Skocz do zawartości

Bardzo duzy spadek mocy silnika i nierównomierna praca 520i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko,

 

posiadam E34 z 2 litrowym 24V silnikiem z 1992 roku.

Od dłuższego czasu mam problemy z nierównomierna pracą silnika (niecyklicze drgania), jak róznież ze znacznym spadkiem mocy silnika.

Po podpięciu się pod komputer diagnostyczny pojawił się błąd 62 " błąd układu wtórnego", co według mnie wskazywało na cewki zapłonowe. Rzeczywiście tak było. Wymieniłem najpierw jedna cewkę, błąd zniknął, silnik nadal nie chodził super ale była poprawa.

Za jakiś czas padła mi następna cewka, więc równiez ją wymieniłem.

Błąd zniknął.

W chwili obecnej silnik jest bardzo mułowaty, praktycznie nie da się jeździć. Słabo się wkręca na obroty i więcej pali.

Początkowo podejrzewalem, że kolejne cewki zaczynają padać. W związku z tym udałem się do kumpla, który ma taki sam motor i przerzuciliśmy cewki zapłonowe. Niestety na jego cewkach silnik też nierówno pracuje (ma niecylkicznie występujące drgania), a błąd 62 nie znika. Daje się go wykasować, ale zaraz pojawia się ponownie. U niego w Bmce na jego cewkach nie ma tego błedu.

Jak udało mi się sparwdzić znaczenie tego błędu dla sterownika Simens MS40 znaczy tyle "62 Ignition Signal Information". Niestety za nic nie wiem co to oznacza i gdzie tego szukać.

Acha, jeszcze podejrzewałem niedrożny układ wydechowy. Juz to wyeliminowałem, katalizator jeszcz czysty, drożny a sonda lambda sprawnie działa.

 

Być może ktoś z Was miał już taki przypadek, bądź wie co może być przyczyną takiej usterki i spadku mocy. Za wszelkie informacje z góry dzięki.

 

Pozdro,

Opublikowano
Siemanko,

 

posiadam E34 z 2 litrowym 24V silnikiem z 1992 roku.

Od dłuższego czasu mam problemy z nierównomierna pracą silnika (niecyklicze drgania), jak róznież ze znacznym spadkiem mocy silnika.

Po podpięciu się pod komputer diagnostyczny pojawił się błąd 62 " błąd układu wtórnego", co według mnie wskazywało na cewki zapłonowe. Rzeczywiście tak było. Wymieniłem najpierw jedna cewkę, błąd zniknął, silnik nadal nie chodził super ale była poprawa.

Za jakiś czas padła mi następna cewka, więc równiez ją wymieniłem.

Błąd zniknął.

W chwili obecnej silnik jest bardzo mułowaty, praktycznie nie da się jeździć. Słabo się wkręca na obroty i więcej pali.

Początkowo podejrzewalem, że kolejne cewki zaczynają padać. W związku z tym udałem się do kumpla, który ma taki sam motor i przerzuciliśmy cewki zapłonowe. Niestety na jego cewkach silnik też nierówno pracuje (ma niecylkicznie występujące drgania), a błąd 62 nie znika. Daje się go wykasować, ale zaraz pojawia się ponownie. U niego w Bmce na jego cewkach nie ma tego błedu.

Jak udało mi się sparwdzić znaczenie tego błędu dla sterownika Simens MS40 znaczy tyle "62 Ignition Signal Information". Niestety za nic nie wiem co to oznacza i gdzie tego szukać.

Acha, jeszcze podejrzewałem niedrożny układ wydechowy. Juz to wyeliminowałem, katalizator jeszcz czysty, drożny a sonda lambda sprawnie działa.

 

Być może ktoś z Was miał już taki przypadek, bądź wie co może być przyczyną takiej usterki i spadku mocy. Za wszelkie informacje z góry dzięki.

 

Pozdro,

 

Mam ksiazke o diagnostyce ukladow sterowania silnikiem. Nie

znalazlem dokladnie tego bledu, ale podobne usterki zazwyczaj

spowodowane sa bledna praca czujnika polozenia walu korbowego

lub czujnika polozenia walka rozrzadu. Stawiam ze w beemce

bedzie chodzilo o ten pierwszy.

Niepoparwne sygnaly z czujnika moga powodowac wypadanie

zaplonow i ogolnie nieprawidlowe sterowanie cewkami.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1281&hg=11&fg=15

 

czesc oznaczona numerem 11 - sprawdz

 

jak kumpel ma taki sam motor to po prostu przelozcie czujnik

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
ja mam podobnie jezeli chodzi o wolne obroty tez tak jakby drgal czy cos ale nic nie widac nawet na obrotomiezu ani nie drgnie, jak sie jedzie to idzie rowno do konca bez jakich kolwiek przerw czy czegos takiego , nie ma i nigdy nie mial i nie bedzie mial gazu ,czy to moze byc kwestia czesci eksploatacyjnych typu swiece kable itp :?:
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
ja mam podobnie jezeli chodzi o wolne obroty tez tak jakby drgal czy cos ale nic nie widac nawet na obrotomiezu ani nie drgnie, jak sie jedzie to idzie rowno do konca bez jakich kolwiek przerw czy czegos takiego , nie ma i nigdy nie mial i nie bedzie mial gazu ,czy to moze byc kwestia czesci eksploatacyjnych typu swiece kable itp :?:

 

Wczoraj wzialem ksiazke i doczytalem jeszcze, jest jeszcze drugi

czujnik na wiencu zebatym walu korbowego (pierwszy jest na walku

rozrzadu). Teoretycznie w samochodzie z lancuchem oba czujniki

powinny dawac super synchroniczne sygnaly, w diagnostyce opisano

usterke ktora ma podobny efekt a spowodowana jest przesunieciem

sie paska (lancucha) rozrzadu, ale lancuch raczej bardzo ciezko

przeskakuje, chyba ze jest bardzo wyciagniety.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.