Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zatem po kolei:

Poza short shiftem potrzebny jest kanał i bardzo polecam zakupić łożysko (plastikowe) kuli lewarka (w cenie 30zł w sklepach)

 

Po kolei. Najpierw majstrujemy przy lewarku od góry:

1. zdjąć mieszek skrzyni biegów

2. zdjąć gumę wokół lewarka

3. Odpiąć czujnik świateł cofania

4. Odłożyć gumę na bok:)

Teraz do kanału i grzebiemy od dołu:

5. Zdejmujemy płaskim śrubokrętem blaszkę trzymającą wodzik z lewarkiem

6. wysuwamy wodzik z lewarka (może troszkę trudno iść więc podważamy płaskim śrubokrętem

7. Gdy wodzik zejdzie z lewarka wracamy do góry:)

Dalej rozrabiamy na górze:

8. Jeśli mamy drugie nowe łożysko to:

a) brutalnie i bez kombinowania śrubokrętem wyłamujemy dwa lub więcej ząbków trzymających kulę (najlepiej zacząć od tych trzymających- które to... przyjrzyjcie się to zobaczycie

9. Jeśli nie mamy nowego łożyska: delikatnie podważamy małym śrubokrętem wypustki białego łożyska by wyskoczyły z tej szyny trzymającej

10. Ciągniemy dosyć mocno ale nie polecam szarpania lewarek do góry

11. Gdy mamy lewarek w ręce to albo przekładamy łożysko na short shift albo zakładamy nowe łożysko

12. WAŻNE. Sprawdzamy czy tuleja trzymająca wodzik skrzyni biegów z lewarkiem w starym lewarku jest tak samo duża w short shifcie (u mnie w short shifcie była mniejsza a że tego nie sprawdziłem to musiałem dwa razy demontować lewarek by rozwiercić tuleję)

13. Jeśli wszystko się zgadza to wciskamy na siłę lewarek aż blokady wskoczą na swoje miejsce (w szynie są dwie wypustki)

Lecimy na dół i:

14. zakładamy wodzik w tulejkę ale nie zabezpieczamy jej:) po założeniu wracamy na górę i sprawdzamy czy dobrze stoi lewarek (można go założyć odwrotnie i wtedy biegu pójdą za bardzo do przodu)

Wracamy do kanału

15. Jeśli wszystko ok to zakładamy blokadkę a jeśli nie to odwracamy lewarek i zakładamy blokadkę

16. Składamy wszystko od góry. Prawdopodobnie guma która szczelnie obejmowała stary lewarek będzie luźna. Przyklejamy ją do lewarka (ja użyłem szarej taśmy samochodowej)

17. Cieszymy się z własnoręcznie założonego short shifta i uczymy się na nowo wbijać biegi

 

KONIEC:)

http://www.motostat.pl/user_images/63835/icon4.png

Nawet najdalsza droga zaczyna się od pierwszego kroku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.