Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako, że bawiłem się w drifting, zbudowałem sobie dwa auta do tego sportu. Pierwsze kroki stawiałem w poczciwej "babci z plecakiem", czyli E30 Touring :)

Jednak E30 na tamte czasy nie dawała takich możliwości jak skośnoka konkurencja i zmieniłem ją na Nissana 200SX S13.

 

Chciałbym się z Wami podzielić moją historią.

 

BMW E30 2.5l

 

Układ napędowy:

SWAP z 2.0 R6 na 2.5 R6

Remont silnika, splanowana głowica, polerowane kanały, nowe sprężynki itd.

Wymienione wszelkie elementy gumowe

Dodatkowy elektryczny wentylator z Poloneza

Customowy wydech z nierdzewki od kolektora

Wkładka filtra K&N

Nowe sprzęgło Sachs

Oklablowanie Bosch

Cały nowy aparat zapłonowy

Szpera 100%

 

Zawieszenie:

Sprężyny A'pex

Amortyzatory Koni

 

Wnętrze:

Wszystko wyrzucowe w celu redukcji masy:

nie było kanapy, plastików, wykładzin, podsufitki, boczków drzwi z tyłu

Brak części deski rozdzielczej z tunelem środkowym, bo zawadzała

Dwa kubły Weichers

Pasy 4 pkt. Sabelt

Kierownica Momo

Gała Momo

 

Karoseria nosiła ślady walki ze słupkami i stosami opon :)

BMW jeździło na 16tkach Borbet, które do driftu zostawały tylko z przodu, a na tył wjeżdżały 14tki

 

Po modach moc oscylowała w granicach 200KM, jednak BMW ma stosunkowo mały kąt skrętu kół, przez co w sytuacjach krytycznych brakowało możliwości dociągnięcia kołami, co kończyło się spinem (piruetem). Ale wtedy nikt nie miał pojęcia o camber-plate'ach ;)

 

Dodatkowo z autem były dramatyczne przygody:

Zapalnie wydechu na Moście Górczyńskim w Poznaniu (zaraz przy filtrze paliwa)

Koło, które opadło na treningu w Bednarach

3 zabite chłodnice przez wisco (z powodu rozerwanych gum silnika)

Zmielona skrzynia biegów (przez hardcorowe redukcje z 4 na 2)

Wybuch silnika na rundzie pokazowej w Pile (przez przegrzanie w czasie walki)

 

 

Auto zostało sprzedane po pół roku treningów i pół roku leżenia pod autem.

 

Oto fotki "babci" :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRP1a79c5a967b12b7a.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRPPICT0641.JPG

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRPa6a47d2c54165803.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRPdc20061001_834.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRPPICT0644.JPG

 

 

 

 

Jednak...kto raz posmakuje driftu ...

No i pod domem pojawił się Nissan 200SX S13 1.8 Turbo, o mocy wyjściowej 169KM. Auto legendarne, kultowe, w świecie driftu uważane za jeden z najlepszych samochodów do tego sportu.

Jako, że wyjściowe 169KM wystarczy na jazdę przy trzepaku, auto zostało poddane modyfikacjom.

I tak:

 

Silnik:

CA18DET

Turbo Garrett T28 z S14A

Zwiększone doładowanie na 1.1bar

Program SkyRacing by Jarkowy

Pompa paliwowa Walbro High Press 255l/h

Układ wydechowy przelotowy 2.5 cala by Kaliński

Tłumik przelotowy wejście 2.5 cala wyjście 4 cale Upgrade Thunderball

Filtr stożkowy B&M w carbonowym air boxie

Manual Boost Controler Properfekt

BOV Properfekt Type I dwutłoczkowy

Olej Motul Competition 300V 15W50

Taśma Thermo-Tec na środkowym odcinku wydechu pod fotelem kierowcy

Silikonowe wężyki do MBC

 

Zawieszenie:

Customowe zawieszenie - sprężyny Pospring plus amortyzatory Koni z regulacją twardości dodatkowo utwardzone i obniżone

Rozpórka z polerowanej stali

Felgi 17' 7,5'szerokości CMS Gun Metal Grey

Szpera 100%

 

Wnętrze:

Fotel kubełkowy OMP kierowcy i Jamex pasażera - oba rurkowe

Pasy szelkowe 3pkt. Sparco

Kierownica Momo z nabą Momo

Wskaźniki doładowania, ciśnienia oleju i temperatury oleju Auto Gauge Smoke II

Brak zbędnego balastu - kanapy, wykładzin, plastików.

 

Nadwozie:

Malowanie "black top"

"Sleepy eyes"

Nalepy sponsorów zawodów

 

Auto było wręcz cudowne. Tam, gdzie w BMW byłby efektowny piruet zakończony kupą dymu, Nissan szedł bokiem i prosił o mocniejsze wciśnięcie gazu.

Jednak również miał wady. Palił 35l/100km, z racji bogatej mieszanki, odpięcia lambdy i mocy 270KM. Przy doładowaniu ponad 1bar temp.spalin była tak gorąca, że topiły się podeszwy butów kierowcy. Thermo-tec rozwiązał ten problem :)

W aucie 4 razy wymieniałem turbo. Chciałem zaoszczędzić i dać seryjne T25 do przeróbki...Firma AKARA z Oleśnicy to partacze jakich mało. 3 razy robili poprawki, aż w końcu po wielkich bólach oddali $ , a ja kupiłem ori T28 z Nissana S14A.

 

Niestety, co fajne kosztuje. Wyjazd na zawody do Koszalina na kołach pochłonął 1k pln na samo paliwo...

 

Nissan pojechał do nowego właściciela do W-wy, gdzie w Tomaracing dostał moje niespełnione marzenie. Silnik SR20DET z S14tki...

 

Oto foty mojego eks paszczura:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRPPICT0708.JPG

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRPdupa.JPG

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/139240RaceboySRPDSC00051.JPG

 

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

 

%5B640%3A450%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRP070708_36.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRPsdsdsdsdsdsds.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//polskajazda.pl/foto/foto-zoom/RaceboySRPimg0061333.jpg

 

Oraz filmik z pierwszej jazdy bokiem Nissanem na treningu w Bednarach:

http://pl.youtube.com/watch?v=m7FQFL-ySf0

 

 

 

Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was moją opowieścią ;) Dodam tylko na koniec, że 90% prac zostało wykonanych home-made.

Opublikowano

 

Dodatkowo z autem były dramatyczne przygody:

Zapalnie wydechu na Moście Górczyńskim w Poznaniu (zaraz przy filtrze paliwa)

Koło, które opadło na treningu w Bednarach

3 zabite chłodnice przez wisco (z powodu rozerwanych gum silnika)

Zmielona skrzynia biegów (przez hardcorowe redukcje z 4 na 2)

Wybuch silnika na rundzie pokazowej w Pile (przez przegrzanie w czasie walki)

 

Zapalenie wydechu hmm :think: może brakowało dobrego chłodzenia , zwyke tak bywa przy driffcie .

Koło może bylo nie dokręcone

zabite chłodnice rozszarpane przez visco - tak się dzieje jak silnik lata jak szmata na poduszkach seryjnych. Nie doszło by do tego gdybyś wstawił zestaw proflexów ( alternatywa zamiennik od Jurka Nowakowskiego polecam )

Wybuch silnika :| tak naprawde co wybuchło ? Bo uważam że coś się skończyło . Mi ostatni też wybuchł , urwałsie zawór przy bardzo ostrych wałkach rozrządu .Coś nie wytrzymało ....

A co do skrzyni to jak zrzutkę zrobiłeś z 4 na dwa to coś musiało puścić :wink:

 

Myslę że za pare miesięcy o nissanie też napiszesz że to sięskończyło tamto wypadło i odkręciło . Jak to się mówi gdzie drewna rąbią tam wióry lecą .

 

Uważasz że bmw ma za mały promień skrętu a nissan ma większy i to stawia go w lepszej sytuacji przy mocnej kontrze i przy mega wychyleniu :think: no nie wiem .............

Szkoda że zamieniłeś auto. Bmw z garbem moze nie było to dobre rozwiązanie do driftu ale jakaś coupe z silnikiem np od e 46 230 kM mysle ze to były dobry materiał na dobre autko do driftu . Podrawiam i życzę sukcesów w ślizganiu się . I niech bok będzie z tobą

Opublikowano

Oba auta już poszły w świat, a dokładniej do W-wy.

Mając już pewne doświadczenie powiem, że do driftu nadaję się najlepiej Nissan S13 lub S14 w Polskich warunkach. Części od groma, temat już przerobiony przez wielu ludzi.

Chcąc mieć dobre BWM do driftu należy zrobić total customowego potworka, jak np.E30 Bartka Chrzanowskiego, czyli m102 z e23 745i

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i34.tinypic.com/zikv7q.jpg , do tego powiększony na mega camber plate'ach kąt skrętu prawie 90 stopni ;)

 

Natomiast moje przypadki - wydech się zapalił, bo odkręcił się palec rozdzielacza, auto zalało a wydech był gorący.

Koło odpadło, gdyż ukręciły się sruby.

Chłodnice zabite przez zwykłe poduchy silnika

Skrzynia się rozpadła ze starości

A wybuch silnika to do dziś zagadka :)

 

Ot, cała tajemnica :)

 

Mam zamiar jeszcze wrócić do tego sportu, na razie jednak brak środków.

Póki co śmigam sobie trzylitrowym gnojopijcem i korzystam z luksusu braku stresu związanego z ciągłymi wydatkami na drift :) No i oczywiście ciągle aktywnie działam w środowisku driftingowym w PL, bo to raz poznane środowisko kilka lat temu jakoś tak jest mega si :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.