Skocz do zawartości

sonda lambda siemens 4 przewody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Padla mi sonda lambda, a nawet obie bo ta druga dziala jak chce.

Jest to sonda 4-przewodowa o numerze 11781748762

Kolory przewodow czerwony, zółty, czarny i biały

Czy ktos sie orientuje jaka mozna w to miejsce wstawic, bo nie wiem czy jest to sonda pracujaca w przedziale 0,2-0,8 czy ta do 5v a moze nawet inna.

Pozdr

Opublikowano

Barto mozesz mi napisac jak sprawdziles ze masz uszkodzona sonde oraz ze jest odwrotnie spolaryzowana, bo zanosi sie na to ze u mnie bedzie podobnie.

 

Dla wszystkich majacych problem z sondami lambda polecam sondy ntk, tutaj www.ngkntk.pl mozna dobrac odpowiednia sonde do danego autka i zakupic ja na aukcjach albo w intercarsie lub gdzie komu pasuje.

Taka uwaga ze pierwsza czesc kodu ntk sondy to typ sondy a druga czesc to typ wtyczki dlatego w moim przypadku koszt sondy z wtyczka to ponad 400 zl a taka sama tylko ze z wtyczka volvo to koszt 150

Aha sondy z przewodami zolty czerwony bialy i czarny sa 5V

2 biale szary i czarny to sondy 1V

i nie ma mowy by cos tam kombinowac

 

Jesli sie myle to prosze mnie poprawic

Opublikowano

Jak rozpoznałem że mam uszkodzoną??? Po pierwsze było to we fiacie punto - były czasy że takim wynalazkiem jeździłem i efekt uszkodzonej sondy był widoczny przy około 2.5 tys obr/min , wtedy go muliło i wciskając na gaz było tylko buczenie, a samochod nie chciał jechać, powyżej 3 tys było oki i do 2 tys też. Tylko ze tam było sonda 2 przedowodwa. Podpiąłem ją pod voltomierz i sobie jeździłem po mieście i obserwowałem jej zachowanie. Zawolno wracała na środek skali i jej reakcja było mocno opoźniona choć działała, także tweirdzenie czy sonda działa czy nie, nie jest to czy podaje jakiekolwiek napięcie, ale czy jej czas reakcji i oscylowanie w połowie skali 0.5 v jest dość szybkie. Kupiłem sonde w ASO za 450 zł :shock: i samochód odzyskał wigor, jak wogóle można mówić o wigorze przy silniku 1.1 :oops: .

 

Druga sprawa, to polaryzacja. Jak kupiłem beemke to na gazie wogóle nie chciała jeżdzić, im wiecej gazu wciskałem to tym słabiej ciągnęła, także pojechałem na diagnoze do zaprzyjaźnionego zakładu gdzie wlasciciel też taką jeździł i po 5 minutach było wiadomo że to sonda 5V i odwrotnie spolaryzowana a podpięta była jak standardowa(do instalacji gazowej), także reagowała odwrotnie, zubożała mieszanke jak trzeba było ją wzbogacić. Po tej operacji wszystko grało. A jeżeli chodzi o wtyczke sondy to tak się tylko zatsanawiam czy niewykożystać tej starej, dobrze polutować i mijsce lutowania dać w koszulki hermetyczne. Wiem że była o tym mowa i coniektórzy niezalecają, ale tak się zastanawiam dlaczego, przecież tam nie ma zadnych ekranów lub tym podobnych i dobre lutowanie z odpowiednim zabezpieczeniem da taki sam efekt a juz pare setek w kieszeni nam zostanie ktore i tak przeznaczymy na ulepszanie naszych maszyn :lol:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.