelaczyc z 1 , jak na 1 pociagne go do 5 tys obrotow i nie przelaczy to potem puszczam gaz i jak zwolni do ok 1,5 tys obrotow to wrzuci blad i wtedy juz jezdzic mozna na 3 w trybie awaryjnym,

 

troche juz z tym przeszedlem i dopiero teraz wiem ze to jest niby ten czujnik, wczesniej wymienilem filtr i olej i mialem tez inne podejrzenia, a na komputerze po diagnostyce wyskakuje blad 42- skrzynia nie otrzymuje informacji o obrotach samochodu

 

aha i czasami tak bylo wlasnie jak juz sie nagrzeje ten czujnik to tak zaswiruje ze np. jade na 2 i jak powinien przelanczac na 3 to przelaczy na 3 ale za chwile zeswiruje bo juz nie dostaje informacji o obrotach silnika i przelancza szybko spowrotem na 2 i tak czasami sie jak by miesza, 2 - 3 -2, a jak u Ciebie, ?

 

aha no i dziwne ze u mnie tak samo na biegu 4 jak wrzuce chodzi dobrze, ale tez nie dlugo, po prostu jak juz pojezdze te 20minut i auto chce wrzucic blad skrzyni wtedy wlanczam na 4 i zyskuje jeszcze z 5-8 minut dodatkowej poprawnej jazdy,

 

jak mozesz podaj mi na priva numer domowy bo duza gadania jest to bym zadzwonil i zawsze co 2 głowy to nie jedna

Opublikowano
aha jeszcze chcialem dodac ze jak jezdze samochodem, chce wrzuci blad, to go zgasze, troche odczekam i czasami to pomaga, bledu nie ma, ale zyskuje przez to moze z 2-3 minuty kolejnej normalnej jazdy, po tym znowu wrzuca blad
Opublikowano

hey, bylem sie przejechac samochodem i dodatkowo zauwazylem w sumie juz wczesniej ze tez jade czasami na 2 i nagle puszcza mi z biegu,tzn tak jak by z niego wychodzil a obroty rosna i wyje silnik ale nie ciagnie,

 

przy okazji tego czujnika jeden z forumowiczow pomogl mi go znalesc,

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA01&mospid=47379&btnr=24_0664&hg=24&fg=15&SID=91705baafaea37cff701b6c8c00926ab

 

tutaj masz linka, jest to numerek 12 i wystepuje on w 2 sztukach, znalazlem juz go w jednym chyba z najwiekszych sklepow w polsce i kosztuje niecale 40zl/sztuka, a my potrzebujemy 2 tak ze nie droga sprawa, ale teraz kwestia kto nam to wymieni i za ile, tutaj podaje linka i jest skrzynia rozlozona na czesci pierwsze i widac mniej wiecej w ktorej czesci ten czujnik jest

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HA01&mospid=47379&hg=24&fg=15&SID=2b25acb8f7d3780e9552aa6a2c83d760

 

10 rysunek to ten dokladny od tych czujnikow naszych i teraz sie zastanawiam dlaczego sa u nas po 2 takie czujniki, ale tutaj pytanie do Ciebie czy u Ciebie caly czas jak wlaczysz bieg 4 to jezdzi idealnie ile chcesz? bo u mnie troche dluzej niz jak jezdze na D ale tez po paru minutach wiecej sie kaszani i podejrzewam ze jeden czujnik od obrotow moze byc jak masz D a drugi czujnik jak masz np. jakis bieg wlaczony typu wlasnie 2,3 lub 4. i u Ciebie moze jest tylko ten czujnik walniety ktory jest uzywany podczas jazdy na trybie D a u mnie oba, nie wiem tak tylko teoretyzuje, ale napisz czy na 4 Ci jezdzi caly czas dobrze to juz bedziemy wiedziec i z jakiego miasta jestes ?ja z jarocina,

pozdrawiam

 

ps. namiary na mnie

[email protected]

gg: 4406932

kom: 503 994 666

Opublikowano

Dzisiaj poczyniłem trochę nowych obserwacji:

1. Skrzynia za nic nie chce włączyć 5 biegu. Jak jadę D(E), to od 2.5 tys próbuje się przełączyć, ale jakby jej się nie udało. Wraca do 4, po chwili znowu próbuje. Pomaga wejście na sport (tedy chce przełączać znacznie wyżej), lub wrzucenie na pozycję "4".

 

2. Nie jest to u mnie problem przegrzewania się. Na zimnym silniku potrzfi trochę pojechać, ale potrafi też po chwili włączyć się w awaryjny. Metoda wygaszenia silnika na minutę działa. Dzisiaj wyjechałem, po 50 m włączył się awaryjny. Przejechałem kawałek, wyłączyłem silnik. Wrócił do normy. Przejechałem normalnie z 50 km (pewnie pojechał bym więcej, ale dojechałem do domu.

 

3. Jak skrzynia działa w nieawaryjnym, przełącza biego 1-4 płynnie , bez żadnego problemu.

 

4. Przełączanie na R i z R działą bez zarzutów.

 

Jak do tej pory podejrzewałem problemy ze sterowaniem deską rozdzielczą, bo ona też mi wariowałą, dlatego zacząłem od elektryka, który skapitulował na skrzyni.

Olej w skrzyni jest czyściutki, widać, że ktoś już wpadł na pomysł zmiany oleju, ale mu nie pomogło.

Po weekendzie jadę do magika od skrzyni, żeby rzucił na nią okiem.

 

Niestety jestem blondynką jeśli chodzi o mechanikę samochodową. Trochę słucham mechaników, czytam sobie forum i inne strony, ale mam za małą wiedzę, żeby samodzielnie próbować coś robić.

To jest moja pierwsza beta i jutro minie mi tydzień, odkąd ja posiadam :)

Opublikowano
napisz czy na 4 Ci jezdzi caly czas dobrze to juz bedziemy wiedziec i z jakiego miasta jestes ?ja z jarocina,

Jak wrzucę 4, jedzie ile chcę.

I jeszcze jedno. Tryb awaryjny nie wchodzi mi nigdy jak daję gazu. Pisałeś, że jak przetrzymasz obroty, wchodzi Ci awaryjny. Mi wchodzi tylko jak hamuję.

 

Jestem z Warszawy, jak profil mój mówi. Jest tu podobno rewelacyjny magik od skrzynek automatycznych (na stegnach). Pojadę do niego i zobaczę, jakie będzie miał pomysły. Może się okazać, że próbujemy tu odkryć jakieś trywialne rzeczy, które fachowiec po prostu wie od ręki...

Taką mam nadzieję.

Opublikowano
Może się okazać, że próbujemy tu odkryć jakieś trywialne rzeczy, które fachowiec po prostu wie od ręki...

masz racje tak tez pewnie bedzie ;),

Pisałeś, że jak przetrzymasz obroty, wchodzi Ci awaryjny. Mi wchodzi tylko jak hamuję.

nie nie cos zle mnie zrozumiales, samo wlaczenie bledu nastepuje wlasnie przy hamowaniu/zwalnianiu

Skrzynia za nic nie chce włączyć 5 biegu

takiego czegos raczej nie zauwazylem, ale nie jezdze dlugich tras zeby uzywac 5 w sumie tylko po miescie bardziej

 

 

Nie jest to u mnie problem przegrzewania się. Na zimnym silniku potrzfi trochę pojechać, ale potrafi też po chwili włączyć się w awaryjny

no u mnie na poczatku tez troche inaczej bylo, teraz bardziej ma wplywa na to tempteratura, wiesz moze to byc ten sam czujnik ale troche inaczej byc popsuty, troche inaczej reagowac na jakies warunki zewnetrzne, choc nie chce nic sugerowac ze to bedzie ta sama usterka, bo juz na prawde dziwne rzeczy widzialem ;)

Opublikowano
jak cos Ci powiedza spece to jak mozesz to daj znac na forum, ja wymieniam te czujniki ok soboty jak dostane je w sklepie tak ze tez opisze co po tym nastapilo, pozdrawiam
Opublikowano

No więc fachowiec rozebrał skrzynię na części.

Wyrok brzmiał:

 

* Zły sterownik. Ktoś wstawił sterownik nie od tego modelu silnika (podobno sterownik dobiera się do silnika)

* Uszkodzona pierwsza sekcja

* Zerwana taśma

* Uszkodzony hamulec kierunkowy

 

Jutro odbieram bryczkę...

Opublikowano

ale to by chodzilo o ten komputer sterujacy co jest w pod schowkiem w nogach pasazera czy ta plyte sterujaca co jest w skrzyni zaraz nad filtrem oleju ?

 

* Uszkodzona pierwsza sekcja

* Zerwana taśma

* Uszkodzony hamulec kierunkowy

 

to nie wiem o co w tym chodzi, ale mozliwe ze sie uszkodzilo przez ten zly sterownik, a jak tam koszty jak bedziesz mial naprawione to podaj jak mozesz, pozdrawiam

Opublikowano
ale to by chodzilo o ten komputer sterujacy co jest w pod schowkiem w nogach pasazera czy ta plyte sterujaca co jest w skrzyni zaraz nad filtrem oleju ?

 

to nie wiem o co w tym chodzi, ale mozliwe ze sie uszkodzilo przez ten zly sterownik, a jak tam koszty jak bedziesz mial naprawione to podaj jak mozesz, pozdrawiam

 

Chodzi o sterownik w skrzyni regulujący ciśnienie oleju. Rzeczywiście sterownik spowodował uszkodzenia pozostałych elementów.

 

Dzisiaj odebrałem. Jeszcze nie pobujałem, ale na pierwszy rzut oka wychodzi że jest OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.