Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie no Flash – w żadnym razie nie chodzi o negowanie czegokolwiek w M50. Mnie na pewno nie trzeba przekonywać do wspaniałości M50, bo sympatii i zainteresowania nim nabrałem chyba wcześniej niż do M20. Hydraulika, cewki, Vanos czy np. 192KM z 2,5l to rewelacyjne rzeczy, bez których w tamtym czasie można by mówić o zastoju w motoryzacji. Poza tym lata pokazują, że poza tym, że to wszystko za coś konkretnego tam odpowiada (poprawa różnych parametrów), to jeszcze nie jest zawodne czy kłopotliwe.

 

Ale prawdą też jest, że konstrukcje M20/M30 (te najpóźniejsze) nie zawierają w sobie czegokolwiek, co byłoby kulą u nogi w użytkowaniu (obojętnie czy 20 lat temu, czy dzisiaj) – bo nawet spalanie w M20 potrafi być cywilizowane (choć M50 pewnie lepiej panuje nad górną granicą). Tą wspomnianą przez Ciebie rangę dzieła sztuki odn. komory silnika – M20 też można przypisać – choć wiadomo, że nie startuje on w konkurencji zachowania wizerunku współczesności (przeciwnie do M50, które tak jak piszesz, potrafi samym wyglądem niejednego zmylić i zadziwić, co do wieku – ale to też kwestia nieprzemijającej mody na zakrycie wszystkiego plastikiem)

 

Wiadomo, że nie chodzi o dojście do wniosku, że może gaźnik sprzed 35lat byłby lepszy (z tym lepiej już nie mieć do czynienia), ale dla mnie M50 w stosunku do M20 to nie kosmos, tylko zastosowanie kilku nowocześniejszych systemów, na miarę lat 90-tych (okazuje się, że również 2000+) - co dało precyzyjniejsze podejście do kilku parametrów silnika.

(ale np. kultura pracy, trwałość, czy niezawodność wg mnie są na tym samym wysokim poziomie – dlatego tak zacząłem cenić M20, bo to jest jednak „coś”)

 

Pozdrawiam, Hej :)

 

P.S.

Ten kanał chodzący alternator w M20 też występuje – ale chyba zależnie od alternatora.

 

P.S. 2nd

W żadnym razie nie myślę, o meczu M20vsM50 (obydwa te kody /plus M30/ są dla mnie „supreme”)

 

P.S 3rd

Ten przedmiotowy swap odradzałbym - ale już nie będę pisał z jakiego powodu, bo to odgrywanie starej płyty.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.