Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj otworzyłem maske, patrze a tam dziwne ustrojstwo o którym nie mam zielonego pojęcia. Wiem tylko że nazywa sie TWIN-TEC :)

Powiedzcie mi co to może być ?

 

Z góry i z dołu idą dwa gumowe węże

Jeden skierowany jest w strone Vanosa a drugi idzie chyba gdzies do silnika :roll:

 

Mam do tego instrukcje ale po niemiecku więc nic nie rozumiem.

Gdyby ktoś mogł zerknąć to by było fajnie.

http://www.matcomputer.win.pl/BMW/twin.rar

 

http://www.matcomputer.win.pl/BMW/1.jpg

http://www.matcomputer.win.pl/BMW/2.jpg

http://www.matcomputer.win.pl/BMW/3.jpg

http://www.matcomputer.win.pl/BMW/4.jpg

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano

Regulator biegu zimnego silnika. W zwiazku z tym ze motor jak jest

zimny to emituje najwiecej zanieczyszczen, wpadli na pomysl zeby

montowac specjalny regulator ktory tak steruje doplywem paliwa

zeby emisje byly w normie. Zapewne ograniczajac nieco moc.

Jest to trick umozliwiajacy w niemczech placenie nizszego podatku

od samochodu poniewaz po zainstalowaniu takiego patentu auto

mozna "certyfikowac" z Euro1 na Euro2 albo D3.

 

 

Ogolnie sadze ze jego wywalenie przyniesie wiecej pozytku niz jego

obecnosc na silniku.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Wystarczy go odłączyć i już ?

 

Nie wiem dokladnie jak to dziala - z rysunkow zorientowalem sie

ze w jakis sposob uzaleznia przeplyw paliwa od temperatury

silnika, medium wykonawczym jest o ile dobrze rozumiem

konstrukcje podcisnienie z kolektora.

 

Zapewne mozliwe jest jego odlaczenie ale trzeba to zrobic w

sposob przemyslany - podejrzewam ze szczegolnie w okolicach

ukladu paliwowego cos trzeba bedzie przywrocic do stanu

fabrycznego (moze to tylko przewod).

No i oczywiscie uszczelnic kolektor

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

no prosze, a ja wlasnie sie przymierzalem do zrobienia zdjec pod maska swojej beci, zeby wreszcie rozwiazac zagadke co za ustrojstwo mi niemcy schowali, a tu widze cos prawie identycznego :) i to by sie zgadzalo bo w Bref'ie mam wpisane ze samochod spelnia norme Euro2.

rowniez musz pokombinowac z odlaczeniem...

 

pozdrawiam serdecznie

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano
no prosze, a ja wlasnie sie przymierzalem do zrobienia zdjec pod maska swojej beci, zeby wreszcie rozwiazac zagadke co za ustrojstwo mi niemcy schowali, a tu widze cos prawie identycznego :) i to by sie zgadzalo bo w Bref'ie mam wpisane ze samochod spelnia norme Euro2.

rowniez musz pokombinowac z odlaczeniem...

 

pozdrawiam serdecznie

 

Jak zaczalem czytac te kwity i dokumentacje na internecie to na poczatku

sam nie wierzylem, ale jak widac Niemcy nie gesi i tez kombinuja.

Polacy nie maja jak widac na to wylacznosci ;)

 

Ogolnie mysle ze mozna w prosty sposob sie ustrojstwa pozbyc, zwlaszcza

ze w dokumentach doczytalem ze urzadzonko w okresie rozruchu i

rozgrzewania zimnego silnika dziala bardizej uciazliwie na sonde,

katalizator (jesli jest) itp. Cos kosztem czegos.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
:mad2: :mad2: ja takiego czegos nie widzialem u siebie ,to moze byc schowane czy raczej bedzie na wierzchu ? ,ale nie widzialem jakichs dodoatkowych wezykow ,jak bedzie to napewno to wy..... wyrzuce :!: ,jakich samochodow to moze dotyczyc ?
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
z tego co widac moze byc w roznych, ja mam w 535 z silnikiem M30, Pawel w M50. u mnie ustrojstwo jest na samym wierzchu, po lewej stronie silnika.
było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano
z tego co widac moze byc w roznych, ja mam w 535 z silnikiem M30, Pawel w M50. u mnie ustrojstwo jest na samym wierzchu, po lewej stronie silnika.

 

pomimo ze wiesz ze masz takie cos jeszcze tego nie wyzuciles :?: :duh: ,ja jutro bede lukal a jak tylko znajde to prosto do mojego prywatnego mechanika :) zeby mi to wy.... :twisted: , czy u Ciebie to wyglada tak samo ?

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
nie wywalilem bo niewiedzialem co to za cholerstwo, skad mialem wiedziec ze to moze szkodzic. raczej uwazalem niemcow za intelgentnych ludzi, w koncu samochody potrafia robic, to czemu mieli by im szkodzic ;) ale jak widac niemiec tez czlowiek i kombinuje :twisted2:
było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano

Taka myśl mi się do głowy wbiła. Kto zakłada takie urządzenie ?

Z naszych postów wynika że my, młodzi, nie chcemy czegoś takiego.

W takim bądź razie pozostają tylko starsi ludzie, a jak starsi to wiadomo ze za mocno nie katowali naszych beemek.

Reasumując kto ma TWIN-TECa to ma mniej zjechane auto :lol:

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano
Taka myśl mi się do głowy wbiła. Kto zakłada takie urządzenie ?

Z naszych postów wynika że my, młodzi, nie chcemy czegoś takiego.

W takim bądź razie pozostają tylko starsi ludzie, a jak starsi to wiadomo ze za mocno nie katowali naszych beemek.

Reasumując kto ma TWIN-TECa to ma mniej zjechane auto :lol:

 

Niemcy ogolnie sa dosyc praktycznym narodem, wiec sadze ze rzesza

osob chcacych placic mniejsze podatki i oplaty ubezpieczeniowe nie

ograniczala sie do emerytow, no ale jesli ktos oszczednie gospodaruje

oplatami to zapewne nie jezdzil tez specjalnie po wariacku lejac do auta

benzyne wiadrami. ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Taka myśl mi się do głowy wbiła. Kto zakłada takie urządzenie ?

Z naszych postów wynika że my, młodzi, nie chcemy czegoś takiego.

W takim bądź razie pozostają tylko starsi ludzie, a jak starsi to wiadomo ze za mocno nie katowali naszych beemek.

Reasumując kto ma TWIN-TECa to ma mniej zjechane auto :lol:

 

przeciez to sluzy do ograniczenia emisji spalin zeby miescil sie w normach Euro ,a jezeli chodzi o jazde to najwyzej zabiera kilka koni

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
przeciez to sluzy do ograniczenia emisji spalin zeby miescil sie w normach Euro ,a jezeli chodzi o jazde to najwyzej zabiera kilka koni

 

No tak, masz rację. Ale czy założył byś w swoim samochodzie coś takiego żeby zaoszczędzić pare zł ?

Pozdrawiam

Pawel

E-34 2.0i

Opublikowano
przeciez to sluzy do ograniczenia emisji spalin zeby miescil sie w normach Euro ,a jezeli chodzi o jazde to najwyzej zabiera kilka koni

 

No tak, masz rację. Ale czy założył byś w swoim samochodzie coś takiego żeby zaoszczędzić pare zł ?

 

Wiesz w przeciwienstwie do nas Niemcy motywuja swoje spoleczenstwo

zeby jednak nie jezdzilo pojazdami ktore emituja duzo toksycznych

zwiazkow i dlatego samochody nie spelniajace nowych norm sa dosyc

drastycznie traktowane przez wszelkie oplaty. Nie wiem dokladnie ile

to jest ale sadzac po powstawaniu takich wynalazkow jak KLR to

bedzie roznica niemala. Z drugiej strony sa duzo bogatszym krajem od

nas i maja prawo do takich fanaberii.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
przeciez to sluzy do ograniczenia emisji spalin zeby miescil sie w normach Euro ,a jezeli chodzi o jazde to najwyzej zabiera kilka koni

 

No tak, masz rację. Ale czy założył byś w swoim samochodzie coś takiego żeby zaoszczędzić pare zł ?

 

:duh: :duh: :duh: przeciez Nas to nie dotyczy :D bo my placimy od pojemnosci silnika a nie od norm emisji spalin ,takze jezeli mialbym cos takiego w co watpie bo nie widzialem czegos takiego ale dzisiaj sie porozgladam to napewno bym to wyzucil , a u niemcow skoro to zakladaja roznice widocznie sa duze bo niemcy wydaja mi sie bogatym narodem i dla marnych oszczednosci nie zakladali by takich rzeczy

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
  • 1 rok później...
Opublikowano

wznowie trochę temat bo mam takie samo ustrojstwo w M20 i wg mnie sie ślimaczy , czy ktoś z wyżej udzielających się może odpowiedzieć na kilka pytań ?

 

1) sciągać / nie sciągać ?

2) czy po sciągnięciu silnik lepiej chodzi ? ( w sensie pracuje ( w myśli odczuwalnej większej mocy ))

3) czy sa jakies skutki uboczne po sciągnięciu / pomijająć utrate EURO2 ?

 

z góry dzięki

Piotr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.