Skocz do zawartości

klimatyzacja - mniej dmucha przy załączonej klimie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ot i moje pytanie, zauważyłem że jak załącze klime to słychać jakieś zamykające sie klapki i z wichru z kratek robi sie delikatny zefirek. I juz tak sobie mysle czy czasami filtr przeciwpyłkowy nie załącza sie tylko przy załączonej klimie??? hmm, jak wyłącze klime to nagle zaczyna super wiać. Ale z dugiej strony nie lecą mi żadne syfki typu liscie czy coś podobnego, także filtr cały czas separuje te syfy. A może jest jescze jakis dodatkowy filtr ktory załącza sie tylko kiedy klima pracuje??? Swoja dorgą fitr pyłkowy bede wymieniać bo ma juz rok :oops: ale w zadnym innych samochodzie nie spotkalem sie z tym ze po załączeniu klimy mniej wieje. Czy ktos kto ma E34 najlepiej w tourringu z klimą może potwierdzić że u niego jest tak samo, a przynajmniej że po załączeniu klimy i wyłączeniu słychać ze cos jest mechanicznie przełączane w konsoli???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przez filtr powietrze leci cały czas.

 

Ja natomiast podejrzewałbym instalację elektryczną. Włączając klimę załączasz sprzęgło elektro-magnetyczne (dupny elektromagnes) w sprężarce. To zżera sporo mocy. Zmierz napięcie w instalacji przy włączonej i wyłączonej klimie.

Wentylator natomiast reaguje na zmiany napięcia co najmniej z kwadratem jego zmian - czyli bardzo wrażliwy jest.

Kai
Opublikowano
to nie to, na wstępie to sprawdziłem a w zasadzie cały czas sprawdzam bo ma nonstop podłączony odczyt napiecia na akumulatorze (po przygodach kiedyś w trasie z alternatorem wole cały czas wiedzieć co się dzieje z prądem w moim samochodzie), Napiecie stałe niezależnie od załączonych odbiorników . Tylko w przypadku załaczenia sie drugiego biegu klimy napicie minimalnie spada jednak pozostaje w normie (powyżej 14 V). Pozatym na ucho także byłoby słychac spadające obroty dmuchawy, a tak nie jest. Słychać jakby zamykały sie jakieś klapki po włączeniu klimy i wieje mniej, po wyłaczeniu klimy znów słychać jak sie cos otwiera i nagle zaczyna wiać że fryzure rwie. Juz się tak zastanawiam czy czasami nei jest za to odpowiedzialny obieg wewnętrzny. Bo po wiśnięciu tego przycisku z kółeczkiem nie słychać coby zamykał obieg (wtedy powinno wiać mocniej), co by oznaczało ze cały czas (klima wył) jes on zamknięty), ale z drugiej strony w zimie nigdy nie miałem problemu z parującymi szybami co może swiadczyć ze obieg nie jest zamkniety. Zróbcie doswiadczenie i zamknijcie obieg i potem go otwórzcie i napiszcie czy złychać u was jakąś róznice (zamykające sie klapki i zmiane w madmuchu).

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Barto to normalny objaw... cyt z instrukcji: " podczas maksymalnego chłodzenia urządzenie klimatyzacyjne przełącza automatycznie obieg powietrza na zamknięty (z niewielkim udziałem świerzego powietrza)"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Barto to normalny objaw... cyt z instrukcji: " podczas maksymalnego chłodzenia urządzenie klimatyzacyjne przełącza automatycznie obieg powietrza na zamknięty (z niewielkim udziałem świerzego powietrza)"

 

Tak, jeżeli naciśniesz dolny przycisk w manualnej klimie. Natomiast jeżeli włączasz TYLKO klimatyzację, to powietrze zasysane jest normalnie z zwenątrz (instrukcja).

Kai
Opublikowano
Barto to normalny objaw... cyt z instrukcji: " podczas maksymalnego chłodzenia urządzenie klimatyzacyjne przełącza automatycznie obieg powietrza na zamknięty (z niewielkim udziałem świerzego powietrza)"

 

Tak, jeżeli naciśniesz dolny przycisk w manualnej klimie. Natomiast jeżeli włączasz TYLKO klimatyzację, to powietrze zasysane jest normalnie z zwenątrz (instrukcja).

Oj chyba coś pokręciłeś... W przypadku gdy włączysz dolny przycisk w "manualu" (obieg zamknięty) to klima się automatycznie załącza, a ja pisze że w przypadku zalączenia samej klimy na max obieg ustawia się na zamknięty. (choć jeszcze tego nie sprawdzałem ale dzisiaj sprawdze to dam znać)

PS

Pisze to co instrukcja podaje...

A może się myle?? :think:

Opublikowano
no tak, wiem ze jak nacisne obieg zamknięty to automatycznie klima sie załącza, ale u mnie objaw przy załączeniu klimy(tylko klimy) jest taki jakby z zamknietego objegu załączał otwarty i ciężko było by mu było przez filtr pyłkowy pchac powietrze a tym bardziej ze już filtr ma rok, no ale to tylko knowania i zastanawiam sie dlaczego by miał z obiegu zamkniętego (normalnie prtzy wył klimie) załączać obieg otwarty podczas pracy klimy, to nie ma sesnsu. Ale sprawdzcie czy załączając obieg zamkniety i wyłączając go słychać jakby zamykające sie klapki i mniejszy podmuch przez kratki. jeżeli tak to podejrzewać moge że cos tam ktos kiedys źle podłączył :shock: . Mysle że częściowo się sytuacja wyjaśni jak wymienie filtr pyłkowy i czy bedzie tak duża róznica w pomuchu przy załączonej klimie

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

A więc sprawdziłem dzisiaj i jak włącze klimę (manual) to nie zamyka klap dopiero jak wlącze dmuchawę na 4 to przechodzi na obieg zamknięty...

Barto tak jak piszesz zacznij od filtra a potem ewentulanie dalej szukaj....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.