Skocz do zawartości

jak sprawdzic przeplywke i jak powinien jezdzic bez sondym30


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

koledzy mam problem, od jakiegos czasu sie dzieją cuda z moją e34 3.5. strasznie osłabla, a powyzej 5000 obr wogóle nie ciągnie. Bylem 2x na komputerze - zadnych błędów, resety kompa robilem tez 2 razy. Nowa pompka paliwa. Juz nie mam pomyslow co to moze byc. Bylem ostatnio w project XS na dyno-day i na hamowni wyszlo cale 154 PS :duh: kumpel w escorcie XR3i 1.8 130PS prawie sie ze mna zrównuje w sprincie do 100 :mrgreen: dzisiaj juz z braku pomyslow odlaczylem sondę lambda i ku mojemu zdziwieniu w pracy silnika nic, ale doslownie nic sie nie zmienilo. zarowno na zimnym jak i na cieplym pracuje tak samo. Czy tak to ma byc? i drugie moje pytanie - jak zdiagnozowac przeplywomierz w tym silniku? bo on tez moze byc odpowiedzialny za taki stan rzeczy. pozdrawiam

Opublikowano

Podmień od kogoś przepływomierz na próbę.

 

Na kompie powinien meches widzieć jak pracuje osprzęt typu sonda czujnik halla ( czy pracuje w całym sowim zakresie). Powyżej 4 tyś obrotów komputer i tak już nie patrzy na wskazania sondy tylko wściekle leje paliwem z 6ściu wtryskiwaczy.

 

Idzie do 5 tyś i koniec jakby była odcinka czy szarpie silnikiem i czasem przebije na wyższe obroty? Dobrze odpala silnik?

Opublikowano
nie mam zabardzo z kim zrobic podmianki... :( a nie da sie go jakies pomierzyc czy cuś?? co do obrotow, to moc rosnie od 900 do 5000 pozniej juz spada, i dopiero gdzies od 6000 znow zaczyna rosnac. ale silnik wkreca sie normalnie, szybko, plynnie etc. odpala świetnie. wyglada to tak jakby mieszanka byla za uboga lub zalewalo go. a jakie sa konsekwencje jazdy bez sondy ? bo wyczytalem tu gdzies,ze tak mozna jezdzic.
Opublikowano

Nie wiem jak w M30 wygląda jazda bez sondy bo w tym silniku dokleili ją na sztukę trochę bo wcześniej nigdy w tych silnikach jej nie było. Kata masz? Czy już poszedł do ziemi?

 

Jesteś z Krakowa czy Katowic? Trzeba kogoś na forum znaleźć na podmianę.

 

Od początku posiadania jest słaby, słabł co raz bardziej czy z dnia na dzień. Dobrze było by zmierzyć ciśnienie paliwa na układzie. Jaka pompę paliwa zamontowałeś używaną, nową Bosch, Pierburg czy made in reszta świata?

 

Jakby na innym przepływomierzu dalej była lipa a pompa dawała dobre ciśnienie to może regulator ciśnienia paliwa umarł.

 

Autko ma instalacje gazową? Filtr paliwa wymieniłeś od razu z pompą albo w nie dalekiej przeszłości?

Opublikowano
jestem z Katowic, w krakowie często bywam. kat w piachu. jak kupilem autko zamiast niego byly wiejskie strumienice z allegro za 150zl. wycialem je i wspawalem zamiast nich normalne rurki. Bylem z nim na hamowni jakis miesiac dwa wstecz i pokazal ponad serię. (silnik po kapitalny remoncie, tulejowanie cyl, nowe pierscienie,panewki,walek rozrzadu po regeneracji,nowe dzwigienki,nowe uszczelki,nowy lancuch rozrzadu,nowe sprzeglo,docierane zawory itd itp) Na codzien jezdze spokojnie (zmieniam biegi przy 2500 2000 obr) i od tamtego czasu nie żylowalem go na maxa. dopiero teraz na hamowni wyszlo to cudo. na niskich obrotach jezdzi jak kiedys, normalnie. Pompa paliwa wyczynowa Walbro regulowana moze dawac cisnienie do 5 bar. ustawilem ją na 3,5 czyli fabrycznie. filtr paliwa nowy. po odpieciu podcisnienia z regulatora jest tak samo, wiec to nie jego wina. i co tu robic :((((((((((( ?? pozdrawiam
Opublikowano

Pompę trzeba było zostawić conajmniej na 5 bar bo dobra pompa w BMW daje najmniej 6 bar. A czemu producenci podają 3 lub 3.5 bara nie wiem. Jak kiedyś będziesz w Krakowie można podmienić przepływkę.

 

Mierzyłeś pompę że faktycznie dawała 5 lub teraz 3.5 bara? Jeśli spadek mocy zanotowałeś po wymianie pompy? To albo do piachu albo podnieś na niej ciśnienie.

Opublikowano

Pinczer dzieki za ofertę pomocy. Przed chwilą wykrecilem z kumplem sondę lambda i przezylismy niemale zdziwienie gdy zobaczylismy na niej wygrawerowaną gwiazde Mercedesa :D Na domiar zlego dala sie wykrecic praktycznie bez uzycia zadnej sily bo gwint jest tak zjechany:/ calosc oczywiscie polaczona z wiązką na pokręconych ze soba drucikach i tasmie klejącej :duh: Na szczescie dzieki moim kontaktom nówka Bosch dedykowana pod mój motor juz jest w drodze i jutro na 8 rano bedzie u mnie. ehh takich oszczednosci wsrod wlascicieli BMW naprawde nie rozumiem. Od dobrych 3 miesiecy juz ogarniam auto po poprzednim wlascicielu, totalnym lamerze i co chwile cos wychodzi. No ale jak to mawia moj kumpel ktory wpakowal w swoją fure 15.000 PLN a na hamowni wyszlo mu 113PS :mrgreen: :

 

dopóki walczysz jesteś zwycięzcą :twisted: :shock: :modlitwa:

 

co do pompy to poprzednio mialem fabryczna Boscha, nigdy nie wymienianą, bo byly oryginalne opaski zaciskowe (jednorazowe) i 2cm wartwa piasku pod ta zaslepka w bagazniku ;) spadek mocy zauwazylem jeszcze przed wymiana pompy,zmierzylem ją na listwie wtryskowej, bylo 2.8 bara wiec sadzilem,ze to jej wina. wymienilem na Walbro poczatkowo 'dla jaj' ustawilem na 4,5 bara auto stalo sie wyraznie szybsze w calym zakresie obrotow, ale nadal byl problem braku mocy powyzej 5000. pozniej obnizylem do 3.5 bo balem sie,ze dojdzie do spalania stukowego. Co do 6 bar to chyba sie pomyliles - to stanowczo za duzo jak na 220KM N/A. Moj znajomy w nissanie 200sx s14 podkreconym na 400hp ma cisnienie 5 bar i problem z za wysokim AFR.

 

pozdrawiam!

Opublikowano
6 bar ale na wyjściu z pompy a nie na listwie tak wychodzi chyba że urządzenia pomiarowe nie teges. Jak zamontujesz nową lambdę daj znać jak to wpłynęło na auto.
Opublikowano
ok nowa sonda na pozycji, gwint w rurze przekalibrowany wszystko super. Teraz robie reset kompa, po poludniu zagrzeje silnik i zobacze jak sie zbiera 0 - 200 mam nadzieje,ze bedzie poprawa bo jak nie to chyba zwątpie. PS przeplywka jest sprawna. pozdrawiam
Opublikowano
oki powymianie sondy samochod odzyl :) prawdopodobnie taka padaka byla bo sie zrobila zwora na kabelkach od sondy - teraz mam nowa sonde Boscha z przewodem i wtyczką i jest oka. dzieki za pomoc pozdraiwam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.